kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۴۹۸۳
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۲

حوادث کوتاه از کشور


    
    اتوبوس دچار حریق شد
ایلام- باشگاه خبرنگاران جوان: رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا استان ایلام جزئیات حریق یک دستگاه اتوبوس بنز با ۴۲ مسافر را در استان ایلام اعلام کرد.  سرهنگ نادر رحمانی، گفت: در کیلومتر ۱۲ محور ایلام - سرابله (قبل از تونل آزادی)، یک دستگاه اتوبوس بنز با ۴۲ مسافر دچار حریق شد.وی با بیان اینکه اتوبوس مذکور از سبزوار به سمت مهران در حال حرکت بود که دچار این حادثه شد، اظهار داشت: خوشبختانه حریق این اتوبوس توسط عوامل پلیس‌‌راه و آتش‌‌نشانی مهار شد و به کسی آسیب نرسید.وی اضافه کرد: برابر نظر کارشناسان پلیس‌‌ راه، نقص فنی در سیستم سوخت ‌‌رسانی اتوبوس علت این حادثه بوده است.
سانحه رانندگی حادثه آفرید
همدان- خبرنگار کیهان: جانشین رئیس‌ پلیس راه استان همدان گفت: برخورد رخ به رخ دو دستگاه پژو ۴۰۵ در مسیر فرعی آجین اسدآباد این شهرستان یک کشته و یک مجروح بر جا گذاشت. سرهنگ سعید اسماعیلی،افزود: تجاوز به چپ خودروی سواری پژو عامل بروز این سانحه فوتی بوده است.
سرقت لوازم داخل خودرو
کاشان - مهر: فرمانده انتظامی شهرستان کاشان از دستگیری سارق داخل خودروهای سنگین در کاشان خبر داد.سرهنگ علی پورکاوه، گفت: در پی وقوع سرقت‌های متعدد در داخل خودروهای سنگین در سطح کاشان مراتب به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.وی افزود: پلیس آگاهی با انجام یک سری اقدامات فنی و پلیسی موفق شدند سارق به نام ی-ج ۳۵ ساله را شناسایی و در یک عملیات ضربتی دستگیر کنند.وی ابراز داشت: طی بازجویی‌های فنی و تخصصی به عمل آمده در پلیس آگاهی شهرستان کاشان متهم تاکنون به ۲۹ فقره سرقت داخل خودروهای سنگین اعتراف کرده و تحقیقات در این خصوص کماکان ادامه دارد.
نجات سرنشینان خودرو مغروقه
سنندج- ایسنا: رئیس ‌سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج اعلام کرد: با تلاش و اقدام به موقع آتش‌نشانان شش سرنشین خودروی لندرور در حال غرق شدن در نزدیکی سد سنندج که از اهالی روستای ساتیله بودند نجات یافتند.سهیل فضل وزیری ، افزود: شش سرنشین خودروی لندرور از ساکنان روستای ساتیله حین عبور از محوطه پشت سد سنندج مسیر خود را گم کرده بودند.وی بیان کرد: سرنشینان این خودرو شش نفر شامل سه بچه، دو زن و یک مرد بودند.فضل وزیری یادآور شد: هیچکدام از شش سرنشین خودرو در این حادثه دچار آسیب دیدگی نشد.
تخم مرغ فاسد
رشت خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامي آستارا از كشف تخم‌ مرغ فاسد در اين شهرستان خبر داد.سرهنگ محمد نمازي گفت: ماموران انتظامي ايست و بازرسي سه راه قلعه شهرستان آستارا حين كنترل خودروهاي عبوري در محور مواصلاتي به يك دستگاه كاميون ايسوزو مشكوك شده و براي بررسي بيشتر آن‌ را متوقف كردند.اين مقام انتظامي افزود: ماموران پليس در بازرسي از اين خودرو‌ سه تن تخم‌مرغ فاسد و غيرقابل مصرف را كشف که كارشناسان ارزش آن را 400 ميليون ريال اعلام كردند.
مواد مخدر
کاشان - مهر: فرمانده انتظامی شهرستان کاشان از کشف و ضبط ماده مخدر از نوع تریاک در کاشان خبر داد. سرهنگ علی پورکاوه ، گفت ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر کاشان در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی طی کنترل خودروهای ورودی به شهر کاشان به یک دستگاه کامیون به رانندگی منصور-م ۳۷ ساله مشکوک شدند.وی افزود: این کامیون به مقصد تهران در حال حرکت بود که ماموران پس از متوقف کردن و بازرسی، از خودرو مذکور مقدار ۹۹ کیلو و ۷۰۰ گرم تریاک که به طرز ماهرانه‌ای داخل خودرو جاسازی شده بود کشف و ضبط کردند.
دستگیری سارق
خرمشهر- باشگاه خبرنگاران جوان: فرمانده انتظامی خرمشهر از دستگیری سه سارق حرفه‌ای و کشف ۱۸ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد. سرهنگ همت علی ترکارانی ،گفت: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و مبارزه قاطع با سارقان حرفه‌ای، با اقدامات تخصصی پلیس آگاهی و مأموران کلانتری ۱۱ و ۱۲ سه سارق حرفه‌ای را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی در سه عملیات غافلگیرانه مخفیگاهشان دستگیر کردند.وی افزود: متهمان در تحقیقات پلیس به ۱۸ فقره سرقت از قبیل: سیم برق، منزل و کیف قاپی در سطح شهرستان خرمشهر اعتراف و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی داده شدند.
جریمه برای قاچاقچی سوخت
بیرجند- فارس: مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان شمالی گفت: قاچاقچی سوخت در استان به یک میلیارد و ۵۰۶ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد. سید جواد سیدالموسوی اظهار کرد: با گزارش مأمورین پلیس آگاهی استان در مورد کشف 32 هزار لیتر سوخت قاچاق از یک دستگاه کامیون تریلر که با بارنامه جعلی اقدام به تردد کرده بود، پرونده تشکیل و در شعبه اول بدوی شهرستان بجنورد رسیدگی شد.وی افزود: شعبه پس از بررسی پرونده، تخلف را محرز دانسته و متهم را به استناد تبصره 4 و بند ب ماده 18 قانون قاچاق کالا و ارز به ضبط سوخت مکشوفه و پرداخت مبلغ یک میلیارد و 506 میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم کرد.مدیرکل تعزیرات حکومتی استان خراسان شمالی اظهار داشت: با اعتراض متهم به رأی صادره، پرونده در شعبه تجدیدنظر مجدداً بررسی و نهایتاً حکم بدوی تائید و قطعی شد.
تصادف مرگبار
ایرانشهر- ایلنا: رئیس ‌مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر از کشته شدن دو نفر در حادثه واژگونی خودروی پژو پارس در محور دلگان- ایرانشهر خبرداد. محمود رضا ناصح، گفت: این حادثه در پی واژگونی خودرو پژوپارس در محور دلگان- ایرانشهر کیلومتر 15 چاهشور اتفاق افتاد.وی افزود: دو سرنشین این خودرو در پی آتش‌ سوزی دچار سوختگی شدید شده و جان باختند و یکی از مصدومان نیز توسط عوامل اورژانس 115 به بیمارستان دلگان اعزام شد.
انهدام باند سرقت
شهرکرد- ایلنا: فرمانده انتظامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: با تلاش مأموران این فرماندهی باند ۱۲ نفره سارقان با ۳۱ فقره سرقت ترانس و سیم برق به ارزش پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در شهرکرد، دستگیر شدند. سرتیپ غلامعباس غلامزاده ، اظهار کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت زنجیره‌ای ترانس و سیم برق همراه با وقوع خاموشی متعدد در شهر سورشجان و حومه بلافاصله مأموران فرماندهی انتظامی بخش لاران وارد عمل شده و تحقیقات خود را آغاز کردند. وی افزود: در بررسی اولیه مأموران مشخص شد سارقان با استفاده از خودروهای سواری پلاک مخدوش تجهیزات سرقتی را در زمین‌های کشاورزی و زیر پل‌ها مخفی کرده و در فرصت مناسب به مخفیگاهشان منتقل می‌کنند. این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: با تحت نظر قرار گرفتن محل‌های تردد احتمالی سارقان یک دستگاه سواری پژو پلاک مخدوش حامل سیم برق با دو سرنشین، توقیف شد. وی خاطرنشان کرد: متهمان در بازجویی فنی پلیس به ۳۱ فقره سرقت تجهیزات برق به صورت باندی با همدستی ۹ سارق دیگر اعتراف کردند.