kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۰۲۵۸
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۵

درخواست دادستان تهران از وزارت ارشاد برای اعمال نظارت بر حوزه‌های فرهنگی

دادستان تهران از عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه عدم نظارت کافی بر حوزه فرهنگ انتقاد کرد.

جعفری دولت‌آبادی با ‌اشاره به اهمیت مسئله عفاف و حجاب تاکید کرد: عفاف و حجاب ارزش دینی جمهوری اسلامی است و اینکه برخی می‌گویند چرا حجاب اجباری است، سخنی غیردینی است. حجاب یک ارزش دینی محسوب می‌شود و همه مکلف به اجرای آن هستند.
انتقاد از عملکرد وزارت ارشاد در حوزه نظارت
وی با انتقاد از عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه عدم نظارت کافی بر حوزه فرهنگ، خطاب به وزارت ارشاد گفت: اخیرا در یکی از هتل‌های تهران تئاتری اجرا می‌شود که موجب تعجب شده است؛ چرا وزارت ارشاد این قبیل موضوعات را مدیریت نمی‌کند. گزارش قاضی دادسرا حاکی از آن است که در این تئاتر، عدم رعایت حجاب، اختلاط زن و مرد، استفاده از پرچم کشور فرانسه به نشانه حمایت و نقض برخی از ارزش‌ها دیده می‌شود.
دادستان تهران از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست که حسب تکلیف به این موضوع ورود کند و ادامه داد: وزارت ارشاد مکلف است با تئاتری که برخلاف موازین شرعی اجرا می‌شود برخورد کند و اگر اقدام نکند، دادستانی به وظیفه خود عمل خواهد کرد و آن موقع هیچ‌کس نباید از برخورد دادستانی که در سایه عدم انجام وظایف دستگاه‌ها رخ می‌دهد، ‌گلایه کند.
جعفری دولت‌آبادی تاکید کرد: در حوزه‌ آسیب‌ها همچون تئاتر و فیلم‌های نامناسب، شرب خمر، بدحجابی، کشف حجاب و نظایر آن، همه دستگاه‌ها مکلف هستند که به وظایف خود عمل کنند‌.
برخورد با رانندگی حین مستی
و کشف حجاب در خودروها
وی با تاکید بر برخورد با رانندگی در حال مستی و کشف حجاب حین رانندگی اظهار داشت: چندین بار به پلیس دستور کتبی داده‌ایم که این خودروها توقیف شوند و رانندگان متخلف به دستگاه قضایی معرفی شوند. هم‌چنین در مورد بانوانی که حین رانندگی یا سوار بر خودرو کشف حجاب می‌کنند، به پلیس دستور کتبی داده شده که نسبت به توقیف خودرو اقدام کند و هر دو ماه گزارش اقدامات را به دادستانی ارائه نماید.