kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۱۹۵۸
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۷

برگزاری کارگاه تخصصی هنری در حمایت از یمن(اخبار ادبی و هنری)

کارگاه تخصصی «یمن و نقش من» با هدف نقش‌آفرینی هنری و رسانه‌ای در پشتیبانی از مقاومت مردمی یمن در دبیرستان علامه حلی تهران برگزار شد.



در این کارگاه سه روزه که از 19 تا 21 دی برگزار شد، هنرمندان در رشته‌های گرافیک، نقاشی، تصویرسازی و کاریکاتور، مجسمه‌سازی و صنایع دستی، هنر مفهومی و هنر جدید، هنرهای نمایشی و پرفورمنس، پادکست، سرود و آهنگ، موشن‌گرافیک و پویانمایی، فیلم کوتاه داستانی و مستند، شعر، داستان کوتاه و... هنرنمایی و خلق آثار می‌کنند.
عبدالکریم المطری مسئول دفتر بین‌المللی موسسه بنیان تنمویه یمن در نشستی در حاشیه این کارگاه‌ها گفت: چهار سال از جنگ یمن می‌گذرد که ۱۷ کشور در این بحران سهم داشتند نظیر امارات، آمریکا و عربستان. و بعد از ۴ سال که نتیجه‌ای از جنگ نظامی ندیدند، به جنگ اقتصادی روی آوردند از جمله بستن بنادر و فرودگاه‌ها و محاصره کل مردم یمن.
المطری در پایان سخنان خود از برگزارکنندگان کارگاه‌ «یمن و نقش من» قدردانی کرد و تاکید داشت صدای مظلومیت یمن به مردم جهان نمی‌رسد. امیدوارم این کارگاه آغازی برای شکستن حصار سانسور رسانه‌ای علیه یمن باشد.
مسعود نجابتی مدیر گروه تجسمی بنیاد روایت فتح گفت: باید نام این کارگاه را در گستره وسیع‌تری تعریف کنیم و هر کس نقش خودش را درباره یمن پیدا کند، از جمله هنرمندان، نخبگان و اساتید.