kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۰۸۳
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۴

15 شهید و 100 مجروح در عملیات تروریستی شمال عراق

تروریست‌های فعال در عراق با انجام دو عملیات انتحاری در شمال این کشور، 15 نفر را شهید و 100 تن دیگر را مجروح کردند.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، دیروز دو عامل انتحاری وابسته به گروه تروریستی «داعش» دفاتر «اتحادیه میهنی کردستان عراق» و «حزب کمونیست کردستان عراق» را در شهر «طوزخورماتو» 175 کیلومتری شمال بغداد هدف انفجار بمب قرار دادند. براساس گزارش‌های رسمی، 15 نفر در این دو انفجار جان خود را از دست دادند و 100تن دیگر زخمی شدند.
عناصر داعش شنبه گذشته  دفاتر حزبی «جلال طالبانی» و «مسعود بارزانی» را نیز در شهر خانقین هدف انفجار بمب قرار دادند. حدود 80 نفر در این دو انفجار جان خود را از دست داده بودند.
اما دیروز در شهر موصل، نیروهای دولتی توانستند 37 نفر از عناصر داعش را به هلاکت برسانند و 13 خودروی متعلق به آنها را منهدم کنند.
شهر موصل و استان نینوا از مناطق ناآرام عراق بوده و طی روزهای اخیر شاهد درگیری‌های خونین میان نظامیان و شبه نظامیان داعش بوده است. به همین خاطر، روحانیون استان نینوا از مردم این استان خواستند نیروهای دولتی و امنیتی را برای ریشه‌کنی داعش کمک کنند.
در همین حال، خبرگزاری تسنیم گزارش داد، یک شیر زن ساکن موصل در مقابل حمله عناصر داعش به منزل خود مقاومت کرد و چهار مهاجم وابسته به داعش را به هلاکت رساند.
منابع امنیتی عراق نیز اعلام کردند در استان نینوا 23 خودروی عربستانی از عناصر داعش کشف و ضبط شد.