kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۵۰۲۹
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۶

لهستان و مزد خوش‌خدمتی!(نگاه)



سیدروح‌الله امین‌آبادی
دولت لهستان انتظار داشت به خاطر خوش‌خدمتی خود که در اجلاس ورشو به آمریکا و رژیم صهیونیستی کرده بود مُزد شایانی دریافت کند و این مُزد نقدا پرداخت شد تا مشخص شود هر که به شیطان اعتماد کند سیلی سختی خواهد خورد، نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی حق دولتمردان لهستانی را کف دستشان گذاشته و آنها را همدست هیتلر در جنگ جهانی دوم خوانده است تا مشخص شود خدماتی که به یک عقرب ارائه می‌شود اقتضای طبیعت او را تحت تاثیر قرار نداده و او نیش خود را خواهد زد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی 14 خرداد 1395 در بیست و هفتمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) تصریح کردند: «هر فرد و هر جریانی ...به آمریکا اعتماد کند، دچار خطای بزرگ شده و سیلی آن را خواهد خورد.» این سخن رهبر معظم انقلاب ناظر به مسئولین کشورمان و جهان اسلام بود ولی قاعده‌ای جهان‌شمول محسوب می‌شود، هر کشوری و هر دولتی که به آمریکا و رژیم صهیونیستی اعتماد کرده و می‌کند به زودی زود مزد آن را خواهد گرفت و سیلی خواهد خورد.
ایشان دیروز نیز در اجتماع مردم تبریز طی سخنانی به نشست ورشو اشاره و تصریح کردند: «دولتمردان ضعیف‌العقل یا احمق‌های درجه‌یک عصبانی می‌شوند و خودشان را به در و دیوار می‌زنند و کنفرانس ورشو را تشکیل می‌دهند که به جایی نمی‌رسد؛ دولت‌های ضعیف و مرعوبِ خود را در ورشو دعوت می‌کنند تا علیه ایران برنامه بریزند ولی به جایی نمی‌رسد.
این‌ها همه نشانه‌ ضعف دشمن است ... آبروی خیلی از سران کشورهای منطقه خلیج فارس که با رژیم صهیونیستی و آمریکا در ورشو نشستند و علیه اسلام و مسلمین و جمهوری اسلامی هم‌پیمان شدند نیز در این حوادث بر خاک ریخت. البته این‌ها پیش ملت خودشان نیز آبرویی ندارند.»
لهستان تا به حال دو بار سفیر رژیم صهیونیستی را احضار کرده است و این حرکات دیگر فایده ای ندارد آبرویی رفته است و آب رفته به جوی باز نخواهد گشت، اگر کویت نزدیک ده سال طول کشید تا مُزد خدمات خود را از صدام بابت حمایت از عراق در جنگ تحمیلی علیه ایران دریافت کند لهستان بابت خوش رقصی مقابل آمریکا و رژیم صهیونیستی فی‌المجلس، عندالمعامله و در یک کلام نقدی این  حقوق را دریافت کرد.
خداوند متعال نیز در قرآن مجید به مکرهایی که به حیله‌گر برگشته و آنان را رسوا می‌نماید به دفاعات اشاره کرده است، در سوره آل عمراه آیه 54 آمده است «و مكروا و مکر الله والله خير الماكرين» و در سوره نسا آیه 142 می‌خوانیم «انهم يكيدون كيدا. واكيد كيدا» و شاید مرتبط ترین آیه با موضوع بحث این آیه باشد که خداوند متعال در آیه 43 سوره فاطر آن می فرماید: «...لَا يَحِيقُ الْمَكْرُ السَّيِّئُ إِلَّا بِأَهْلِهِ  فَهَلْ يَنظُرُونَ إِلَّا سُنَّتَ الْأَوَّلِينَ  فَلَن تَجِدَ لِسُنَّتِ اللَّهِ تَبْدِيلًا» این نیرنگ‌ها تنها دامان صاحبانش را می‌گیرد؛ آیا آنها چیزی جز سنّت پیشینیان و (عذاب‌های دردناک آنان) را انتظار دارند؟! هرگز برای سنّت خدا تبدیل نخواهی یافت، و هرگز برای سنّت الهی تغییری نمی‌یابی!
آری! هرگز سنت الهی تغییر و تبدیل نمی‌پذیرد و خداوند مکر، مکّاران را به خودشان بازگردانده و نیرنگ آنان دامن خودشان را می‌گیرد، امیرالمومنین علی‌(ع) می‌فرمایند: «عرفت الله سبحانه بفسخ العزائم و حل العقود و نقض الهتم» خداوند را به وسیله فسخ شدن تصمیم‌ها، گشوده شدن گره‌ها و نقض اراده‌ها شناختم.» اراده دولتمردان لهستان و نیت آنان این بود که با این خوش‌رقصی جایگاهی در روابط بین‌الملل یابد و نیت آمریکا و رژیم صهیونیستی نیز این بود که گرهی به مشکلات ایران اضافه کند ولی خداوند تصمیم و نیت‌ها را باطل و گره‌ها را باز کرد.