kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۲۵۳۵
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۴

خوزستان دومین استان دارای حاشیه‌نشین درکشور است

مدیر کل امور اجتماعی استانداری خوزستان گفت: بر اساس برآوردهای انجام شده 850 هزار نفر در خوزستان جزو اقشار حاشیه‌نشین و کم برخوردار هستند.
محمد‌صادق کریمی‌کیا در نشست شورای برنامه‌ریزی استان در سرسرای استانداری خوزستان بیان کرد: بر اساس آخرین مطالعاتی که انجام گرفته است خوزستان دومین استان کشور از نظر جمعیت حاشیه‌نشینی است.
وی با اشاره به اینکه خوزستان با مسائل اجتماعی مختلفی درگیر است بیان کرد: خوزستان رتبه 13 آمار خودکشی در کشور را دارد.
وی گفت: در بحث میزان طلاق نیز در استان خوزستان به ازای هر 50 هزار فقره ازدواج 9 هزار فقره آن منجر به طلاق می‌شود.
کریمی‌کیا ادامه داد: وجود 84 هزار نفر معلول در استان، رفتارهای خشونت‌آمیز و آمار بالای مهاجرت از خوزستان از دیگر مشکلات اجتماعی این استان است.
مدیر کل امور اجتماعی استان با بیان اینکه آمار زیادی از نخبگان و سرمایه‌داران به دلایل متعددی از استان مهاجرت می‌کنند بیان کرد: طی سال‌های 90 تا 95 بالغ بر 240 هزار نفر از استان مهاجرت کرده‌اند و این آمار خوزستان را به استانی مهاجر‌فرست در کشور تبدیل کرده است.
کریمی کیا با اشاره به کارهایی که برای بهبود مسائل و مشکلات اجتماعی استان در سال‌های اخیر انجام گرفته است بیان کرد: یک هزار خانوار در شهرستان کارون خوزستان که از امنیت غذایی برخوردار نبودند را شناسایی کرده و به آنها کمک‌هایی انجام شد.
مدیر کل امور اجتماعی استانداری خوزستان ادامه داد: کمپین جوانه‌ها در استان با همکاری مردم و خیرین تشکیل شده است که به بیش از یک هزار دانش‌آموز بی‌بضاعت کمک مالی انجام می‌شود.
وی با اشاره به دیگر اقدامات در این حوزه بیان کرد: از 75 میلیارد ریال اعتبار اجتماعی استان 30 میلیارد ریال صرف بازسازی مدارس فرسوده استان شده است.
وی ادامه داد: خوزستان به یک استان صنعتی و بدون نشاط تبدیل شده است که لازم است برنامه‌های نشاط‌آفرین در استان برگزار شود و شرایط برای شادی در استان فراهم شود.
بیشترین افراد حاشیه نشین در استان کشاورزانی هستند که در دوران جنگ تحمیلی به حاشیه شهرها مهاجرت کرده‌اند.