kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۳۰۴۶
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۴
در اعتراض به رفتار وحشیانه صهیونیست‌ها آغاز شد

اعتصاب غذای هماهنگ1200 اسیر فلسطینی‌در زندان «عوفر»

یک روز پس از یورش وحشیانه نظامیان صهیونیست به زندان «عوفر» که به جراحت 150 اسیر فلسطینی منجر شد، بيش از 1200 اسير فلسطيني این زندان به طور هماهنگ دست به اعتصاب غذا زدند.




باشگاه اسيران فلسطين روز گذشته با انتشار بيانيه‌اي اعلام کرد، اداره زندان‌هاي صهيونيستي نزديک به 150 اسير فلسطيني را که در حمله نظاميان اسرائيلي زخمي شده بودند، از بيمارستان‌ها به زندان عوفر بازگرداندند.
در ميان اسراي مجروح شده 6 نفر دچار شکستگي شده و 40 نفر هم از ناحيه سر آسيب ديده‌اند و بقيه اسرا نيز بر اثر اصابت گلوله زخمي شده‌اند.
در اعتراض به این وضع، دیروز خبر رسید 1200 اسیر فلسطینی همین زندان به طور هماهنگ دست به اعتصاب غذا زده‌اند.
براساس آخرين آمار رسمي کميته امور اسيران فلسطيني، دست‌کم 6500 اسير فلسطيني در تمام زندان‌هاي رژيم صهيونيستي نگهداری می‌شوند که در بين آن‌ها 350 کودک، 62 زن و 1800 بيمار وجود دارند و 700 اسير نيز نيازمند درمان فوري هستند.
اقدامات رژيم صهيونيستي در سرکوب اسيران فلسطيني که به اوضاع نامناسب زندان‌هاي اسرائيل معترض هستند، بيانگر آن است که اين رژيم در سکوت و انفعال جامعه جهاني در پي کشتار بيشتر فلسطيني‌ها است.
گروه‌های فلسطینی با هشدار نسبت جنایات صهیونیست‌های اشغالگر اعلام کردند اگر اشغالگران، جنگی علیه اسیران اعلام کنند ما نیز جنگی علیه آنان به راه خواهیم انداخت. بيشتر فلسطينيان نیز در مناطق مختلف کرانه باختری با برگزاری تجمعاتی حمایت خود را از اسرای فلسطینی اعلام کردند و خواستار جلوگیری از تخلفات و تجاوزات اشغالگران علیه اسرا شدند.
به گزارش صداوسيما به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، حسن یوسف، عضو مجلس قانونگذاری فلسطین در حاشیه این اعتراضات گفت: اکنون تنها کاری که برای کمک به برادران اسیرمان باید انجام دهیم، حفظ وحدت است و نباید به رژیم اشغالگر اجازه داد هر اقدامی که می‌خواهد علیه آنان انجام دهد بلکه باید متحد باشیم، همانطور که اسیران ما متحدند. باید متحد باشیم تا رژیم اشغالگر اسرائیلی را مجبور کنیم به حقوق این اسرا احترام بگذارد و دست از تعدی به آنان بکشد. گفتنی است روز سه‌شنبه در حمله عناصر سرکوبگر رژیم صهیونیستی به زندان عوفر، بیش از ۱۰۰ اسیر فلسطینی به ضرب گلوله‌های مشقی و بمب‌های حاوی گاز زخمی شدند.