kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۳۰۴۱
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۳

کوتاه اقتصادی



* دومین نمایشگاه کار ایران با حمایت ویژه همراه اول برگزار می‌شود.به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، دومین نمایشگاه کار ایران به مدت سه روز (4 تا 6 بهمن ماه) با حمایت ویژه همراه اول از ساعت 9:30 تا 16:30 برگزار می‌شود. اهداف این نمایشگاه که توسط دانشگاه صنعتی شریف در مجتمع نمایشگاهی بوستان گفت‌وگوی تهران برگزار می‌شود، «رویارویی مستقیم کارجو و کارفرما»، «کمک به بهبود ارتقا برند کارفرمایان»، «تسهیل فرایند جذب و استخدام»، «معرفی فرصت‌های شغلی موجود در بازار کار»، «معرفی سازمان‌ها و ادارات مرتبط و نیمه مرتبط با رشته تحصیلی عنوان شده است.
*‌ با تصویب اعضای شورای عالی کار، حق مسکن کارگران با افزایش ۶۰ هزار تومانی از ۴۰ هزار تومان به ۱۰۰هزار تومان افزایش یافت.به گزارش مهر، در جلسه شورای عالی کار با «افزایش حق مسکن کارگران» موافقت شد. در این جلسه که به ریاست شاکرمی معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با حضور نمایندگان کارگری و کارفرمایی برگزار شد، افزایش ۶۰ هزار تومانی حق مسکن کارکنان مشمول قانون کار به تصویب رسید. بر‌اساس این گزارش، مصوبه امروز شورای عالی کار درخصوص افزایش حق مسکن کارگران، در صورتی لازم‌الاجرا خواهد بود که به تصویب هیئت وزیران برسد.
* مدير روابط عمومی سازمان هواپيمايی گفت: براساس بخشنامه جدید، انجام پروازهای چارتری در قالب بسته‌های سفر و تركيب هتل و پرواز و فقط در مسيرهای گردشگری با رعايت مقررات، مستلزم اخذ مجوز پرواز چارتری از سازمان هواپیمایی خواهد بود. رضا جعفرزاده ‌‌اظهار داشت: در راستای اجرای سیاست‌های ابلاغی مبنی بر فروش بلیت پروازهای چارتری به صورت سیستمی و با توجه به پایش بازار و بررسی‌های صورت گرفته پیش از این‌ شاهد فروش بلیت پروازهای برنامه‌ای به صورت چارتری بود‌یم که این امر مغایر با بخشنامه‌های ابلاغی سازمان هواپیمایی کشوری است. برهمین اساس سازمان هواپیمایی کشوری در ابلاغی همه شرکت‌های هواپیمایی را ملزم کرد از بهمن‌ماه جاری در همه مسیرها فروش خود را به صورت سیستمی عرضه کرده و مقررات تغییر و ابطال را اعمال و در هنگام فروش بلیت به مسافران اطلاع‌رسانی لازم را انجام دهند.