kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۰۹۸۱
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۸
مدیر مسئول کیهان در برنامه متن و حاشیه:

مثلث آمریکا، اسرائیل و انگلیس مدیریت فتنه را برعهده داشت

برنامه «متن و حاشیه» شبکه سه سیما، با حضور مدیر مسئول روزنامه کیهان به موضوع فتنه ۸۸ و حماسه ۹ دی پرداخت.

در ابتدای برنامه شریعتمداری با ‌اشاره به حماسه ۹ دی اظهار کرد: حماسه ۹ دی ایستگاه آخر فتنه بود؛ به بیان دیگر زمانی که فتنه آغاز شد به تدریج از جمعیت موجود کاسته شد؛ به این دلیل که فریب در میان بود.
وی با بیان اینکه فتنه ریشه بیرونی داشته است، گفت: این جمله صرفا شعاری نیست بلکه اسناد فراوانی از منشأ و مدیریت خارجی آن حکایت می‌کند و به وضوح می‌توان دید که مثلث آمریکا، اسرائیل و انگلیس مدیریت فتنه را برعهده داشتند.
شریعتمداری تصریح کرد: جمعیت راهپیمایی ۹ دی مثال‌زدنی بود؛ آنها به علت بی‌احترامی به اعتقادات خود به خیابان‌ها آمدند که نمونه روشن آن بعد از حادثه ۶ دی ماه بود که فتنه‌گران به مراسم حضرت سیدالشهدا(ع) حمله کرده و خیمه‌های عزاداری را به آتش کشیدند و سران فتنه از آنها به‌عنوان مردمان خداجوی یاد کردند.
مدیر مسئول موسسه کیهان با‌ اشاره به اینکه فتنه ۸۸ بر اساس فرمول کودتای رنگی صورت گرفت، افزود: به عنوان مثال، ما در روزنامه کیهان تمامی مراحل فتنه را بر اساس فرمول شناخته شده کودتای مخملی پیش‌بینی می‌کردیم.
شریعتمداری با نشان دادن صفحه اول کیهان 20 خرداد 88 تصریح کرد: ما ۲ روز از قبل برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آشوب‌های خیابانی بعد از انتخابات را پیش‌بینی کرده و درباره آن هشدار داده بودیم. روز ۲۱ خرداد سال ۸۸ آقای مایکل لدین در مصاحبه با روزنامه نیویورک تایمز تصریح می‌کند که فردا در ایران انتخابات نیست، بلکه یک انقلاب سبز اتفاق می‌افتد؛ انقلابی همانند اوکراین، صربستان و بعد از آن نوبت به سوریه می‌رسد.
وی ادامه داد: آقای خاتمی قبل ازنامزد شدن آقای میرحسین موسوی، به عنوان کاندیدا معرفی شده بود و تمام گروه‌های مدعیان اصلاحات از نامزدی او حمایت کرده بودند. با این حال یادداشتی در کیهان نوشتیم که خاتمی نامزد اصلی نیست. چند روز بعد خبرنگار روزنامه آمریکایی، نیویورکر از بنده پرسید؛ چرا تصور می‌کنید که آقای خاتمی نامزد اصلی نیست، چون همه اصلاح‌طلبان او را معرفی کرده‌اند؟ در پاسخ گفتم به این علت که چند ماه قبل خانم گیل لاپیداس در نشست استنفورد، تأکید کرده بود که خاتمی گورباچف است و ما در ایران به یک یلتسین نیاز داریم و از آنجا که تصمیم‌ها در آمریکا گرفته شده، می‌دانستیم که خاتمی نامزد اصلی نیست. شریعتمداری در ادامه گفت؛  فتنه ۸۸ یک توطئه‌ تعریف شده بود که قبل از آن بیش از ۱۰ نفر از مسئولان عالی‌رتبه سرویس‌های اطلاعاتی آمریکایی و انگلیسی در پوشش‌های آکادمیک وارد ایران شده و با نقش‌آفرینان آینده فتنه ملاقات‌های طولانی و حتی کارگاه‌های آموزشی برگزار کردند که به عنوان مثال جان کین، مشاور ارشد MI6 انگلیس، تیموتی کارتن‌اَش از جمله آنها بودند. وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه چرا دو نامزد معترض مجددا مردم را به کف خیابان‌ها دعوت کردند گفت: برای اینکه آشوب خیابانی بخشی از فرمول کودتای مخملی بود و سران داخلی فتنه فقط پادوهایی بودند که باید دستورات مثلث بیرونی را اطاعت می‌کردند. وی در ادامه افزود؛ ریچارد هاس رئیس ‌شورای روابط خارجی آمریکا بعد از ۹ دی با سی‌ان‌ان مصاحبه‌ای داشت و اعلام کرد که دوستان ما در ایران خیلی زود به سراغ نقطه پایانی رفتند و ترجمه شعار «انتخابات بهانه است اصل نظام نشانه است» را مطرح کرد.
شریعتمداری با بیان اینکه آمریکایی‌ها بار‌ها اعلام کردند که براندازی جمهوری اسلامی ایران را به‌عنوان یک خط استراتژیک در دستور کار خود دارند و هرگز با تغییر دولت‌ها از این خط استراتژیک خارج نخواهند شد افزود: معترضان اگر قرار بود اعتراضات خود را مطرح کنند و صندوق‌های رای شمارش شود نهایتاً مسئله مشخص می‌شد؛ آنها به دنبال ابطال بودند لذا بعد از ابطال آنارشیسم و هرج و مرج ایجاد می‌شود. موسوی هنوز انتخابات تمام نشده همان شب می‌گوید که برنده شده است! از کجا می‌گوید؟ هنوز آراء شمارش نشده است! آنارشیسم جزو فرمول بود.
مدیر مسئول کیهان در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه نقش رسانه‌های خارجی و مشخصا رسانه‌های فارسی زبان در وقایع ۸۸ چه بود اظهار کرد: اگر در یکی از میادین ایران دوچرخه‌ای گم شود موضوع در همه رسانه‌های بیگانه مطرح می‌شود که در ایران امنیت وجود ندارد؛ اما وقتی پاریس شعله‌ور می‌شود غالباً سکوت می‌کنند.
وی تصریح کرد: شعار نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران را سایت وزارت خارجه اسرائیل روی سایت خود قرارداد. بی‌بی‌سی که فقط رادیو بود شش ماه قبل از فتنه بخش فارسی‌زبان خود را به صورت شبکه تلویزیونی راه‌اندازی کرد؛ VOA فقط رادیو بود و بعد پخش تلویزیونی خود را به‌راه انداخت. یورونیوز شبکه‌ای اروپایی بود که کارش مربوط به داخل اروپا می‌شد؛ اما چند ماه قبل از انتخابات شبکه فارسی‌زبان خود را راه‌اندازی کرد، رادیو زمانه در هلند راه‌اندازی شد و سایت وزارت خارجه اسرائیل، بخش فارسی دایر کرد. اما نوع پوشش آنها جواب چرا‌ها را می‌دهد. آنها با آب‌وتاب و دروغ‌پراکنی پی‌درپی از فتنه‌گران و سران فتنه حمایت می‌کردند.
شریعتمداری عنوان کرد: بنده چون  سران داخل فتنه را می‌شناسم، به جد معتقدم جز یکی‌ از آنها که نخودی بود و این وسط بُر خورد؛ این‌ها اصلا جربزه این کار را نداشتند، آنها پادو‌های دشمن بودند و مدیریت کار در دست آمریکا، اسرائیل و انگلیس بود.
مدیر مسئول روزنامه کیهان با‌ اشاره به اینکه فتنه را مطرح می‌کنیم تا از آن درس عبرت بگیریم گفت: نتانیاهو در اواسط فتنه بود که اعلام کرد اصلاح‌طلبان بزرگترین سرمایه اسرائیل در ایران هستند و فتنه‌گران کمترین اعتراضی نکردند. در حالی که اگر یک بخشدار در یک نقطه دور افتاده ایران علیه آنها حرفی می‌زد در تمام سایت‌ها و روزنامه‌هایشان تکذیبیه منتشر می‌کردند؛ اما آنها چرا این مسئله را تکذیب نکردند.
وی با ‌اشاره به اینکه هدف نهایی دشمن براندازی نظام و فرمول فتنه ۸۸ لو رفته است و دیگر قابل استفاده نیست ادامه داد: برای شناخت فرمول‌های بعدی باید دید آنها کدام یک از کانون‌های اقتدار نظام را هدف‌گیری می‌کنند؟
شریعتمداری با ‌اشاره به اینکه امام فرمودند هر وقت دشمن از شما تعریف می‌کند شک کنید و نگران باشید گفت: ممکن است گفته شود که این فرمول را دشمن هم می‌داند، بنابراین می‌تواند هر وقت که بخواهد علیه یک جریانی موضع بگیرد و از آن تعریف کند تا بدنامش کند در این حالت اگر دشمن از جریانی تعریف کرد و جریانی را ستود بايد به مواضع این جریان برگردید و ببینید اگر مواضعش مواضع دشمن بود معلوم است که این تعریف بیجا نیست.
مدیر مسئول کیهان افزود: فتنه 88 شکست خورده است و دشمن روش دیگری را در پیش گرفته است. دشمن دیگر نمی‌گوید مرگ بر اصل ولایت فقیه. با کسانی روبه‌رو می‌شویم که خیلی از ولایت‌فقیه تمجید می‌کنند و خودشان را پیرو می‌دانند. اینکه همه کارهای آنها منطبق با نظر ولایت فقیه است و اصلا بدون نظر ولایت فقیه کاری انجام نمی‌دهند؛ می‌گویند هر کاری که انجام داده‌ایم تحت نظر ایشان بوده است ولی وقتی به مواضع آنها برمی‌گردیم می‌بینیم که مواضع آنها متفاوت است.
وی با ‌اشاره به اینکه مردم ولی‌نعمت انقلاب هستند ادامه داد: عدالت‌خواهی جزو ذات اسلام است و اسلام ناب نمی‌تواند به پرخوری مرفهان بی‌درد در کنار فقر محرومان تن بدهد؛ حالا اگر کسانی را دیدید که راهکارهایی جلویشان است و راه‌کارها را نمی‌روند و برای مردم مشکل می‌آفرینند باید در اینجا احتیاط کرد. در اهداف جریانی که مردم را ناراضی می‌کند باید تردید کرد.
گفتنی است در پی درخواست‌های فراوان کسانی که موفق به دیدن برنامه مورد اشاره نشده‌اند، به اطلاع آنان می‌رسانیم که فیلم کامل این برنامه در کانال‌های خبری کیهان قابل مشاهده است.


برای دریافت فایل، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.