kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۰۶۹
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۱

پخش مجموعه مستند از «غدیر تا موعود» در شبکه خبر (اخبار ادبی و هنری)

«از غدیر تا موعود»، عنوان مجموعه مستندی است به نویسندگی و کارگردانی سعید مستغاثی و تهیه‌کنندگی رضا جعفریان که در گروه سیاسی شبکه خبر تهیه شده و از شنبه 17 خرداد روی آنتن این شبکه رفت.

مجموعه مستند «از غدیر تا موعود» حکایت پدید آمدن و رشد و حرکت تاریخی قشر و طبقه‌ای است که اینک در فرهنگ اجتماعی ما، روحانیت نام گرفته از صدر اسلام و زمان حضرت رسول اکرم(ص) تا زمان ائمه‌اطهار(ع) و تا زمان غیبت حضرت حجت(عج) و پس از آن تا به امروز . قشر و طبقه‌ای علمی که در طول تاریخ به علما و فقها هم معروف بوده‌اند. حکایت شکل‌گیری گروهی که براساس آیه‌ای از آیات کلام‌الله مجید برای آموزش و تفقه در دین و نشر و ترویج آن، حرکت کردند و جوامع مختلف را به حرکت درآوردند از نواب خاص حضرت ولی‌عصر (عج) تا علمای بزرگ تاریخ اسلام و تا حضرت امام خمینی(ره) . حکایت حوزه‌های علمیه که مرکز پرورش و آموزش این علما بودند و کانون شکل‌گیری تمدنی که حدود 10 قرن فرهنگ و اندیشه و علم و هنر جهان را هدایت کرد.
بیش از دهها کارشناس داخلی و خارجی اعم از نویسنده و محقق؛ مورخ و پژوهشگر، استاد دانشگاه، طلبه، مدرس حوزه، امام جمعه و جماعت برخی از شهرهای مختلف به همراه دهها کتاب و مقاله، فیلم و تصویر و اسناد و عکس، مجموعه‌ای را پدید آورده‌اند تا در تلویزیون شاهد روایت تازه‌ای از روحانیت و مرجعیت و ولایت باشیم. حجت‌الاسلام والمسلمین مسعود زارعیان، حجت‌الاسلام والمسلمین متقی‌زاده، حجت‌الاسلام والمسلمین غفاری، حجت‌الاسلام والمسلمین مومنی، حجت‌الاسلام والمسلمین کبیر، حاج ابراهیم حاج‌محمدزاده، پیام فضلی‌نژاد، قاسم تبریزی، عباس مهری‌اردستانی و... از جمله چهره‌هایی هستند که در مجموعه تلویزیونی «از غدیر تا موعود» حضور دارند.
تولید مجموعه مستند «از غدیر تا موعود» از پاییز 1391 آغاز شد و اینک پس از گذشت حدود یکسال و نیم مراحل مختلف تولید، در 26 قسمت 13 دقیقه‌ای آماده پخش شده که هر روز در ساعات 14/15، 21/15 (به جز یکشنبه‌ها و سه‌شنبه‌ها) از شبکه خبر پخش می‌شود و روز بعد در ساعت 00/30 نیمه‌شب، 4/30 صبح و 11/45 از همین شبکه تکرار خواهد شد.