kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۰۶۷
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۱
آیت‌الله مکارم شیرازی:

خبر پیروزی مردم آمریکای لاتین مایه خوشحالی ماست

یکی از مراجع تقلید قم با بیان اینکه خبر پیروزی مردم آمریکای لاتین مایه خوشحالی ماست، گفت: ما با شما از نظر روحی و قلبی نزدیک هستیم.


به گزارش دفتر حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی، این مرجع تقلید در دیدار جمعی از نمایندگان مجالس کشورهای آمریکای لاتین، با بیان‌ این‌که فاصله میان ما و شما از نظر مکانی زیاد است،‌ اظهار داشت: اما ما با شما از نظر روحی و قلبی نزدیک هستیم.
او استقلال و مبارزه با ظلم و ظالم را قدر مشترک ایران و کشورهای آمریکای لاتین دانست و گفت: ما باید از یکدیگر شناخت بیشتری داشته باشیم و دست در دست هم در برابر زورگویان و استعمارگران عالم بایستیم.
آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به توطئه‌های رسانه‌ای غربی مبنی بر بد جلوه دادن تصویر ایران برای مردم دنیا، اظهار کرد: چندی پیش تعدادی از اساتید آمریکایی به دیدار بنده آمده بودند و اذعان کردند که آن چیزی که از ایران برای ما ترسیم کرده بودند با آن چیزی که ما امروز مشاهده می‌کنیم کاملا متفاوت است.
این مرجع تقلید با تأکید بر این‌که جمعیت کشورهای آزادیخواه و مبارز در جهان فراوان است، عنوان کرد: این کشورها باید با هم متحد شوند و در سیاست‌های جهانی با اتفاق با یکدیگر نقشی مؤثر و سازنده در معادلات جهانی داشته باشند.
آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به این‌که در مجلس ما نمایندگان مسیحی، یهودی و زردشتی وجود دارد، اظهار داشتند: حتی در مجلس نوشتن قانون اساسی ما نیز اقلیت‌ها حضور داشتند تا قوانین مربوط به آنها نوشته شود.
او در ادامه سخنان خود در پاسخ به اظهار ارادت نماینده مجلس کشور کوبا، بیان کرد: ما در رسانه‌ها هر وقت اسم کوبا و فیدل کاسترو را می‌شنویم حساسیت فوق‌العاده‌ای از خود نشان می‌دهیم و احساس می‌کنیم مردم کوبا مردمی شجاع و آزادیخواه هستند که تحت ستم قرار گرفته و باید با کمک یکدیگر از این ستم‌ها رهایی یابند.
این استاد حوزه ادامه داد: البته ما این حساسیت را نسبت به تمام کشورهای آمریکای لاتین داریم و اخبار آنها را پی‌گیری می‌کنیم و ‌از پیروزی آنها خوشحال می‌شویم.
او با بیان این‌که باید گام‌های عملی برای موفقیت در برابر مستکبران عالم برداشته شود، اظهار کرد: در این عرصه باید از شعار و سخن گفتن پرهیز کرد و گام‌های عملی برای استقلال و مبارزه با ظالم برداشته شود.
او در پایان خطاب به نمایندگان مجالس کشورهای آمریکای لاتین، گفت: سلام ما را به مردم کشور خود برسانید و بدانید که خواستن توانستن است؛ اگر اراده کنید کاری را انجام دهید حتما موفق خواهید شد.