kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۳۰۵۱
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۴

5 هفته از تعطیلی دولت آمریکا گذشت ، آغاز استعفای کارمندان دولتی

سی ان ان نوشته: بسیاری از کارمندان دولت فدرال آمریکا که به علت ادامه تعطیلی دولت، دستمزدی دریافت نکرده‌اند، در حال استعفا یا بازنشستگی زودهنگام هستند و حتی برخی نیز به خودکشی فکر می‌کنند.


سرویس خارجی-

حدود 5 هفته از تعطیلی بخشی از دولت آمریکا گذشته است. 800 هزار کارمند هنوز هیچ حقوقی نگرفته‌اند هر روز اخباری از صف‌های طولانی کارمندان در مقابل خیریه‌های آمریکا برای دریافت غذای رایگان منتشر می‌شود. مجلس سنا قصد دارد امروز (پنجشنبه) درباره 2 طرح پیشنهادی با هدف پایان دادن به تعطیلی دولت رای‌گیری نماید. طرح نخست پیشنهادی درخصوص بازگشایی دولت آمریکا است و شامل درخواست 5/7 میلیارد دلاری دولت ترامپ برای احداث دیوار مرزی نیز خواهد بود. طرح دوم نیز شامل اتخاذ تدابیری برای تامین منابع مالی مورد نیاز دولت تا اوایل فوریه(بهمن) است. براساس طرح دوم، نهادهای دولتی که به علت کمبود منابع مالی تعطیل شده‌اند، بودجه لازم برای بازگشایی فعالیت‌های خود را تا 8 فوریه (19 بهمن) دریافت می‌کنند. بعید به نظر می‌رسد که با توجه به مخالفت قاطع دموکرات‌ها، طرح نخست رای بیاورد. این طرح برای تصویب نهایی نیاز به 60 رای موافق از 100 سناتور آمریکایی دارد. ترامپ نیز پیغام فرستاده است که تسلیم نمی‌شود.
از سوی دیگر شبکه «سی ان ان» در گزارشی نوشته بسیاری از کارمندان دولت فدرال آمریکا که به علت ادامه تعطیلی دولت، هیچ دستمزدی دریافت نمی‌کنند، در حال استعفا یا بازنشستگی زودهنگام هستند و حتی برخی از آنان که کارد به استخوانشان رسیده است، تلاش کرده‌اند خودکشی کنند! این گزارش می‌افزاید: اکنون بیم آن می‌رود که پرواز هواپیماهای مسافربری در آمریکا زمین‌گیر شود و کارکنان برج‌های کنترل فرودگاه‌ها که ترافیک هوایی را در آمریکا کنترل می‌کنند، مجبور شوند مشاغل خود را که دولت آمریکا بابت آن هیچ دستمزدی به آنها نمی‌پردازد، رها کنند.به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از سی‌ان‌ان سارا نلسون، رئیس ‌بین‌المللی انجمن مهمانداران هواپیماها در این‌باره، گفته: «این یک بحران انسانی است. این فقط مربوط به کار ما (مهمانداران) نمی‌شود، بلکه شامل سایر مشاغل، مانند بازرسان امنیت هوایی، کارکنان اف بی‌آی و امثال آنها نیز می‌شود. کارکنان اف بی‌آی که اکنون دستمزدی دریافت نمی‌کنند، می‌گویند ادامه تعطیلی دولت آمریکا به امنیت ملی این کشور ضربه خواهد زد.»
سی ان ان می‌افزاید: هم اکنون نیز عده‌ای از مشاغل دولتی خود کناره‌گیری کرده‌اند و بقیه نیز (در صورت ادامه تعطیلی دولت) به شرایطی خواهند رسید که استعفا خواهند کرد. آنان به خارج از دولت (بخش خصوصی) خواهند رفت و در آنجا مشاغلی برای خود پیدا خواهند کرد. تنها مشکل این نیست که کارمندان (دولتی) بدون دستمزد سر کار حاضر می‌شوند، بلکه افرادی وجود دارند که (از فرط مشکلات فراوان که با آن مواجه شده‌اند) تلاش کرده‌اند جان خود را بگیرند (خودکشی کنند).