kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۵۲۶۸
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۵
استقلال - ذوب آهن؛ تقابل دیدنی آبی‌ها با سرمربی سابق

تساوی نفت مسجد سلیمان و پرسپولیس در بازی سرد و کسل کننده

تیم فوتبال پرسپولیس در هفته نوزدهم لیگ برتر مقابل تیم نفت مسجد سلیمان با نتیجه تساوی متوقف شد تا دو امتیاز حساس را در رقابت با تیم‌های بالانشین پدیده و سپاهان از دست بدهد.

تیم فوتبال پرسپولیس دیروز در هفته نوزدهم لیگ برتر در مسجد سلیمان میهمان تیم نفت بود که این مسابقه در نهایت با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید.پرسپولیس این بازی را با ترکیب علیرضا بیرانوند، کمال کامیابی‌نیا، مهدی شیری، محمد نادری، شایان مصلح، احمد نورالهی، سیامک نعمتی، سروش رفیعی (۷۱ - مهدی شریفی)، مهدی ترابی (۶۵ - امین اسدی)، امید عالیشاه (۸۲ - بشار رسن) و علی علیپور آغاز کرد.با مصدومیت شجاع خلیل زاده و سیدجلال حسینی دو مدافع مرکزی پرسپولیس، کمال کامیابی نیا در این پست در کنار محمد نادری قرار گرفت و بازی کرد.به خاطر وضعیت نامناسب زمین ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجد سلیمان، بازی در نیمه اول کیفیت مطلوبی نداشت. بازیکنان دو تیم باوجود سرعت بالای مسابقه، اشتباهات زیادی در پاسکاری داشتند. همچنین برخورد فیزیکی بین بازیکنان دو تیم زیاد بود. بهترین موقعیت تیم نفت ضربه کاشته تیم نفت در دقیقه ۴ بود که به دیرک دروازه پرسپولیس برخورد کرد. کیفیت بازی در نیمه دوم تغییر چندانی نکرد. نفتی ها به دنبال استفاده از فضای پشت مدافعان پرسپولیس بودند و سرخپوشان هم به سرعت مهاجمان خود دل خوش کرده بودند.در این نیمه بازیکنان نفت مسجد سلیمان در یک صحنه اعتقاد به خطای پنالتی داشتند و همین مسئله باعث شد تا بازی لحظاتی به تنش کشیده شود. علیرضا مرزبان سرمربی نفت هم به خاطر اعتراضاتش از حسین زرگر داور بازی تذکر جدی گرفت.در نهایت مسابقه با همان نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید. پرسپولیس با یک امتیاز این مسابقه ۳۸ امتیازی شد و به خاطر تفاضل گل بهتر، جای خود را در رده دوم از پدیده پس گرفت. نفت مسجد سلیمان هم ۱۷ امتیازی شد و از رده سیزدهم جدول تکان نخورد.
نبرد سایپا بحران زده با تراکتورسازی
اما امروز دو مسابقه از لیگ برتر در تهران برگزار می‌شود که طی آن تیم فوتبال استقلال در دیداری معوقه از هفته هفدهم به مصاف تیم ذوب آهن خواهد رفت و سایپا بحران زده هم میزبان تراکتورسازی تبریز است. استقلال در ۶ هفته اخیر لیگ برتر فقط یک باخت مقابل تراکتورسازی داشته و با ۵ پیروزی توانسته خود را به رده پنجم جدول لیگ برساند و اکنون هم به شرایط مناسب فنی‌ دست پیدا کرده است. در آن  سوی میدان هم ذوب آهنی قرار گرفته که فصل را بد شروع کرده و هنوز هم به وضعیت مطلوب نرسیده و در رده چهاردهم جدول جا خوش کرده است. سبزپوشان اصفهانی یازده هفته است که در لیگ برتر رنگ برد را ندیده‌اند! از سویی دیگر هدایت ذوب آهن را علیرضا منصوریان برعهده دارد مربی سابق استقلال که شفر جانشین او شده است. تقابل علی منصوریان با آبی ها در تهران حساسیت‌ها و جذابیت‌ها ی خاص خود را به همراه دارد.
در دیگر دیدار امروز تیم سایپا که ۹ هفته است در لیگ برتر برد نداشته و روی نوار ناکامی گام برمی‌دارد میزبان تیم  قدرتمند تراکتورسازی تبریز است. بازیکنان سایپا روزهای پنجشنبه و جمعه در حضور دایی دست به اعتصاب زدند و  علیه باشگاه مصاحبه کردند تا شاید اینگونه تصور شود که عامل همه ناکامی‌های فنی تیم سایپا مدیران این باشگاه صنعتی هستند!