kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۴۷۴۶
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۴

داستان‌نویسان برتر افغانستانی معرفی شدند(اخبار ادبی و هنری)

آیین اختتامیه هفتمین دوره جشنواره «جایزه ادبی هزار و یک شب» با حضور چهره‌های مطرح فرهنگی و ادبی ایران و افغانستان با تقدیر از داوران و برگزیدگان این دوره برگزار شد.



در این دوره از جشنواره 102 اثر از نویسندگان افغانستانی ساکن کشورهای افغانستان، ایران، آلمان، هلند، سوئد، انگلستان، اتریش، امارات متحده عربی، ایتالیا، نروژ و ایالات متحده آمریکا به دبیرخانه جشنواره رسید.
دکتر «سید وحید ظهوری حسینی» استاد دانشگاه و یکی از چهره‌های فرهنگی افغانستان، با اشاره به فضای رقابتی جشنواره جایزه ادبی هزار و یک شب گفت: رقابت همیشه همه را بالا می‌کشاند و نه اینکه به ضرر و زیان کسی باشد؛ اگر خود را تزکیه کنیم نتایج مطلوبی خواهیم گرفت.
ظهوری با تأکید بر اهمیت برگزاری چنین برنامه‌هایی ابراز داشت: رسالت فرهنگیان در جامعه بسیار بزرگ است مخصوصاً جامعه افغانستان که حرکت‌های فرهنگی شکل گرفته و در حال انجام، دشمنان را به ترس واداشته است.
جشنواره جایزه ادبی هزار و یک شب، رقابت آزاد داستانی میان نویسندگان فارسی زبان از سراسر جهان است که تاکنون هفت دور آن برگزار شده است. این جشنواره در راستای همگرایی فکری، فرهنگی، ادبی و اجتماعی بین ملت‌های فارسی زبان فعالیت می‌کند.