kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۲۸۳۳
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۳

زندگی مردم کانادا در هوای منفی ۲۴ درجه

سرمای شدید، برف و بوران در جنوب شرق کانادا علاوه بر مختل کردن زندگی عادی مردم، بسیاری از پرواز‌های داخلی و بین‌المللی را لغو کرده است.



به گزارش شبکه تلویزیونی‌ ای پی تی ان، سرمای شدید و برف و بوران که شنبه جنوب شرقی و شرق کانادا را در برگرفته، علاوه بر مختل کردن زندگی عادی در این مناطق به چندین مورد تصادف و لغو پرواز‌ها منجر شده است.
با حاکم شدن سرمای شدید در سراسر جنوب شرق کانادا، دمای هوا در اوتاوا پایتخت این کشور به 24 درجه زیر صفر رسید. در پی یخ‌زدگی جاده‌ها و در نتیجه لغزنده شدن مسیر‌ها در پی برف و بوران چندین مورد تصادف خودرو‌ در این منطقه رخ داد.
مونترال جشنواره برف خود را در نتیجه سرمای شدید و طوفان برف لغو کرد. در یک دهه گذشته این نخستین بار است که این جشنواره لغو می‌شود. مقامات در سراسر کشور پیام هشدار صادر کرده و از مردم خواستند در منازل خود بمانند.  برف روب‌ها و خودرو‌های خدمات زمستانی برای پاک کردن برف از جاده‌ها و مسیر‌ها مشغول به کار هستند.
فرودگاه بین‌المللی پیرسون در تورنتو پرواز‌های خود را به مونترال و اوتاوا لغو کرده است. پرواز‌های بین‌المللی به بوستون آمریکا و دیگر شهر‌ها نیز لغو شده‌اند. اداره هواشناسی کانادا پیش‌بینی کرده است موج سرمای شدید ادامه داشته باشد.