kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۵۰۸۰
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۲

حوادث کوتاه از کشور


      
      دستگیری سارقان خودرو
همدان – خبرنگار کیهان: فرمانده نیروی انتظامی همدان از دستگیری سارقان 68 خودرو سرقتی خبر داد.
سرتیپ بخشعلی کامرانی گفت: در این رابطه 22 سارق از اعضای باند سرقت که در استانهای البرز، تهران، همدان و کرمانشاه فعالیت می‌کردند، دستگیر شدند.
وی اضافه کرد: خودروهای کشف شده در مراحل قانونی به مالباختگان تحویل داده شد.
سرقت تابلوهای تبلیغاتی
قائم شهر – خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی قائم شهر از کشف تجهیزات نصب تابلوهای تبلیغاتی در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ محمد ولی مرادی، افزود: با دستگیری متهم و در بازرسی از محل فعالیت وی دوهزارو 700 عدد قطعات و تجهیزات نصب انواع تابلوهای تبلیغاتی کشف شد.وی ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده را بالغ بر 290 میلیون ریال عنوان کرد و اظهار داشت: کالای قاچاق کشف شده به سازمان اموال تملیکی استان تحویل شد و متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.
رفع تصرف از اراضی ملی
زاهدان – خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامي سیستان و بلوچستان از رفع تصرف 100 هکتار از اراضي ملي در شهرستان دلگان خبر داد.
سرتیپ محمد قنبری، گفت:
در بررسي هاي میدانی مشخص شد فردی سود جو ضمن تصرف 100 هکتار اراضی روستای «کهور سوختالي» به ارزش تقریبی 20 میلیارد ریال با حفرچهارحلقه چاه آب غیرمجاز به مدت چندین سال در این زمین‌ها كشاورزي کرده است.
وی افزود: در این عملیات ضمن رفع تصرف این اراضی ملی، چاه‌های غیرمجاز نیز مسدود شدند.
تصادف با عابر پیاده
ساری – خبرنگار کیهان : مسئول روابط عمومی سازمان اورژانس 115 بابل گفت: دختر ۲۰ ساله‌ای در حادثه رانندگی کمربندی شرقی بابل جان خود را از دست داد. مهدی غلام نیا روشن، افزود: گزارشی به سازمان اورژانس بابل مبنی بر تصادف عابر با خودرو در کمربندی شرقی دوم جنب تالاب نیلوفر آبی گزارش شد.وی اضافه کرد: در این حادثه عابر پیاده که دختر حدود ۲۰ساله مجهوالهویه، به علت شدت جراحات و خونریزی، فاقد علائم حیاتی بود.
لازم به ذکر است؛ راننده خودرو پس از وقوع حادثه، از صحنه حادثه متواری شده است.
نشت و انفجار گاز
رشت – خبرنگار کیهان: رئیس ‌واحد امداد و نجات آتش‌نشانی شهرداری صومعه‌سرا گفت: چهار نفر در حادثه نشت و انفجار گاز در یک آپارتمان مسکونی در شهرستان مصدوم شدند.
رسول اندرز، افزود: این حادثه  ابتدا کوچه مانی در خیابان شهید مطهری شهر صومعه‌سرا رخ داد و در آن یک واحد مسکونی در طبقه سوم یک آپارتمان چهار طبقه تخریب و آتش گرفت.
رسول اندرز افزود : 15 آتش نشان با سه خودروی آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند که توانستند حریق را مهار و از سرایت آن به دیگر واحدها جلوگیری کنند.
یکی از مصدومان جوانی 21 ساله ساکن واحد تخریب شده که دچارسوختگی شده است و سه نفر دیگر یک مادر و دختر و پیرمردی60 ساله از واحدهای دیگر آپارتمان هستند که بر اثر استنشاق دود ناشی از آتش‌سوزی دچار مشکلات تنفسی شده‌اند که حالشان رضایت‌بخش است.
سوخت قاچاق
ارومیه - مهر: فرمانده انتظامی مهاباد گفت: ماموران پلیس آگاهی مهاباد موفق به کشف سوخت قاچاق و دستگیری عامل آن شدند.
سرهنگ رضا ظهیریان اظهارداشت: برای مبارزه با قاچاق سوخت، ماموران آگاهی در کنترل و گشت‌زنی در محور مهاباد - سردشت به یک دستگاه وانت سایپا مشکوک شده و آن را مورد بازرسی قرار دادند.
وی ادامه داد: در بازرسی‌هایی که از این خودرو انجام شد، یکهزار لیتر سوخت قاچاق کشف و ضبط و راننده آن پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع قضایی شد.
قاچاق ارز
ارومیه – مهر: مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی از رسیدگی به پرونده قاچاق ارز در شهرستان ماکو خبر داد.
محمد اقوامی، اظهارداشت: ماموران هنگ مرزی شهرستان ماکو طی ارزیابی وکنترل مسافرین خروجی دردرب خروجی گمرک به شخصی مشکوک و دربازرسی از وی مقدار۳۸ هزار و ۲۰۰ دلار آمریکا کشف و ضبط کردند.
وی ادامه داد: در این راستا متهم دستگیر و مراتب جهت رسیدگی واعمال قانون به تعزیرات حکومتی ماکو ارجاع داده شد.
اقوامی خاطرنشان کرد: در این راستا شعبه ویژه مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان ماکو پس از طی مراحل قانونی، متهم پرونده را به پرداخت سه میلیارد ریال جزای نقدی محکوم کرد.
آتش‌سوزی
کرج - ایرنا : رئیس ‌سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج اعلام کرد که آتش‌سوزی یک انبار روباز ضایعات در شاهین ویلای کرج توسط نیروهای عملیاتی این سازمان مهار شد.
محمد یساولی اظهارداشت: این حادثه در منطقه ظفر واقع در شاهین ویلای کرج رخ داد که بلافاصله و پس از حدود پنج دقیقه نیروهای آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام و عملیات اطفای حریق آغاز شد.
وی با شاره به اینکه محل مذکور دارای یک هزارو 200 متر مربع چهاردیواری سرباز و 300 متر مربع سالن ذخیره لوله‌های پلی اتیلن و اتصالات فاضلاب شهری بود، گفت: در این حریق ضایعاتی که در محل بدون سقف وجود داشت دچار حریق شد. وی افزود: علت حادثه توسط کارشناسان آتش‌نشانی در دست بررسی قرار گرفت.
انفجار در کارگاه
گنبدکاووس- مهر: سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های دانشگاه علوم پزشکی گلستان از انفجار تجهیزات فنی کارگاه (دستگاه کاربیت) در گنبدکاووس خبر داد.علیرضا کمال غریبی گفت: این حادثه در کارگاهی بعد از پل آخوندآباد به سمت جاده داشلی برون روی داد و مرد ۵۰ ساله مصدوم شد.
وی اضافه کرد: سطح هوشیاری این فرد پایین بوده و آسیب‌دیدگی مخصوصاً از ناحیه پا بسیار شدید است.
انهدام باند سرقت
آبادان – فارس: فرمانده انتظامی شهرستان آبادان از دستگیری سارقان مسلح و استرداد اموال مسروقه به مالباختگان خبر داد.
سید محسن تقی‌زاده، اظهار کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت موبایل و چند فقره سرقت مسلحانه در آبادان موضوع به‌طور ویژه در دستور کار قرار گرفت.وی افزود: بنابه به گزارش مرکز فوریتی  این فرماندهی یک‌دستگاه موتورسیکلت دو نفره با صورتی پوشیده مسلح به سلاح گرم و سرد ضمن ایجاد نا امنی در سطح شهر از دو باب مغازه به آدرس  بلوار دهداری و ذوالفقاری به ترتیب یک حلقه انگشتر طلا از دست شهروند خانم و یک‌دستگاه لپ تاپ به سرقت برده و  متواری شده‌اند که همین امر موجی از اضطراب و نگرانی شهروندان را در فضاهای حقیقی و مجازی به دنبال داشت.
 تقی زاده بیان کرد:  با تلاش و انجام تحقیقات میدانی محل اختفاء سارقان مسلح شناسایی و در یک عملیات ضربتی هر دو متهم  به اتفاق همدست شرور و سابقه‌دار آنها دستگیر شدند.
توزیع دلارهاي تقلبي
نیشابور – خبرگزاری صدا و سیما: فرمانده انتظامی نیشابور گفت: عامل توزیع دلارهاي تقلبي در نیشابور از توابع خراسان رضوي شناسایی و دستگیر شد.سرهنگ حسين دهقان پور افزود: متهم پس از هماهنگي با مقام قضايي دستگير و از وی 200 دلار تقلبي كشف و به مرجع قضايي معرفي شد.
وي گفت: متهم در اقدام کلاهبرداری خود با مراجعه به يكي از مغازه هاي شهر نيشابور يك فقره اسكناس 200 دلاري پرداخت کرده  و در ازاي آن جنس تحويل گرفته بود.
واژگونی مینی‌بوس
مشهد – فارس: رئیس ‌پلیس راه خراسان رضوی از واژگونی مینی بوس در گناباد خبر داد.
سرهنگ هادی امیدوار، گفت‌: مینی‌بوسی حامل معلمان آموزش و پرورش گناباد در محور گیسور ترمز خالی کرد و دچار سانحه شد.
وی ادامه داد: در اثر این اتفاق، مینی‌بوس به عقب جرثقیل به صورت سطحی برخورد کرد و در حاشیه راه به سمت راست واژگون می‌شود.
رئیس ‌پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان رضوی افزود: مینی‌بوس حامل 9 نفر مسافر بوده به همراه راننده که سطحی مجروح می‌شوند و اکنون همه مصدومان حادثه مرخص شده‌اند.