kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۱۹۲۴
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۱

اخبار کوتاه از فوتبال



اقدام ارزشمند دایی با لغو اردوی خارجی سایپا
علی دایی پس از دیدار با کارگران شرکت سایپا اردوی تدارکاتی تیمش را که قرار بود در ترکیه برگزار شود لغو کرد. در شرایطی که سایپا به دنبال تدارک اردوی نیم فصل در خارج از کشور بود، دایی این اردو را لغو کرد. سرمربی سایپا که طی چند وقت اخیر کارهای اجتماعی جالب توجهی را در دستور کار داشته که مهم‌ترین آن کمک به بازسازی منطقه زلزله زده کرمانشاه است، این بار در بازدید خود از کارخانه سایپا و در برخورد با کارگران این مجموعه تصمیم گرفت از برگزاری اردوی خارج از کشور تیمش صرفنظر کند. دایی اواخر هفته گذشته در بازدید از کارخانه سایپا با کارگران این شرکت دیدار و گفت‌و‌گو کرد و وقتی متوجه مشکلات مالی آنها شد تصمیم گرفت از برگزاری اردوی ترکیه سایپا صرف نظر و تمرینات آماده‌سازی تیمش را برای حضور در لیگ برتر، جام حذفی و پلی آف لیگ قهرمانان آسیا در تهران دنبال و در این شرایط اقتصادی از بار مالی روی دوش کارخانه جلوگیری کند.
کاظم برجلو مربی سایپا با تائید این خبر اظهار داشت: دایی اخلاق و خصوصیات ارزشمندی دارد. او در دیداری که با کارگران سایپا داشت تصمیم به انجام این کار گرفت. تمام برنامه‌های سفر به ترکیه انجام گرفته و حامی مالی باشگاه هزینه‌های اردوی تیم را متقبل شده بود اما با نظر سرمربی تیم برنامه‌های آماده‌سازی را در تهران به صورت ویژه دنبال می‌کنیم تا برای مسابقات پیش رو به آمادگی کامل برسیم.
برپایی اردوی استقلال در آنتالیا
تیم فوتبال استقلال بامداد دیروز برای برگزاری اردوی آماده‌سازی راهی آنتالیای ترکیه ‌شد. این تصمیم مسئولان استقلال در حالی رخ داد که پیش از این قرار بود برای برگزاری اردویی دو هفته‌ای راهی دوحه قطر شوند اما به نظر می‌رسد مشکلات مالی مسیر این تیم را به سمت ترکیه تغییر داده است.
محمد تقوی در یک‌قدمی نساجی
محمد تقوی سرمربی نیم‌فصل نخست تیم تراکتورسازی تبریز در آستانه سرمربیگری نساجی قرار دارد.تقوی سرمربی نیم‌فصل اول تیم تراکتورسازی تبریز که عملکرد نسبتا خوبی هم در این تیم داشت، پس از کناره‌گیری از سمت خود در تیم تراکتورسازی، در آستانه توافق نهایی با مسئولان تیم نساجی مازندران قرار دارد. همچنین با توجه به اینکه مسئولان باشگاه نساجی در گذشته اعلام کرده‌ بودند فقط با مربیان آزاد وارد مذاکره خواهند شد، به نظر می‌رسد اکنون با استعفای محمد تقوی از تیم تراکتورسازی، شرایط برای حضور این مربی در نیم نساجی فراهم شده و به احتمال فراوان تقوی به زودی جانشین نکونام خواهد شد.
تغییر نظر برانکو برای بازی با یوپن بلژیک
برانکو ایوانکوویچ، سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس از مذاکره دوباره، برای بازی تدارکاتی در تاریخ بیست‌سوم دی‌ماه موافقت کرد. ایوانکوویچ پس از جلسه‌ای که با همکاران خود داشت و در پی مذاکرات انجام شده، برنامه تیم را تغییر داد و با بازی روز یکشنبه 23 دی‌ماه برابر تیم یوپن بلژیک موافقت کرد.این بازی در تاریخ اعلام شده در کمپ اسپایر برگزار خواهد شد. تیم اوپن بلژیک مرتضی پورعلی گنجی مدافع ملی‌پوش ایران را در اختیار دارد.پیش از این برانکو با برگزاری بازی در این تاریخ مخالفت کرده بود.
خطر کسر امتیاز از بیخ گوش پدیده گذشت
مسئولان باشگاه پدیده با پرداخت بدهی دیارا سوبا مانع از کسر شش امتیاز از تیم دوم جدول رده‌بندی لیگ برتر شدند. حمیداوی، مالک جدید باشگاه پدیده که در بدو حضورش در این باشگاه قول داده بود تا یحیی گل محمدی را به تیم بازگرداند و این کار را هم انجام داد، به دومین وعده‌اش نیز جامه عمل پوشاند. در نهایت پس از کش‌وقوس فراوانی که در پرونده سوبا به وجود آمده بود، ظهر روز پنج شنبه هفته گذشته حمیداوی با رایزنی‌های خود موفق شد بدهی باشگاه پدیده شهر خودرو به سوبا را از طریق یکی از بانک‌های شهر لندن پرداخت کند. این در شرایطی بود که تنها یک روز تا پایان مهلت فیفا به باشگاه پدیده شهر خودرو برای پرداخت بدهی به دیارا سوبا باقی مانده بود.در نهایت با رایزنی حمیداوی و پرداخت 135 هزار دلار به علاوه پنج درصد سود آن به صورت پوند انگلیس، به حساب اعلام شده از سوی فیفا به نام وکیل دیارا سوبا، این ماجرا ختم به خیر شد و دیگر خطری باشگاه پدیده را تهدید نمی‌کند و خیال هواداران تیم پدیده از بابت کسر شش امتیاز راحت شد.
آخرین اخبار نقل و انتقالات باشگاههای فوتبال ایران
*مهاجم کروات مدنظر پرسپولیس بعد از توافق بر سر پیش‌قرارداد، روز پنج‌شنبه در اردوی سرخپوشان در قطر حاضر شد و با این تیم به تمرین پرداخت. ماریو بودیمیر و باشگاه پرسپولیس بر سر شرایط قرارداد به توافق رسیده‌اند و پیش قرارداد بعد از تایید از سوی هر دو طرف، رد و بدل شده است. قرارداد نهایی با این بازیکن بعد از انجام تست پزشکی به امضا می‌رسد.
* محمدرضا خلعتبری، هافبک تیم فوتبال پدیده خراسان در نیم‌فصل نخست هجدهمین دوره لیگ برتر با قراردادی یک‌و‌نیم ساله به تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان پیوست و شاگرد علیرضا منصوریان در این تیم شد.
* باشگاه استقلال در ادامه سیاست جوانگرایی و سرمایه‌گذاری روی بازیکنان جوان و آینده ساز خود، دو بازیکن مطرح و با استعداد تیم‌های پایه را به تیم بزرگسالان اضافه کرد. بر اساس اعلام امیر حسین فتحی سرپرست باشگاه استقلال، معراج پورتقی و زکریا مرادی، دو بازیکن جوان و آینده‌دار تیم امید استقلال که در لیگ امیدها نیز عملکرد موفقی داشتند، بنا به درخواست وینفردشفر از این پس به تیم بزرگسالان منتقل می‌شوند. زکریا مرادی در مسابقات این فصل لیگ امیدها 17 گل و معراج پورتقی نیز 19 گل به ثمر رسانده‌اند.
* محمد شادکام، مهاجم پیشین تیم فوتبال پارس جنوبی جم پس از اینکه قرارداد خود را با باشگاه پارس فسخ کرد، با عقد قراردادى به مدت نیم‌فصل، به نفت مسجدسلیمان پیوست تا پس از امیرحسین امیری و محمد پاپی، سومین خرید نفتی‌ها در نیم‌فصل هجدهمین دوره لیگ برتر باشد.