kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۲۸۵۶
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۵

هفدهمین دوره جام ملت های فوتبال آسیا



عربستان، اولین حذف شده بزرگ جام ملت‌ها
تیم ملی فوتبال عربستان با شکست یک بر صفر برابر ژاپن از جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ کنار رفت.
در ادامه دیدارهای مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹، ژاپن و عربستان در شهر شارجه و در حضور نزدیک به هفت هزار تماشاگر برابر هم قرار گرفتند که این دیدار با برتری یک بر صفر ژاپن به پایان رسید.عربستان بازی را بهتر شروع کرد و در ۱۵ دقیقه ابتدایی بازی کاملا بر بازی مسلط بود و بازی بهتری ارائه داد تا اینکه روی یک کرنر تاکهیرو تومیاسو در دقیقه ۲۰ توانست با ضربه سر دروازه عربستان را باز کند. عربستان در ادامه با حرکت موالد روی دروازه سامورایی‌ها خطرساز شد ولی نتوانست دروازه این تیم را باز کند. در نهایت نیمه نخست این دیدار با سوت ایرماتوف با برتری یک بر صفر ژاپنی‌ها به پایان رسید.با شروع نیمه دوم عربستانی‌ها توپ و میدان را در اختیار گرفتند و ژاپن نیز به دنبال ضدحمله بود. در دقیقه ۵۰ مینامینو در محوطه جریمه عربستان صاحب توپ شد ولی داور خطای هند این بازیکن را اعلام کرد و اجازه زدن ضربه را نداد. در دقیقه ۶۰ یوشینوری موتو فرصت طلایی گلزنی را برای ژاپن از دست داد و نتوانست دروازه عربستان را باز کند. یک دقیقه بعد سالم الدوساری با یک ضربه خطرناک سعی در باز کردن دروازه ژاپن داشت که موفق نبود.در دقیقه ۶۴ هتان با شوت از راه دور خود می‌توانست بازی را به تساوی بکشاند ولی موفق نبود و ضربه او با بدشانسی راهی به دروازه نداشت تا این دیدار با برتری یک بر صفر ژاپن خاتمه یابد. تیم ژاپن با این پیروزی در مرحله بعدی به مصاف ویتنام می‌روند.
سامورایی‌ها، موزیانه صعود کردند!
عربستان در شرایطی از جام ملت‌ها حذف شد که توپ و میدان را مقابل ژاپن در اختیار داشت.در ادامه مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ امارات، ژاپن موفق شد با نتیجه یک بر صفر از سد عربستان عبور کند. این دیدار در حالی با پیروزی سامورایی‌ها به پایان رسید که توپ و میدان بطور کامل در اختیار عربستان بود.آمار و ارقام این دیدار به شرح زیر است:
*مالکیت توپ.................................................................. عربستان ۷۶٪ - ژاپن ۲۴٪
*شوت‌ها......................................................................................عربستان ۱۵ - ژاپن ۵
*شوت در چارچوب................................................................ عربستان یک - ژاپن ۲
*پاس‌ها............................................................................. عربستان ۶۵۵ - ژاپن ۱۹۷
*خطا.........................................................................................عربستان ۱۳ - ژاپن ۲۷
*کرنر............................................................................................. عربستان ۷ - ژاپن ۴
ریکاوری ملی‌پوشان بعد از برتری برابر عمان
نخستین تمرین تیم ملی فوتبال ایران پس از برتری دو بر صفر برابر عمان ظهر دیروز از ساعت ١۴ در زمین شماره دو ورزشگاه کریکت برگزار شد. طبق برنامه بازیکنان به دو گروه تقسیم شدند و بازیکنانی که در ترکیب اصلی تیم مقابل عمان حاضر بودند در هتل ریکاوری کردند و سایر بازیکنان تمرین خود را در زمین چمن پیگری کردند. پیش از اینکه تمرین به صورت رسمی آغاز شود، چند بازیکن از جمله مسعود شجاعی و پژمان منتظری و سامان قدوس به تمرین پاسکاری با ضربه سر پرداختند که این موضوع کری خوانی جالبی میان آنان شکل داده بود. بخش بعدی تمرین دیروز به بازی آقا وسط زیر نظر کی‌روش اختصاص داشت. در ادامه ارسال‌های کوتاه و دویدن‌های کوتاه در دستور کار ملی‌پوشان ایران قرار گرفت و پس از گذشت ۴٠ دقیقه به درخواست کی‌روش خبرنگاران محل تمرین را ترک کردند.
بیرانوند قبل از مهار پنالتی عمان با خود چه گفت؟
دروازه‌بان تیم ملی ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه درباره درخشش در بازی برابر عمان صحبت کرد.
علیرضا بیرانوند دروازه‌بان ایران که در جام جهانی توانست پنالتی رونالدو را مهار کند، در بازی برابر عمان نیز درخشید و توانست پنالتی کاپیتان این تیم را مهار کند تا زمینه‌ساز برتری ایران شود. علیرضا بیرانوند در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه (AFP) گفت: بعد از آنکه پنالتی کریستیانو رونالدو را در جام جهانی گرفتم، همه هواداران ایرانی از من انتظار دارند که تمام پنالتی‌ها را مهار کنم. در موقع زدن ضربه پنالتی بازیکن عمان یک ثانیه یاد پنالتی رونالدو افتادم و گفتم نباید اجازه دهم که مردم فکر کنند مهار پنالتی رونالدو شانسی بوده است. تلاش کردم تا تمرکز داشته باشم و بتوانم این ضربه را مهار کنم چون کار من حراست از دروازه تیم است و باید به تیمم کمک کنم که برنده شود. حالا که به دوران بازی خودم نگاه می‌کنم، می‌بینم که محدودیتی در رویاپردازی ندارم. او درباره کمک سردار آزمون به او، قبل از زدن این ضربه گفت: من قبل از اینکه سردار چیزی بگوید تصمیم خودم را گرفته بودم که به کدام سمت شیرجه بزنم و وقتی هم سردار آن علامت را داد مطمئن شدم.
روزنامه استاد الدوحه نوشت که کاپیتان عمان سریع‌ترین پنالتی تاریخ جام ملت‌های آسیا را از دست داد و البته این پنالتی دومین پنالتی سریع تاریخ رقابت‌های همه قاره‌ها، جام ملت‌های اروپا، جام ملت‌های آفریقا و غیره بود.
کاتانچ: نمی‌خواهم عراق را
با قهرمان سال ۲۰۰۷ مقایسه کنم
سرمربی تیم ملی عراق نمی‌خواهد فشاری روی بازیکنان تیمش برای قهرمانی در جام ملت‌ها بیاورد.
تیم ملی عراق باید امروز در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌ها برابر قطر قرار گیرد. سرچکو کاتانچ سرمربی تیم ملی عراق در نشست خبری خود گفت: به خوبی برای این دیدار آماده شده‌ایم و می‌خواهم با انجام یک بازی خوب و حساب شده برنده بازی شویم. من نمی‌خواهم این تیم را با تیم سال ۲۰۰۷ مقایسه کنم که توانست قهرمان آسیا شود. به هر حال شرایط فرق کرده و من نمی‌خواهم فشاری روی بازیکنان خودم بیاورم. من به تیم خودم ایمان دارم و می‌دانم که بازیکنانم خیلی مصمم و جدی هستند که فردا برنده از زمین خارج شوند.او در ادامه صحبت‌های خود افزود: ما در روزهای اخیر به خوبی تمرین کرده‌ایم و بازیکنانم دست از تلاش نخواهند کشید و برابر قطر می‌خواهیم نهایت توان خود را نشان دهیم.
پیش‌بینی جالب AFC؛ ژاپن قهرمان آسیا می‌شود؟
تیم ملی ژاپن هرگاه عربستان را با یک گل برده، توانسته قهرمان آسیا شود.
تیم ملی ژاپن توانست با پیروزی یک بر صفر مقابل عربستان به مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا صعود کند.ژاپنی‌ها پیش از این در سال‌های ۱۹۹۲ و ۲۰۰۰ توانستند عربستان را با یک گل شکست دهند و سرانجام به قهرمانی آسیا برسند.صفحه توئیتر AFC با‌اشاره به سابقه قهرمانی ژاپن، این سؤال را مطرح کرده که آیا در این دوره هم ژاپن با توجه به شکست دادن یک بر صفر عربستان، قهرمان آسیا می‌شود؟
سرمربی عربستان از هدایت این تیم کنار رفت
سرمربی تیم ملی عربستان از پایان همکاری خود با فدراسیون فوتبال عربستان سخن گفت.
خوان آنتونیو پیتسی سرمربی عربستان بعد از حذف تیمش از جام ملت‌ها گفت: متاسفم که از جام ملت‌ها کنار رفتیم ولی من از عملکرد بازیکنانم راضی هستم. ما با بازی خوب خودمان شخصیت فوتبالی‌مان را نشان دادیم. شکست همیشه ناراحت‌کننده است. شاید اگر امروز مهاجمان ما دقت بیشتری در ضربات نهایی خودشان داشتند می‌توانستیم نتیجه بهتری به دست بیاوریم. ما موقعیت‌هایی برای گلزنی به دست آوردیم ولی نتوانستیم هوشیارانه عمل کنیم.او درباره ادامه حضور در تیم ملی عربستان گفت: قرارداد من با فدراسیون فوتبال عربستان همین امروز به پایان می‌رسد و ما هیچ صحبتی درباره ادامه فعالیت در تیم نداشته‌ایم. بیش از این نمی‌توانم درباره این موضوع صحبت کنم.

ادامه برنامه بازی های جام ملت های آسیا

ﺳﻪشنبه 2 بهمن 1397
*کره‌جنوبی........................................................بحرین(ساعت16:30) (بازی ۴۳)
*قطر......................................................................عراق(ساعت19:30) (بازی ۴۴)
مرحله یک چهارم نهایی
پنج‌شنبه 4 بهمن 1397
*ویتنام ................................................................. ژاپن (ساعت ۱۶:۳۰) (بازی ۴۵)
* ایران .....................................................................چین (ساعت۱۹:۳۰)(بازی ۴۶)
جمعه ۵ بهمن 1397
* برنده بازی ۴۳ ............................ برنده بازی ۴۴ (ساعت ۱۶:۳۰) (بازی ۴۷)
* برنده بازی ۴۲............................... برنده بازی ۴۱ (ساعت۱۹:۳۰) (بازی ۴۸)
مرحله نیمه نهایی
۸ بهمن ۱۳۹۷
*برنده بازی ۴۶................................ برنده بازی ۴۵ (ساعت ۱۷:۳۰) (بازی ۴۹)
۹ بهمن ۱۳۹۷
* برنده بازی ۴۷............................. برنده بازی ۴۸ (ساعت ۱۷:۳۰) (بازی ۵۰)
مرحله نهایی
۱۲ بهمن ۱۳۹۷
*برنده بازی ۴۹............ برنده بازی ۵۰ (ساعت ۱۷:۳۰- ورزشگاه زاید ابوظبی)