kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۵۰۶۹
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۰

اخبار کوتاه


 
  آزار و اذیت جنسی زنان
با بهانه تست بازیگری
پلیس تهران- معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، از دستگیری دو متهم خبر داد که پس از شناسایی و ارسال پیام به خانم‌های جوانی که تصاویر شخصی خود را در فضای مجازی به ویژه اینستاگرام بارگذاری کرده بودند در پوشش تست بازیگری برای تهیه فیلم‌های تبلیغاتی اقدام به چندین فقره آدم ربایی و آزار و اذیت جنسی زنان جوان کرده بودند.
میانگین 7 تا 10 دقیقه‌ای حضور پلیس
در صحنه جرم
پایگاه خبری پلیس- فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه سالانه 20 میلیون تماس مردمی با سامانه تلفنی 110 برقرار می‌شود، گفت: سرعت عمل پلیس برای حضور در صحنه و میدان عمل بطور میانگین 7 الی 10 دقیقه است و باید تلاش کنیم که خدمات انتظامی به مردم
بهبود یابد.
97درصد از مردان
حداقل یک عامل خطر
برای بیماری‌های قلبی و عروقی دارند
وبدا- معاون بهداشت وزارت بهداشت، با بیان اینکه مردان کمتر از زنان به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه می‌کنند و زنان مراجعه و مشارکت بیشتری در این زمینه دارند، گفت:97 درصد از مردان حداقل یک عامل خطر برای ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی دارند. 45 درصد از مردان اضافه وزن و چاقی دارند و چاقی شکمی در مردان بیشتر از زنان است.
مجوزی برای دستگاه‌های سولار یا تتو
صادر نشده است
 باشگاه خبرنگاران جوان- معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: هیچ‌کدام از دستگاه‌ها و ابزارهای مورد استفاده برای انجام فرآیند تتو یا سولاریم مجوز‌های لازم را از سوی سازمان وزارت بهداشت یا نظارت بر تجهیزات ندارد و استفاده از آنها می‌توانند خطرناک باشد.
آغاز رزرو اینترنتی اسکان نوروزی۹۸
در مدارس از فردا
میزان- رزرو اینترنتی مدارس برای نوروز ۹۸ از ساعت ۱۴ روز سوم اسفند آغاز و ساعت ۲۳:۵۹ 24 اسفند به پایان خواهد رسید.
این ظرفیت فقط ظرفیت رزرو اینترنتی را شامل می‌شود و فرهنگیان در بازه زمانی ۲۸/۱۲/۹۷ لغایت ۱۲/۱/۹۸ می‌توانند با مراجعه حضوری در پایگاه‌های اسکان فرهنگیان در استان‌ها از ظرفیت پذیرش حضوری نیز استفاده کنند.
رشد 918 درصدی پرونده‌های احتکار
در سال جاری
سازمان تعزیرات- معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان تعزیرات حکومتی گفت: بیش از ۴۲۰ هزار پرونده تا ابتدای بهمن ماه در شعب سازمان تعزیرات رسیدگی شده که حدود ۳۹۰ هزار پرونده مختومه شده و در پرونده‌های احتکار نسبت به سال گذشته ۹۱۸ درصد رشد داشتیم. سازمان تعزیرات در حوزه اختفا و عدم‌ عرضه ۵۷۰ درصد رشد پرونده‌ای به نسبت سال گذشته داشته است.
صدور بیش از ۴۴ میلیون
کارت ملی هوشمند تاکنون
ایسنا- سخنگوی سازمان ثبت احوال با بیان اینکه بیش از ۴۹ میلیون و ۵۰۰ هزارنفر برای دریافت کارت ملی هوشمند تکمیل ثبت‌نام کرده‌اند و بیش از ۴۴ میلیون و ۷۰۰ هزار کارت ملی هوشمند صادر شده است، گفت: تقریباً جمعیتی بین ۱۰ تا ۱۲ میلیون نفر نیز هنوز برای ثبت‌نام کارت ملی هوشمندشان مراجعه نکرده‌اند که بایستی هرچه سریعتر برای ثبت‌نام کارت ملی هوشمندشان مراجعه کنند.
تحصیل 2 هزار 600 دانش‌آموز
طیف اتیسم در مدارس
آموزش و پرورش- قائم‌مقام وزیر آموزش‌وپرورش گفت: ٢۶١٧ دانش‌آموز طیف اتیسم شامل ۴٨١ دختر و ٢١٣۶پسر در ٣٢٧ کلاس خاص و ٣٠ مدرسه مستقل دولتی و١٨مرکز غیردولتی مشغول به هستند. همچنین به گزارش ایرنا، معاون توانبخشی سازمان بهزیستی با بیان اینکه تعداد 800 هزار بیمار اتیسم در ایران در خانواده‌هایشان مدیریت و نگهداری می‌شوند، گفت: وزارت بهداشت باید برای درمان این افراد هزینه کند.