kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۰۹۷۵
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۷

فعالیت یک نوجوان خارجی برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس در کشورش(اخبار ادبی و هنری)

یک نوجوان در کشور لبنان، برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس در فضای مجازی فعالیت می‌کند.

به گزارش تسنیم، جهاد یاسین، نوجوان 17 ساله لبنانی که سال آخر مدرسه در رشته علوم تجربی شهر بیروت را سپری می‌کند، طی چهار سال گذشته، ضمن آشنایی با آموزه‌های انقلاب و دفاع مقدس، در این زمینه اقدام به فعالیت‌هایی در فضای مجازی کرده است.
وی درباره چگونگی آشنایی خود با انقلاب اسلامی گفت: از طریق کتابخانه مدرسه و خارج از مدرسه مانند نمایشگاه‌های کتب معارف اسلامی با این موضوعات آشنا شدم. اولین کتابی که در این زمینه مطالعه کردم مربوط به شهید «ابراهیم همت» بود. در حال حاضر نیز برخی از کتب مربوط به شهدای انقلاب اسلامی را مطالعه می‌کنم که از جمله آنها کتاب «سلام بر ابراهیم» درباره شهید ابراهیم هادی، کتابی درباره شهید حسینی، «خاک‌های نرم کوشک»، «روایت خون» شهید آوینی، «در هاله‌ای از غبار» حاج احمد متوسلیان، شهید چمران، کتاب 23 سال وسط طوفان حاجیه خانم دباغ، کتاب شهید چمران درباره امام علی (ع)، کتاب چهل حدیث امام خمینی(ره)، سیره اهل بیت امام خامنه‌ای (مدظله العالی)، رهبری قلب‌ها و خواص هر دو متعلق به امام خامنه‌ای و تعداد زیادی از کتب دیگر است.
وی افزود: طبیعتاً ما شهدای دفاع مقدس ایران و جنگ 33 روزه لبنان با اسرائیل را دوست داریم، اما انقلاب اسلامی در ایران مرحله بالاتری بود. یعنی اگر این انقلاب نبود، ما در این برهه از زمان مسلمان و شیعه‌ای نبودیم که خداوند و رسول‌الله و اهل بیت (ع) را یاری کنیم.
یاسین گفت: امام خمینی و امام خامنه‌ای فقط برای مردم ایران نیامده‌اند بلکه متعلق به تمام ملت‌های جهان اعم از اسلامی و غیراسلامی هستند. امام خمینی و امام خامنه‌ای به زبان نبی اکرم (ص) و اهل بیت علیهم‌السلام در این زمان سخن می‌گویند و در این زمان ما شخصیت‌هایی همانند ایشان نداریم تا در زمان غیبت ولی عصر (عج) از آن استفاده کنیم. اهمیت انتشار بیانات و کلام این دو بزرگوار، آگاهی‌سازی و بیدار کردن مردم است تا بدانیم و بدانند که در چه زمانی زندگی می‌کنیم و چه تکالیفی برعهده ماست. این تکلیف فقط تکلیف شرعی در نماز و روزه و حج و... نیست بلکه شامل سیاست و جامعه نیز می‌شود. بنابراین ما فقط تکلیف فقهی و فردی نداریم بلکه در حوزه سیاسی و اجتماعی نیز دارای تکالیفی هستیم.