kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۴۳۷۵
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۹
در روز شهادت حضرت فاطمه (س)

مراجع تقلید در قم سوگواری کردند

حضرات آیات مراجع تقلید حسین وحید خراسانی و لطف الله صافی گلپایگانی، روز شنبه همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س)، همراه عزاداران فاطمی از بیوت خود تا بارگاه ملکوتی کریمه اهل بیت(ع)عزاداری کردند.

در آیین عزاداری سالروز شهادت حضرت صدیقه کبری، فاطمه زهرا(س(که با پیاده‌روی این دو مرجع تقلید و بارش باران و رحمت الهی همراه بود، مداحان اهل بیت در سوگ شهادت آن حضرت(س) نوحه سرایی کردند و زائران و مجاوران حرم مطهر حضرت معصومه(س) با پیوستن به هیئت‌های عزاداری همراه مراجع تقلید، در این مصیبت بزرگ بر سر و سینه زدند، عزاداری کردند و‌اشک ماتم ریختند.
آیت‌الله وحید خراسانی، از خیابان شهدا (صفاییه) شهر مقدس قم، به خیل بزرگ عزاداران فاطمی پیوست و تا حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) به سوگواری و سینه‌زنی پرداخت.
همچنین آیت‌الله صافی گلپایگانی از دیگر مراجع تقلید، از خیابان انقلاب اسلامی این شهر، به سوگواران حضرت فاطمه زهرا(س) پیوست و به عزاداری و سینه زنی پرداخت.
همچنین آیین سوگواری سالروز شهادت جانسوز حضرت فاطمه زهرا (س) روز شنبه با حضور قشرهای مختلف مردم، علما، فضلا و همچنین حجت‌الاسلام و المسلمین محمد محمدی گلپایگانی رئیس‌دفتر رهبر معظم انقلاب در حسینیه امام خمینی(ره) دفتر رهبری در قم برگزار شد.
در این آیین که با مداحی مداح اهل بیت و سینه زنی عزاداران فاطمی همراه بود، امام جمعه موقت کاشان سخنرانی کرد.
در سالروز شهادت حضرت صدیقه کبری(س)، شهر مقدس قم غرق در عزا و ماتم بود و آیین‌های عزاداری در اماکن مختلف مذهبی از جمله حرم حضرت معصومه (س)، مسجد مقدس جمکران، مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و همچنین بیوت علما و مراجع نیز برگزار شد.
در تهران، مراسم عزاداری شهادت بی بی دو عالم به مدت 5 شب در حسینیه امام خمینی(ره) با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار شد.
محفل عزای فاطمی در پایتخت، علاوه بر مساجد، حسینیه‌ها و هیئات، با تجمع عزاداران در میدان هفت تیر با سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی، میدان فاطمی با سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی، میدان ابوذر با سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان و در میدان شهید تهرانی مقدم(کاج) در سعادت آباد با سخنرانی محمد شجاعی برگزار شد.
در این میان، بانوان سوگوار فاطمی در حرکتی نمادین از میدان شهرری به سوی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) پیاده‌روی کردند. سخنران پایانی این مراسم خانم سویزی از کارشناسان دینی بود.