kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۲۵۳۸
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۴
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز:

هیچ اعتباری برای حمایت از فعالیت‌های فرهنگی در البرز نداریم

کرج- خبرنگار کیهان:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز گفت: در استان سه میلیون نفری البرز هیچ اعتباری برای حمایت از فعالیت‌های فرهنگی و هنری نداریم که این مسئله انگیزه را از هنرمندان برای ادامه فعالیت می‌گیرد.
ناصر مقدم در نشست استانداری البرز با اصحاب فرهنگ و هنر این استان اظهار کرد: ضعف زیرساخت‌های فرهنگی و هنری در استان البرز از عمده‌ترین مشکلات است.
این مسئول تصریح کرد: اکنون نبود اعتبار برای حمایت از تشکل‌های فرهنگی هنری از مشکلاتی است که بخش فرهنگ و هنر استان با آن درگیر است.
وی افزود: امسال 25 درصد اعتبارات عمرانی استان به عنوان سهم بخش عمرانی فرهنگی این دستگاه تعیین شده است که تخصیص این اعتبار بیانگر توجه خاص مسئولان به بخش فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
مقدم با بیان اینکه البرز هنرمندان زیادی در رشته‌های فرهنگی و هنری دارد، گفت: در خصوص بیمه هنرمندان نیز هیچ گونه محدودیتی برای بیمه این قشر نداریم و در سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان سهمیه 300 نفری برای بیمه این افراد در نظر گرفته شده است که قابل افزایش است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز، یکی دیگر از مشکلات بخش فرهنگ و هنر استان را نبود مکانی برای برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری برشمرد و گفت: با حمایت استاندار و مدیران استانی این فرصت ایجاد شده تا بتوانیم مکان مناسبی را برای ایجاد این نمایشگاه در نظر بگیریم.