kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۵۲۲۰
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۷
امام ‌جمعه قم:

مردم قم اجازه نمی‌دهند هنجارشکنان چهره این شهر را مخدوش کنند

امام ‌جمعه قم با بیان اینکه دشمن همواره سعی کرده چهره قم را به عنوان خاستگاه انقلاب اسلامی مخدوش کند، گفت: مردم انقلابی این شهر اجازه نمی‌دهند قم جولانگاه هنجارشکنان باشد.



قم- خبرنگار کیهان:

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه قم که با حضور گسترده مردم انقلابی این شهر در مصلی قدس برگزار شد، افزود: قم شهر اهل بیت‌(علیهم‌السلام) و شهر عالمان و فقها و پیشتازان انقلاب اسلامی است و به همین دلیل مورد کینه‌توزی دشمنان اسلام و انقلاب و اهل بیت(علیهم السلام) قرار دارد.
وی اظهار داشت: به هنجارشکنان و پشتیبانان آشکار و پنهان آنها هشدار می‌دهیم که مردم و جوانان انقلابی قاطعانه با آنان برخورد خواهند کرد.
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در ادامه به ابعاد و جوانب بیانیه اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در این بیانیه بر توجه به تجربه‌های 40 سال گذشته برای رسیدن به پیشرفت تاکید کردند و با سخنانی روشن و جامع حرکت انقلاب اسلامی را ارزیابی نمودند.
 امام جمعه قم این بیانیه را بیان گفتمان انقلاب اسلامی برای چشم‌انداز آینده با توجه به آسیب‌شناسی گذشته عنوان کرد و اظهار داشت: مخاطبان اصلی این بیانیه جوانان و نخبگان حوزه‌ها و دانشگاه‌ها و نیز مسئولین و مدیران کشور بودند تا جریان مطالبه‌گری جوانان به عنوان پیشروان کشور گسترش یابد و حرکت نظام برای رسیدن‌ به قله‌ها تسریع گردد.
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی ترسیم افق‌های پیشرفت و بازسازی و انسجام ملت اسلامی را از محورهای دیگر این بیانیه برشمرد وتصریح کرد: عمل به منویات این بیانیه، حرکت نظام اسلامی را تا آینده‌های دور از خطر انحراف از آرمان‌ها مصون خواهد داشت.
وی در ادامه به ارتحال آیت‌الله مومن نماینده مردم استان قم در مجلس خبرگان رهبری و عضو فقهای شورای نگهبان نیز اشاره کرد و گفت: این ضایعه مردم قم و حوزه‌های علمیه را عزادار کرد زیرا ایشان خدمتگزار صادق برای اسلام و انقلاب بودند و مسئولیت‌ها و مقام‌ها نتوانست ایشان را از ساده‌زیستی و مردم‌داری و خضوع و خشوع جدا کند.