kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۵۲۷۱
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۶

بسکتبال ایران چگونه به جام جهانی صعود می‌کند؟

تیم ملی بسکتبال ایران برای صعود به جام‌جهانی ۲۰۱۹ چین، امروز یکشنبه پنجم اسفند ماه ۱۳۹۷ آخرین بازی خود در مسابقات انتخابی را برابر تیم استرالیا برگزار می‌کند.

مسابقات پنجره ششم انتخابی جام‌جهانی بسکتبال ۲۰۱۹ چین از روز پنجشنبه دوم اسفند ماه آغاز شد که تیم ملی ایران نیز نخستین بازی خود در این پنجره را مقابل تیم ژاپن واگذار کرد تا شانس صعود به عنوان تیم دوم از گروه F را از دست بدهد. ملی‌پوشان بسکتبال با پیروزی در این بازی می‌توانستند صعودشان را نیز قطعی کنند اما حالا با این شکست، همه چیز به بازی‌های آخر در پنجره ششم انتخابی‌ها بستگی دارد؛ جایی که ایران بازی سختی مقابل تیم استرالیای صعود کرده دارد و پیروزی در این بازی کار بسیار سختی
است.
ایران اگر استرالیا را شکست دهد بدون هیچ حرف و حدیثی راهی مسابقات جهانی می‌شود اما اگر مقابل استرالیا شکست بخورد، صعود ایران به شرایط سایر بازی‌ها بستگی پیدا می‌کند. البته اگر ژاپن مقابل قطر پیروز شود، ایران حتی در صورت باخت به استرالیا، به عنوان تیم سوم گروه F صعود می‌کند چرا که اگر فیلیپین مقابل قزاقستان پیروز شود، ایران و فیلیپین هر دو ۱۹ امتیازی می‌شوند که در این شرایط بازی رودررو تیم سوم صعود‌کننده را مشخص می‌کند و با توجه به دو پیروزی ایران مقابل فیلیپین، تیم ملی کشورمان به عنوان تیم سوم گروه خود راهی جام جهانی می‌شود.