kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۰۹۰۶
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۷
مهدی همایونفر، تهیه‌کننده:

« مینـو» روایتگر عشق، ایثار و مقاومت مردم خرمشهر

تهیه‌کننده سریال «مینو» گفت: این سریال، رشادت‌ها و مقاومت جانانه مردم بی‌دفاع خرمشهر و آبادان را در آغازین روزهای جنگ تحمیلی به تصویر کشیده است.

مهدی همایون‌فر تهیه‌کننده سریال «مینو» در گفت‌و‌گو با خبرنگار کیهان ضمن تشریح ابعاد تولید این مجموعه گفت: سریال «مینو» داستانی متفاوت ازعشق و وطن‌دوستی مردمان جنوب کشورمان است که درنخستین روزهای جنگ تحمیلی جانانه و با کمترین امکانات دفاعی از شهر و دیار و ناموس خود دفاع کردند.
وی با اشاره به اینکه سریال «مینو» در ۲۷ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای تهیه و تولید شده است گفت: موضوع کل داستان این سریال مربوط به روزهای دفاع مقدس است که شخصیتی به نام رضا که عباس غزالی درآن ایفا نقش کرده است از جوانان جسور و غیور جنوب است که در تلاطم عشقش به دختردایی‌اش مینوست، اما داستان سریال در ادامه با وقوع جنگ تحمیلی وارد فاز جدیدی می‌شود. داستان سریال از قسمت پانزدهم تا پایان کاملا دستخوش تغییرات می‌شود که برای مخاطبان جذاب‌تر خواهد شد.
تهیه‌کننده سریال «مینو» باعنوان اینکه اگرچه مجموعه مینو با حال و هوای عشقی بین رضا و مینو آغاز شده اما داستان ازقسمت پانزدهم تا پایان این سریال وارد فاز جدی و جدید خود که فضای جنگ و دفاع مقدس مردم آبادان و خرمشهر است می‌شود.
وی همچنین درباره مراحل ساخت این سریال گفت: با حمایت و مساعدت سازمان اوج و موسسه روایت فتح کار تولید این مجموعه از اردیبهشت سال گذشته شروع شد و پس از هفت ماه فیلمبرداری آن به پایان رسید و تقریبا از اواخرسال ۹۶ کار تدوین این سریال انجام شد و نهایتا خرداد امسال هم کارهای مونتاژ و موسیقی آن را انجام دادیم.
همایون‌فر همچنین گفت: بیشتر لوکیشن‌های این سریال، دکورهای بازسازی شده فضای دفاع مقدس در تهران و بوستان ولایت بود و فقط به مدت ۱۵ روز درخرمشهر فیلمبرداری کردیم.
تهیه‌کننده سریال «مینو» با انتقاد از سازمان صداوسیما و عدم حمایت این سازمان از روند تولید سریال مینو گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در حمایت و پشتیبانی از تولید مجموعه‌هایی با مضمون دفاع مقدس و دستور موکد ایشان به دست‌اندرکاران و مسئولان فرهنگی کشور متاسفانه سازمان صداوسیما به غیراز پخش این سریال حمایتی از ما نکرد.