kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۵۱۸۲
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۰

کوتاه از شهرستان‌ها


 
  ساری- خبرنگارکیهان: احمد حسین‌زادگان استاندار مازندران از افتتاح همزمان 91 پروژه جهاد کشاورزی در مجتمع پرورش مرغ مادر «زرین پر» در ساری خبر داد.
مجتمع پرورش مرغ مادر «زرین پر» در روستای سلیمان محله بخش رودپی‌جنوبی ساری به بهره‌برداری رسید که برای اجرای این پروژه 300 میلیارد ریال هزینه شد که از این میزان بیش از 60 میلیارد ریال تسهیلات بود. این واحد ظرفیت تولید سالانه 75 هزار قطعه مرغ مادر را دارد و برای 75 نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی شده است.
افتتاح دو پروژه پرورش ماهی
در ایام دهه فجر دو پروژه تولید ماهی سرد آبی به ظرفیت تولید سالانه 100 تن در شهرستان آمل افتتاح شد.
مدیرجهاد کشاورزی گفت: 112 واحد فعال با تولید 7 هزار تن ماهی هزل‌آلا در این شهرستان در حال فعالیت است.
سیدحسین اسلامی با بیان اینکه این شهرستان رتبه اول پرورش ماهیان سرد آبی استان را به خود اختصاص داده، افزود: 510 نفر در مزارع پرورش ماهی این شهرستان مشغول بکار هستند. وی گفت: سیاست توسعه آبزی‌پروری از اهداف بخش کشاورزی این شهرستان است.
تجهیز به دوچرخه هوشمند
یزد- خبرنگارکیهان: معاون شهرسازی و معماری شهر یزد گفت: برای ارتقای فرهنگ دوچرخه‌سواری، شهر یزد به 600 دوچرخه هوشمند، مجهز می‌شود. مجتبی فرهمند گفت: محدوده مرکز شهر یزد  با اولویت حرکت پیاده طراحی شده و راه‌اندازی ایستگاه‌های دوچرخه در دستور کار است و در این راستا تاکنون قرارداد 20 ایستگاه دوچرخه منعقد شده است.
وی گفته: این مسیر 9 کیلومتری می‌تواند تعداد زیادی از محله‌های یزد را از یک فضای پیاده‌محور بهره‌مند کند و تلاش شده در این مسیر برای همه گروه‌های سنی به ویژه کودکان، امکانات فراهم کنیم.
کتابخانه سیار شناور
اهواز- خبرنگارکیهان: مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان گفت: با پیشنهاد کانون  پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان و مساعدت فرمانداری شادگان اولین کتابخانه سیار شناور کانون پرورش فکری خوزستان  در راستای خدمت‌رسانی به کودکان و نوجوانان روستاهای مجاور تالاب شادگان راه‌اندازی می‌شود.
وحید کیانی با اشاره به این که این کتابخانه شناور، کتاب‌های تولید شده کانون را به دست کودکان و نوجوانان خواهد رساند افزود: در این نشست همچنین برای تامین یک دستگاه نقلیه سواری جهت راه‌اندازی کتابخانه سیار نیز توافق‌های اولیه صورت گرفت. وی یادآور شد: در صورت تامین خودرو از سوی فرمانداری شادگان در سال 1398 شاهد آغاز به کار کتابخانه سیار کانون در این شهرستان خواهیم بود.
اعتبار ساخت سریال
اردبیل- خبرنگارکیهان: استاندار اردبیل از اختصاص 50 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت سریال شاه اسماعیل صفوی خبر داد. اکبر بهنامجو گفت: این  پروژه بزرگ تلویزیونی توسط صدا و سیمای مرکز اردبیل ساخته می‌شود.
وی گفت: 4800 میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت‌ها و 2200 میلیارد ریال برای پایاب سد گیوی نیز اختصاص یافت.
ساماندهی اشیای تاریخی
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از ساماندهی 750 قلم اشیای تاریخی جهت ثبت در سامانه جام خبر داد.
نادر فلاحی گفت: این تعداد شیای تاریخی برای ثبت در سامانه جامع اموال منقول تاریخی و فرهنگی ساماندهی شده است. وی افزود: اقدامات مورد نیاز برای تحقق نهایی این امر از قبیل عکس‌برداری، تهیه شناسنامه و مستندسازی توسط کارشناسان باستان‌شناسی انجام پذیرفته است.
بهره‌برداری از 30 پروژه آبی
اراک- خبرنگارکیهان: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان مرکزی گفت: طی دهه فجر سال جاری بیش از 30 پروژه آبرسانی روستایی در استان مرکزی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
یوسف عرفانی اظهار داشت: این پروژ‌ه‌ها در شهرستانهای اراک، ساوه، شازند، خمین، محلات، دلیجان، فراهان، تفرش و کمیجان با اعتباری بالغ بر 80 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده است.
وی افزود: با افتتاح این پروژه‌های آبرسانی روستایی 33 روستا با جمعیتی بالغ بر 12 هزار و 804 نفر از مزایای طرح‌های آبرسانی بهره‌مند شده‌اند.
انتقال خودرو فرسوده به پارکینگ
اصفهان- خبرنگار کیهان: مدیر کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد 40 دستگاه خودرو فرسوده رها شده در سطح معابر عمومی شهر توسط اکیپ‌های رفع تخلفات شهری اصفهان جمع‌آوری و به پارکینگ‌های مجاز انتقال یافته است.
حسن محمدحسینی اظهار کرد: یکی از مشکلات و معضلات سطح معابر یا محله‌های شهر، وجود خودروهای فرسوده رها شده است که باعث به وجود آمدن مشکلات مختلفی به لحاظ ایجاد نازیبایی در شهر و همچنین نظافت اطراف آن محدوده می‌شود. وی افزود: با توجه به اینکه اصفهان شهری گردشگر پذیر بوده است و حساسیت‌ ویژه‌ای بر زیبایی مناظر شهر وجود دارد، شهرداری اصفهان به مقوله جمع‌آوری خودروهای فرسوده رها شده در سطح شهر با دریافت دستور مقام قضایی ورود پیدا کرده است.
طرح ایران یار
یاسوج- خبرنگار کیهان: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: طرح ایران‌یار در استان کهگیلویه و بویراحمد اکنون در حال اجرایی شدن است، که در این طرح دانش‌آموزان با حضور در واحدهای تولیدی با نحوه تولید آشنا می‌شوند.
پروانه نیک‌مرام گفت: چهار هزار نفوذ در طرح اشتغال روستایی، عشایری 500 نفر در طرح فراگیر و 632 نفر مشاغل خانگی در استان کهگیلویه و بویراحمد پیش‌بینی شده است.  وی گفت: 306 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت از محل اعتبار اشتغال روستایی،‌عشایری به این استان اختصاص یافته که تاکنون از این اعتبار مبلغ 107 میلیارد تومان جذب شده است.
افتتاح 5 پروژه
خرم‌دره- خبرنگار کیهان: پنج پروژه ورزشی، پزشکی و آبرسانی با حضور مسئولان شهرستان خرم‌دره به بهره‌برداری رسید.
باشگاه سوارکاری سام با اعتبار هشت میلیارد ریال و مساحت 6 هزار متر، مجموعه تفریحی و گردشگری باران در زمینی به مساحت 7000 مترمربع و زیربنا 900 مترمربع با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد و 375 میلیون ریال توسط بخش خصوصی، مرکز فیزیوتراپی جمعیت هلال‌احمر شهرستان خرم‌دره، به مساحت 140 متر مربع فاز اول 4 کابین با اعتبار 260 میلیون تومان و توسعه آن در فاز دوم با اعتبار 270 میلیون تومان که به 8 کابین افزایش می‌یابد و پروژه اصلاح شبکه آبرسانی (تامین و تقویت فشار شبکه و استاندارسازی شبکه) به طول 615 متر و تعویض انشعابات فرسوده با اعتبار یک میلیارد  و380 میلیون ریال از جمله پروژه‌هایی بود که به بهره‌برداری رسید.
یادواره شهدای 29 بهمن
تبریز- خبرنگار کیهان:  یادواره شهدای 29 بهمن تبریز در مسیر مسجد قزل‌لی، میادین اصلی تبریز و «سرای مظفریه» بازار قدیمی این شهر، برگزار شد.
دبیر این یادواره گفت: برای بزرگداشت شهدای این روز نمایش خیابانی، سرودهای انقلابی و توزیع جهیزیه در نظر گرفته شده است.
صیاد ندیمی افزود: تمبر یادواره شهدای 29 بهمن تبریز نیز رونمایی شد.
وی تصریح کرد: در جریان برپایی این یادواره، در محل شهادت شهید «تجلا» در روبه‌روی مسجد «قزل‌لی» نمایش خیابانی اجرا و در میادین اصلی شهر سرودهای انقلابی توسط گروه‌های رزم‌نواز، نواخته شد.
کارت پرواز هواپیما
* با الکترونیکی شدن کارت پرواز در فرودگاه بین‌المللی تبریز، مسافران صندلی پرواز خود را انتخاب می‌کنند.
مدیرکل فرودگاه‌‌های آذربایجان شرقی گفت: برای راه‌اندازی این سیستم در تبریز 1 میلیارد و 200 میلیون ریال هزینه شده است.
مصطفی صفایی افزود: این دومین سیستم صدور الکترونیکی کارت پرواز در کشور است که در فرودگاه تبریز به بهره‌برداری می‌رسد.
وی گفت: سیستم مربوط به ایران ایرتور می‌باشد و تلاش می‌گردد برای کلیه شرکت‌های هواپیمایی فعال در این فرودگاه راه‌اندازی و فعال شود.