kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۵۱۶۵
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۸
تشریح آخرین اتفاقات ورزش از زبان محمدرضا داورزنی

خادم کاندیدای کشتی شود از وزارتخانه استعفا می‌دهد تاج مشکلی برای ادامه فعالیت در فوتبال ندارد

معاون وزیر ورزش و جوانان می‌گوید: امیررضا خادم در سفرهای استانی وظیفه‌اش را انجام داده و اگر بخواهد برای ریاست فدراسیون کشتی نامزد شود، از سمتش در وزارتخانه استعفا خواهدداد.



سرویس ورزشی-

 برگزاری مجمع عمومی فدراسیون تنیس روی میز فرصت خوبی برای محمدرضا داورزنی معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان بود تا به تشریح برخی از اتفاقات ورزش بپردازد. داورزنی در صحبت‌های خود به بسیاری از اتفاقات چند روز اخیر ورزش ایران‌اشاره کرد، از موضوع احتمال ریاست امیررضا خادم بر کشتی تا ابقای تاج و احضار نشدن وریا غفوری به وزارت ورزش و جوانان.
محمدرضا داورزنی در بخش اول صحبت‌های خود به انتخابات فدراسیون کشتی ‌اشاره کرد و گفت: سفرهای استانی خادم در رابطه با سمتش در وزارت ورزش ‌و جوانان بوده و به انتخابات آتی فدراسیون کشتی هیچ‌گونه ارتباطی ندارد. امیررضا خادم معاون پارلمانی وزارتخانه است و وظیفه رسیدگی به هیئت‌های استانی را دارد. تاکنون از سوی وزارت ورزش‌ و جوانان اطلاع‌رسانی‌ای درخصوص ثبت‌نام از کاندیداهای انتخابات فدراسیون کشتی صورت نگرفته ‌است. اگر ثبت‌نامی از سوی امیررضا خادم صورت گیرد، از ظرفیت‌های شخصی خودش استفاده کرده است و از جایگاهش در وزارت ورزش و جوانان استعفا خواهد داد.
وی افزود: اگر منظور این است که چرا خادم به سفرهای استانی می‌رود باید بگویم که وظیفه‌اش را انجام می‌دهد. در برنامه دهه فجر سفرهای استانی میان معاونین وزارتخانه تقسیم شده بود. موضوعی که اتفاق افتاده یک بحث قانونی است و خلاف قانون نبوده است. اگر هم در میان بازدیدهای استانی نیز جلساتی برگزار شده باز هم خلاف قانون نیست.
معاون وزیر ورزش‌ و جوانان در پاسخ به این سؤال که برخی معتقدند که سفرهای خادم مهندسی شده است، گفت: سفرهای خادم مهندسی شده نبوده است. اگر در یک استان، هیئتی گفته باشد که وزارت ورزش ما را تحت فشار قرار داده که به چه کسی رأی دهیم، آن موقع است که باید بگوییم مهندسی شده بوده، در حالی که چنین اتفاقی به هیچ‌وجه رخ نداده است. افراد حق قانونی دارند و می‌توانند از حق‌شان استفاده کنند و در یک فدراسیون ورزشی کاندیدا شوند و برای کسب آرای بیشتر برنامه خود را ارائه دهند. این مجمع است که رأی می‌دهد. این‌که وزارت ورزش‌ و جوانان روی فرد خاصی نظر داشته باشد، صحبت درستی نیست. شرایط را فراهم کرده‌ایم که از هفته آینده انتخابات هشت فدراسیون ورزشی را تا پایان سال برگزار کنیم، اما برای کشتی تاکنون ثبت‌نامی صورت نگرفته و حتی تکلیفش برای انتخابات هم مشخص نشده است. وزارت ورزش در این موضوع کاملاً بی‌طرف خواهد بود و تمام افرادی که توانایی ثبت‌نام برای انتخابات کشتی را در خود می‌بینند، برای ریاست این فدراسیون ثبت‌نام کنند. البته اگر امیررضا خادم قصد حضور در انتخابات فدراسیون کشتی را داشته باشد، از سمتش در وزارت ورزش استعفا می‌دهد.
محمدرضا داورزنی درخصوص این‌که آیا سایه رسول خادم همچنان بر سر فدراسیون کشتی است، عنوان کرد: رسول خادم از سرمایه‌های ورزش کشور محسوب می‌شود و مدت‌ها به عنوان رئیس ‌فدراسیون و سرمربی تیم ملی آزاد خدمت کرده است. حفظ حرمت وی برای همه ما واجب است. تعبیر این حرف که سایه رسول خادم همچنان بر سر فدراسیون کشتی حس می‌شود، اجحاف در حق وی است.
تاج در فوتبال می‌ماند
محمدرضا داورزنی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره وضعیت فدراسیون فوتبال و ادامه کار مهدی تاج به عنوان رئیس‌ فدراسیون اظهار داشت: تکلیف فدراسیون فوتبال مشخص است، رئیس ‌فدراسیون دارد کار خود را انجام می‌دهد و آقای تاج هیچ مشکلی برای ادامه کار ندارند. نگران فوتبال نباشید هیئت‌رئیسه فدراسیون هم در مجمع فدراسیون تصمیم‌گیری خواهد داشت. البته قصد داریم تا پایان سال مجمع این فدراسیون را برگزار کنیم تا در مورد برنامه‌های آتی تصمیم گیری شود.
معاون وزیر ورزش درباره حواشی مربوط به وریا غفوری و اینکه آیا وی به وزارت ورزش دعوت شده است، گفت: در مورد وریا غفوری وزارت ورزش اقدامی نداشته که بخواهیم ورزشکار را دعوت کنیم. هر فدراسیونی در رابطه با ورزشکاران رشته خود تصمیم گیری می‌کند. بعضی از امور به حوزه‌های امنیتی کشور برمی‌گردد که طبیعی است چه حراست چه سایر نهادهای امنیتی پرسش‌هایی در این باره داشته باشند. مسئولیت ما در حوزه ورزش‌های قهرمانی شامل مسئولیت‌های دیگری است البته وزارت ورزش یک رصد عمومی دارد.
داورزنی ادامه داد: ما باید نسبت به تمام ورزش ایران پاسخگو باشیم اما اینکه خود وزارت ورزش از یک بازیکن دعوت کند چنین چیزی نبوده اما اگر سایر نهادها بخواهند از بازیکنی سؤال داشته باشند. چون در حوزه وظایف ما نیست. فدراسیون‌ها مسئولیت پیگیری درباره ورزشکاران مربوطه را دارند و‌ ورود می‌کنند و جلسه برگزار می‌کنند، اگر هم لازم بود کمیته انضباطی فدراسیون‌ها تصمیم گیری نهایی را انجام می‌دهند.
رئیس‌سابق فدراسیون کاراته مجوز نگرفته است
داورزنی در بخش پایانی صحبت هایش در مورد اینکه گفته می‌شود علی‌نژاد را به عنوان دبیرکلی کمیته ملی المپیک پیشنهاد داده‌اید گفت: در این زمینه خود کمیته تصمیم گیری می‌کند. در اساسنامه جدید رئیس‌کمیته پیشنهاد می‌دهد و هیئت اجرایی تصویب می‌کند. یکی از کسانی که در گذشته مطرح بود، علی نژاد بود و اما تا جایی که اطلاع دارم او در مجمع انتخاباتی ووشو شرکت می‌کند.
وی در مورد اینکه فرجی رئیس ‌سابق فدراسیون کاراته برای حضور در انتخابات این رشته مجوز گرفت یا خیر، گفت: نه هنوز نگرفته است.
داورزنی در مورد اینکه برای وزنه برداری سرپرست انتخاب می‌شود یا خیر، گفت:‌ اگر تا زمان مدیریت او که تاریخ اول اردیبهشت است فرایند انتخابات انجام نشود سرپرست انتخاب می‌شود. در حال حاضر تا شنبه آینده فرصت ثبت‌نام برای این فدراسیون وجود دارد.