kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۵۲۶۲
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۵

كلاهبرداري از 40 زوج جوان در مشهد

فرمانده انتظامي استان خراسان رضوی، از دستگيري متهم پرونده كلاهبرداري از 40 زوج جوان با ترفند وعده جهيزيه و لوازم خانگي ارزان قيمت در مشهد خبر داد.

 
  سرویس شهرستانها:

سرتیپ محمدكاظم تقوي، گفت: در پي وصول خبري مبني بر كلاهبرداري با تبليغات گسترده فروش ارزان قيمت جهيزيه و لوازم خانگي توسط فروشنده اي در يكي از مجتمع هاي بزرگ تجاري مشهد، با توجه به اهميت موضوع دستورات لازم براي پيگيري سريع پرونده صادر شد.
وی افزود: كارآگاهان مبارزه با جعل و كلاهبرداري پلیس آگاهی استان در عملياتي مشترك با كارآگاهان اطلاعات جنايي پليس بررسي هاي تخصصي خود را آغاز كردند.
وي اضافه کرد: تحقيقات اوليه كارآگاهان حاكي از آن بود كه متهم پرونده پس از جلب اعتماد شهروندان با تبليغات كسترده، از آنان وجوهي را دريافت كرده و بعد از آن پاسخگوي مشتريان خود
نبوده است.
این مقام ارشد انتظامی استان گفت: در بررسي هاي ابتدايي مشخص شد متهم با ادعاي نمايندگي برندهاي خارجي و داخلي معتبر و همچنين درج جملات مذهبي در سربرگ‌ها و متن فاكتور و قول تخفيف و مساعدت به زوج‌هاي جوان، اعتماد مشتريان را جلب و با گرفتن مبالغي از 20 ميليون تا يكصد و پنجاه ميليون ريال از ارسال کالا به آدرس شاكيان خودداري كرده است.
وي خاطر نشان كرد: كارآگاهان با اقدام هاي اطلاعاتي محل هاي احتمالي تردد متهم را شناسايي و پس از چند روز كار گسترده پليسي، اين فرد را در حاشيه شهر مشهد و در اقدامي غافلگيرانه دستگير كردند.
تقوی ، با اشاره به اين مطلب كه تاكنون 40 شاكي پرونده براي پيگيري شكايت خود به پليس آگاهي مراجعه كرده‌اند و مبلغ كلاهبرداري انجام شده توسط متهم تاكنون به سه ميليارد و 300 ميليون ريال رسيده است، گفت: متهم به مراجع قضائي معرفي و تحقيقات كارآكاهان پليس آگاهي در اين رابطه ادامه دارد.