kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۵۲۶۷
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۵

حوادث کوتاه از کشور


      
      جلوگیری از خروج دام
تبریز- خبرنگار کیهان: مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری آذربایجان شرقی گفت: با اقدامات انجام شده از خروج یک هزار و 76 راس دام زنده از طریق محورهای مواصلاتی استان به منظور قاچاق آن به خارج از کشور جلوگیری شد.
جهانگیر اسکندزاده، اظهارداشت: از این تعداد 957 راس گوسفند و 119 راس گاو بود.
وی تاکید کرد: خروج دام از محورهای مواصلاتی استان بدون اخذ مجوز از جهادکشاورزی و دامپزشکی ممنوع است.
زندان، ایستگاه پایانی سارق
بابل – خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان بابل از شناسایی و دستگیری دو سارق خودرو و اموال داخلی خودرو با هشت فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ سید محسن جعفری اظهار کرد: درپی وقوع چندین فقره سرقت خودرو، اموال و قطعات داخلی خودرو در این شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.
وی خاطرنشان کرد: در یک عملیات ضربتی متهمان دستگیر و در بازجوئی‌های به عمل آمده تاکنون به سه فقره سرقت خودرو و پنج فقره سرقت اموال داخلی خودرو در این شهرستان اعتراف کردند.
بی احتیاطی راننده و مرگ دانش‌آموزی
بیرجند - ایرنا : رئیس ‌پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی گفت: بر اثر بی‌احتیاطی راننده سرویس مدرسه در بیرجند، دختر بچه هفت ساله که دانش‌آموز کلاس اول بود، فوت کرد.
سرهنگ علیرضا عباسی، افزود: در تقاطع نارنج و پونه در خیابان شهید آوینی سرویس مدرسه دچار حادثه شد که در این حادثه به علت عبور از چراغ قرمز و بی‌احتیاطی راننده به دلیل رعایت نکردن قوانین و مقررات و نکات ایمنی قبل از شروع حرکت رخ داده است.
وی با بیان اینکه تست اعتیاد راننده سرویس مدرسه مثبت گزارش شده است اظهار داشت: دختربچه پس از برخورد با درب ماشین به بیرون پرتاب و فوت شد.
سرقت لوله‌های انتقال نفت
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی استان خوزستان، گفت: ماموران انتظامي پاسگاه غیزانیه اهواز سارقان لوله‌های انتقال نفت را دستگیر کردند.
 سرتیپ حیدر عباس‌زاده، گفت: در پی اطلاعات مردمی مبنی بر بریده شدن لوله‌های انتقال نفت در یکی از روستاهای همجوار شهرستان اهواز، بررسی موضوع بصورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.
وی در ادامه با اشاره به اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهمان یکصد تن انواع لوله‌های 12 اینچی بریده شده انتقال نفت به همراه ابزار آلات برش کشف و همچنین خودروی وانت حامل اموال مسروقه توقیف شد، اذعان کرد: کارشناسان ارزش لوله‌های مذکور را بالغ بر هشت میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.
فرمانده انتظامی استان خوزستان در پايان خاطر نشان کرد: در این راستا 2 متهم دستگیر و تحویل مرجع قضائی شدند.
قاچاق قطعات خودرو
بندر عباس – فارس: فرمانده انتظامی استان هرمزگان، از کشف محموله 126 میلیاردی ریالی قطعات قاچاقی خودرو در شهرستان میناب خبر داد.
سرتیپ سردار عزیزالله ملکی، اظهار داشت: در پی کشف 19 دستگاه اطاق خودروی قاچاق توسط مأموران انتظامی شهرستان میناب، با اقدامات فنی و پلیسی مشخص شد مقادیر قابل توجهی اطاق خودروی تویوتا در سطح شهرستان میناب دپو شده است.
وی افزود: مأموران با بهره‌گیری از شیوه‌های پلیسی محل‌های دپو را در چندین باب منزل مسکونی شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در بازرسی از آنها تعداد 126 عدد کابین عقب وانت تویوتا خارجی کشف کردند.
وی تصریح کرد: متهمان پرونده شناسایی شده‌اند و تحقیقات پلیسی جهت دستگیری آنان ادامه دارد.
نشت گاز جان سه نفررا گرفت
بجنورد- ایرنا : فرمانده انتظامی بجنورد گفت: گازگرفتگی در این شهر جان سه عضو یک خانواده را گرفت.
سرهنگ علی پاکدل، اظهار داشت: در این حادثه که در خیابان شریعتی شمالی بجنورد روی داد مادری به همراه فرزندان 9 ساله و هفت ماهه‌اش جان باخت.
وی افزود: کارشناسان علت این حادثه را نشت گاز منوکسید کربن از دودکش آبگرمکن و استنشاق گاز سمی توسط اعضای این خانواده عنوان کرده‌اند.
تصادف با عابر
رشت – ایلنا: رئیس‌پلیس راه استان گیلان گفت: بر اثر برخورد خودروی سمند با عابری پیاده در جاده آستانه ‌اشرفیه – کیاشهر در محدوده روستای لاکوژده مصدوم در راه انتقال به بیمارستان کوثر آستانه‌اشرفیه جان باخت.
سرهنگ محمدپور افزود: این خودرو پس از برخورد با عابر پیاده از مسیر منحرف شده و پس از برخورد به دو خودروی سواری ال 90 و پژوی آردی که کنار جاده پارک شده بودند وارد یک مغازه شد.
وی با بیان اینکه به رانندگان هر سه خودرو صدمه‌ای وارد نشد، اعلام کرد: علت این تصادف انحراف به راست خودروی سمند، تخطی از سرعت مطمئنه و ناتوانی راننده سمند در کنترل خودرو بود.
کشف‌اشیا تاریخی
خلخال – ایلنا: فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خلخال از کشف 99 قطعه‌اشیای تاریخی در خلخال خبر داد.
سرهنگ صابر افضلی‌نیا، گفت: این‌اشیای باستانی مربوط به دوره عصر آهن دو بوده و در حین حفاری شبانه از یک قبرستان تاریخی در شهرستان خلخال کشف شده‌اند.
وی افزود: این‌اشیا شامل انواع ادوات جنگی از جمله سرنیزه، شمشیر و سر پیکان، کلاه خود و سایر ادوات ساخته شده از آهن، مفرق و سفال است.
 سارق در دام
بوشهر- ایرنا: فرمانده انتظامی دشتستان گفت: با اجرای طرح ضربتی مقابله با سارقان 14 سارق دراین شهرستان دستگیر شدند.
سرهنگ سید جواد رضوی، افزود: سارقان در بازجویی‌ها و تحقیقات به عمل آمده به ارتکاب 19 فقره انواع سرقت اعتراف کردند.
وی بیان کرد: از جمله سرقت‌های صورت گرفته می‌توان به سرقت از اماکن خصوصی، معابر، سرقت سیم برق، منزل، موتورسیکلت، تلفن همراه و احشام‌اشاره کرد.
دستگیری رشوه خوار
سری – فارس: یک منبع آگاه از دستگیری رئیس‌شورای شهر یکی از شهرهای مازندران به اتهام رشوه خبر داد.
این منبع آگاه با بیان اینکه این عضو شورای شهر هم‌اکنون در بازداشت به‌سر می‌برد، اظهار کرد: اتهام این فرد دریافت رشوه به مبلغ یک‌ میلیارد ریال است و پرونده در مرحله تحقیقات قرار دارد.
به غیر از دستگیری این عضو شورای شهر، دستگیری شهرداری شهر نور طی سه هفته گذشته، برکناری چهار عضو اعضای شورای شهر بابل و داشتن پرونده قضایی پنج عضو شورای شهر بابل، برکناری شهردار بابل و بابلسر از سوی اعضای شورای شهر و معرفی شهردار جدید نیز از دیگر اتفاقات در حوزه شهرداری‌های مازندران بوده است.
عرضه غیر مجاز گوشت
یاسوج- مهر : مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۰ مرکز عرضه غیرمجاز گوشت دام در اطراف شهر یاسوج پلمب می‌شوند.
عبدالله بهمنش، افزود:  عرضه گوشتی که خارج از پروسه دامداری، میدان دام، کشتارگاه و قصابی دارای مجوز باشد، مورد تایید دامپزشکی نبوده و ممنوع است.
وی اظهار داشت: در زمینه کشتار و عرضه غیرمجاز گوشت قرمز در کنار محورهای مواصلاتی بیش از ۲۰۰ پرونده در سطح استان تشکیل شده است.
وی تصریح کرد: مراکز غیرمجاز عرضه گوشت که در شهرستان بویراحمد فعالیت دارند با مشارکت بقیه دستگاههای متولی به زودی پلمب و تعطیل می‌شوند.
جاعلان بیمه نامه خودرو
مشهد – خبرگزاری صدا و سیما : فرمانده انتظامی قوچان گفت: دو جاعل حرفه‌ای بیمه نامه خودرو با شش فقره جعل بیمه در قوچان دستگیر شدند.
سرهنگ قدیر مصرخانی، افزود: کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پس از اقدامات اطلاعاتی یکی از این افراد سودجو را شناسایی و پس از هماهنگی قضایی وی را دستگیر کردند.
وی با اشاره به اینکه ماموران، همدست وی را نیز در عملیاتی جداگانه دستگیر کردند به شهروندان توصیه کرد: فریب افراد شیاد را نخورند و همه موضوعات و خواسته‌های خود را با رعایت قانون و مقررات از مجاری قانونی پی‌گیری کنند تا دچار مشکلات بعدی نشوند.