kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۰۶۵
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۱
قائم مقام وزیر خارجه:

تحریم‌های ظالمانه علیه ملت‌های مستقل محکوم به شکست است

قائم مقام وزارت خارجه عدم پذیرش سلطه قدرت‌های بزرگ و روحیه استقلال طلبی را از ویژگی‌های مشترک مردم ایران و آمریکای لاتین خواند و با اشاره به تحریم‌های اعمال شده علیه ملت‌های مستقل، گفت: این تحریم‌های ظالمانه محکوم به شکست است.

هیئت پارلمانی آمریکای لاتین متشکل از نمایندگان پارلمان‌های کشورهای بولیوی، کوبا، اکوادور، ونزوئلا، نیکاراگوئه، آرژانتین و برزیل که به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده‌اند، با مرتضی سرمدی قائم مقام وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کردند.
سرمدی در این دیدار با اشاره به سفر این هیئت پارلمانی به کشورمان در ایام سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره)، مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی در پیروی از رهبری امام خمینی (ره) را استقلال نظام جمهوری اسلامی ایران ارزیابی و تصریح کرد: مردم ایران با انقلاب اسلامی به دورانی قدم گذاشتند که می‌توانند سرنوشت خود را تعیین کنند.
قائم مقام وزیر امور خارجه کشورمان نپذیرفتن سلطه قدرت‌های بزرگ و روحیه استقلال طلبی را از ویژگی‌های مشترک مردم ایران و کشورهای آمریکای لاتین ارزیابی کرد و افزود: متاسفانه دولت‌های ملی و متکی به مردم از سوی این قدرت‌‌ها مورد تحریم قرار گرفته‌اند.
وی تصریح کرد: تحریم‌های ظالمانه علیه ملت‌‌ها از نظر اخلاقی و عملی محکوم به شکست است.
سرمدی افزود: جمهوری اسلامی ایران برای روابط با کشورهای آمریکای لاتین در همه سطوح از جمله مناسبات پارلمانی ارزش قائل است. وی اضافه کرد: ارتباطات پارلمانی به تحکیم مناسبات بین دولت‌‌ها کمک می‌کند.
به گزارش فارس، در این جلسه تعدادی از نمایندگان پارلمان کشورهای مختلف آمریکای لاتین نقطه نظرات خود را در خصوص مناسبات جمهوری اسلامی ایران و هر یک از کشورهای خود مطرح و بر تبادل هیئت‌های پارلمانی به ویژه سفر متقابل هیئت‌های پارلمانی از کشورمان به این کشور‌ها تاکید کردند.