kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۲۷۴۷
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۰

اخبار کوتاه از فوتبال

پرسپولیس از چهارشنبه در تهران تمرین می‌کند
کاروان تیم فوتبال پرسپولیس بامداد دیروز پس از اردویی ۱۲ روزه در قطر، به تهران بازگشت. کاروان تیم فوتبال پرسپولیس که در غیاب ملی‌پوشان خود، اردوی ۱۲ روزه‌ای را در قطر داشت و در جریان آن دو بازی تدارکاتی هم برگزار کرد، بامداد دیروز به تهران بازگشت. ورود اعضای تیم با برنامه استقبال کانون هواداران باشگاه پرسپولیس همراه شد.از اعضای تیم حاضر در اردوی قطر، مارکو استیلینوویچ، بوژیدار رادوشوویچ و ماریو بودیمیر از دوحه، راهی زاگرب شدند و قرار است چهارشنبه قبل از شروع تمرینات، در تهران حضور پیدا کنند. تیم فوتبال پرسپولیس از دیروز تا سه‌شنبه استراحت خواهد کرد و تمرینات سرخپوشان از چهارشنبه آغاز می‌شود. سرخپوشان در شروع نیم فصل دوم فوتبال ایران، یازدهم بهمن ماه در چارچوب دیدارهای جام حذفی، به مصاف تیم سپیدرود رشت خواهند رفت.
فغانی در جایگاه هفتم برترین داوران سال ۲۰۱۸ جهان
کارشناسان یکی از برنامه‌های تلویزیونی کشور قطر، برترین داوران سال ۲۰۱۸ را مشخص کردند و نام علیرضا فغانی، داور فوتبال کشورمان را در رتبه هفتم این لیست قرار دادند. برنامه «الحکم» که در شبکه تلویزیونی «الکأس» قطر پخش می‌شود، 10 داور برتر جهان در سال 2018 را معرفی کرد که نام علیرضا فغانی در جایگاه هفتم این لیست دیده می‌شود. فغانی در جام جهانی 2018، قضاوت دیدارهای مهمی چون برزیل - صربستان و فرانسه - آرژانتین را بر عهده داشت و بازی رده‌بندی این رقابت‌ها بین تیم‌های بلژیک و انگلیس را هم سوت زد. در لیستی که برنامه «الحکم» معرفی کرده، نستور پیتانا که بازی‌های افتتاحیه و فینال مسابقات جام جهانی 2018 را قضاوت کرده بود، در صدر قرار دارد. این رده‌بندی به شرح زیر است: 1- نستور پیتانا (آرژانتین)، 2- بیون کویپرس (هلند)، 3- میلوراد مازیچ (صربستان)، 4- فلیکس بریچ (آلمان)، 5- جونیت چاکر (ترکیه)، 6- جان‌لوکا روکی (ایتالیا)، 7- علیرضا فغانی (ایران)، 8- آنتونیو لاهوس (اسپانیا)، 9- دامیر اسکومینا (اسلوونی) و 10- ساندرو ریچی (برزیل).
حمایت باشگاه استقلال از مرتضى آقاخان
باشگاه استقلال از مهاجم مصدوم خود حمایت کرد. امیرحسین فتحی سرپرست باشگاه استقلال در تماس تلفنی با مرتضی آقاخان بازیکن این تیم، جویای احوال و شرایط او شد و دقایقی با این بازیکن گفت‌و‌گو کرد. فتحی در همین خصوص گفت: باشگاه استقلال حمایت همه‌جانبه و تمام قد خود از مرتضی آقاخان را اعلام می‌دارد. او سرمایه باشگاه استقلال است و بدون تردید خیلی زود به جمع بازیکنان باز می‌گردد. وى افزود: متاسفانه مرتضی دچار بدشانسی شد و حالا هم باشگاه تمامی تلاش خود را برای درمان و بهبود هرچه سریع‌تر این بازیکن به کار میگیرد. مرتضی آقاخان بازیکن ارزشمندی است و خیلی زود می‌تواند توانمندی خود را با پیراهن استقلال برای هواداران به نمایش بگذارد. در این مسیر هم باشگاه همواره کنار او خواهد بود. فتحى پیشتر درخصوص وضعیت این بازیکن با دکتر نوروزی معاون پزشکى باشگاه و کادر پزشکى در آنتالیا صحبت و درجریان نوع و شدت آسیب‌دیدگى وی قرارگرفته بود.
اعلام زمان دیدار دوستانه پرسپولیس - ماشین‌سازی
تیم فوتبال پرسپولیس در آخرین بازی تدارکاتی خود پیش از شروع نیم‌فصل دوم لیگ برتر به مصاف ماشین‌سازی تبریز خواهد رفت. با توجه به هماهنگی‌های به عمل آمده بین دو باشگاه و سرمربیان دو تیم، سرخپوشان در سومین و آخرین بازی دوستانه خود در راستای برنامه‌های آماده‌سازی نیم‌فصل دوم روز پنجشنبه 4 بهمن ماه در غیاب ملی‌پوشان خود از ساعت 15:30 در زمین نفت تهرانسر میزبان تیم فوتبال ماشین‌سازی تبریز خواهد بود. نمایندگان رسانه‌ها امکان حضور در این بازی برای پوشش خبری آن را خواهند داشت، اما با توجه به شرایط خاص مجموعه نفت تهرانسر، امکان حضور عمومی و هواداران وجود نخواهد داشت.
اسامی نهایی بازیکنان تیم ملی 11 بهمن اعلام می‌شود
سرمربی تیم ملی فوتسال گفت: اسامی نهایی بازیکنان تیم ملی فوتسال جهت حضور در صربستان را قبل از بازی برگشت مرحله پلی‌آف 11 بهمن اعلام می‌کنیم.سیدمحمد ناظم‌الشریعه در مورد آخرین وضعیت تیم ملی فوتسال که خود را جهت دو بازی دوستانه با صربستان آماده می‌کنند، گفت: از اوایل دی ماه بعد از وقفه چند هفته‌ای مجدداً اردوهای خود را به مدت دو روز در آخر هر هفته شروع کردیم و امروز صبح هم آخرین تمرینات خود را برگزار کردیم و در این اردو چند بازیکن جدید حضور داشت.وی در ادامه گفت: با توجه به اینکه هفته گذشته هفته آخر لیگ بود و از این هفته قرار است مرحله پلی‌آف شروع شود سعی کردیم بازیکنان تیم ملی را زودتر در اختیار باشگاه‌ها قرار دهیم. طبق هماهنگی که با کادر فنی انجام شده قرار است تمام بازی‌های مرحله پلی‌اف را زیر نظر داشته باشیم تا در صورتی که بازیکنی از قلم افتاده وی را به تیم ملی دعوت کنیم.سرمربی تیم ملی فوتسال گفت:‌اسامی نهایی بازیکنانی که قرار است در بازی با صربستان حضور داشته باشند را قبل از بازی برگشت مرحله پلی‌آف 11 بهمن اعلام می‌کنیم و این بازیکنان باید 12 بهمن خود را در کمپ تیم‌های ملی به کادر فنی معرفی کنند و انشالله 13 بهمن شب هم عازم صربستان و در تاریخهای ۱۴ و۱۵ بهمن دو بازی باصربستان برگزار می‌کنیم.
کرار از نفت آبادان جدا شد
هافبک تیم فوتبال نفت آبادان با دریافت رضایت‌نامه از این تیم جدا شد.
جاسم کرار که در چند روز گذشته در تمرینات نفت آبادان حاضر نشده بود درخواست جدایی و دریافت رضایتنامه کرد.در نهایت طرفین بر سر جدایی به توافق رسیدند. مدیر برنامه‌های کرار دیروز در گفت‌وگو با فارس این خبر را تائید کرد.در باشگاه نفت آبادان این روزها کسی پاسخگو نیست و مدیرعامل و سایر مسئولان این باشگاه بابت دلایل جدایی کرار پاسخگو نیستند.