kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۲۸۹۲
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۴
نماینده محلات خطاب به روحانی:

لیست کمک‌های ریاست‌جمهوری به افراد حقیقی و حقوقی را منتشر کنید

در جلسه علنی دیروز سلیمی عضو فراکسیون نمایندگان ولایی در تذکری به رئیس‌جمهور گفت لیست کمک‌های ریاست‌جمهوری به افراد حقیقی و حقوقی را منتشر کند و از سوی دیگر نوبخت، نماینده اصلاح‌طلب مجلس رسانه ملی را به خاطر اینکه به موضوع فرار مالیاتی پزشکان پرداخته مورد حمله قرار داد!


 

در جلسه علنی دیروز مجلس شورای اسلامی، نمایندگان با اکثریت آرای حاضر در جلسه علنی با لایحه موافقت نامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و کمیسیون اقتصادی و اجتماعی آسیا و اقیانوسیه به نمایندگی از سازمان ملل متحد درباره تاسیس مرکز آسیا و اقیانوسیه برای توسعه مدیریت اطلاعات بلایا موافقت کردند.
علیرضا سلیمی در جلسه علنی دیروز مجلس در تذکری شفاهی، گفت: آقای رئیس‌جمهور! گفته بودید بودجه باید شفاف شود پس درباره بودجه شرکت‌های دولتی که بالغ بر یک تریلیون و ۲۰۰ هزار میلیارد تومان است، شفاف سازی کنید.
وی ادامه داد: آقای روحانی خوب است درباره ردیف بودجه‌ای که در اختیار شما برای کمک به افراد حقیقی و حقوقی وجود دارد شفاف سازی کنید و لیست این افراد را منتشر کنید تا مردم بدانند به چه کسی و چه مقدار کمک کرده‌اید.
نماینده مردم محلات در مجلس اظهار داشت: متاسفانه در واگذاری‌ها به جای خصوصی‌سازی اختصاصی کاری می‌شود و سؤال این است چرا شرکت‌ها به افراد خاص و بدون اهلیت واگذار شده است! سلیمی تاکید کرد: دیوان محاسبات باید گزارشی درباره مابه التفاوت قیمت ارز به مجلس شورای اسلامی ارائه دهد.
عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: دیدید فرانسه هم ما را تحریم کرد و SPV هم اجرا نشد و این در حالی است که ما در راکتورهای خود بتن ریختیم و سانتریفیوژها را جمع کردیم و سؤال این است برجام چه شد؟ چرا به قانون مجلس درباره برجام عمل نمی‌شود و هیئت نظارت بر برجام گزارشی به مردم درباره این موضوع ارائه نمی‌کند!
سلیمی خاطرنشان کرد: آقای رئیس‌جمهور به داد مردم برسید و آیا شما می‌دانید قیمت گوشت به چند هزار تومان رسیده است؟
نماینده لیست امید: چرا صداوسیما
به مالیات پزشکان پرداخته است؟
این روزها اعضای لیست امید (اصلاح‌طلبان) مدام صداوسیما رو مورد حمله قرار می‌دهند. همین چندی پیش پزشکیان از اصلاح‌طلبان از تریبون مجلس به صداوسیما حمله ور شد که چرا گزارشی درباره برخورد ناشایست نماینده سراوان نشان داده و دیروز هم یکی دیگر از نمایندگان اصلاح‌طلب به رسانه ملی تاخت که چرا به این موضوع پرداخته که پزشکان باید مالیات بدهند!
علی نوبخت نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون بهداشت در تذکری به وزیر اقتصاد و رئیس‌سازمان صدا و سیما گفت: موضوع مالیات پزشکان امروز نقل هر مجلسی شده و صدا و سیما این بحث را به مرئی و منظر مردم گذاشته است و اعتماد مردم را به جامعه مقدس پزشکی مخدوش کرده است.وی با تأکید بر لزوم پرداخت مالیات از سوی صنوف مختلف اظهار داشت: از ۶ ماه گذشته، تیمی از سوی سازمان امور مالیاتی و سازمان نظام پزشکی در حال بررسی موضوع مالیات پزشکان هستند. جلوی بی‌اعتمادی مردم به جامعه پزشکی را بگیرید.نوبخت تأکید کرد: علیرغم اینکه قیمت همه چیز چندین برابر افزایش یافته است، جامعه نجیب پزشکی  قیمت ویزیت را تغییر نداده است.
در ادامه محمد حسین قربانی عضو دیگر کمیسیون بهداشت و نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در تذکری گفت: کمیسیون تلفیق چه کاره است که می‌خواهد مالیات برای پزشکان را تعیین کند؟ سازمان امور مالیاتی باید در این خصوص تصمیم‌گیری کند.