kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۰۲۲۱
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۳

حوادث کوتاه از کشور

   
    کلاهبرداری تلفنی
اصفهان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان خمينی شهر از شناسايی و دستگيری کلاهبردار تلفنی با بيش از 80 ميليون ريال برداشت غيرمجاز خبر داد.
 سرهنگ «علي جعفري‌نژاد» گفت: شاکي در تحقيقات اوليه بيان کرد طي تماس تلفني با وي از شماره‌اي ناشناس مبني بر اينکه «شما برنده مسابقه در قرعه‌کشي شده‌ايد»، فريب خورده و با هدايت فرد، به پاي دستگاه خودپرداز رفته و طي چند مرحله تراکنش در مجموع مبلغ حدود 80 ميليون ريال از کارت عابر بانک به حساب فرد کلاهبردار انتقال داده است.
وی ادامه داد: ماموران با به کارگيري روش‌هاي تخصصی، متهم را شناسايي و در يک عمليات غافلگيرانه وي را دستگير کردند.
این مقام انتظامی تصريح کرد: متهم دستگير شده با مشاهده مدارک مستدل و غيرقابل انکار، به خريد چندين سيم‌کارت براي کلاهبرداري و برداشت مبلغ 45 ميليون ريال به صورت غيرمجاز از حساب بانکي فرد شاکي اعتراف کرد.
قاتل فراری در دام
اهواز- خبرنگار کیهان : فرمانده انتظامی استان خوزستان از دستگيری قاتل فراری در كمتر از 24 ساعت توسط پليس شهرستان ماهشهر خبر داد.
سردار حیدر عباس‌زاده در ادامه با بيان اينكه متهم در تحقيقات پليس و بازسازی صحنه به درگيری با مقتول و سپس به جنايت ارتكابی اعتراف كرد، اذعان داشت: قاتل انگيزه خود از قتل را اختلاف شخصی عنوان كرد.
وی در خاتمه با اشاره به اينكه از محل اختفاء متهم يک قبضه سلاح کلاشنیکف كه در قتل از آن استفاده شده بود كشف و ضبط شد، افزود: متهم پس از تشكيل پرونده راهی مرجع قضايی شد.
پلمب معادن آلاینده
ساری- خبرنگار کیهان: سه واحد معدنی شن و ماسه در آمل و قائمشهر به دلیل عدم رعایت ملاحظات زیست محیطی پلمب شد.
درپی بازدید و پایش ماموران یگان حفاظت محیط زیست آمل  از معادن شن و ماسه حوزه هراز  یک واحد معدنی به دلیل عدم رعایت ملاحظات زیست محیطی پلمب شد.
در قائمشهر نیز ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهر دو واحد شن و ماسه در حوضه آبریز رودخانه تلار را به دلیل عدم رعایت ملاحظات زیست محیطی پلمب کردند.
قاچاقچی نقره
تبریز- خبرنگار کیهان: معاون اقتصادی اداره کل اطلاعات آذربایجان شرقی گفت: 9 نفر که اقدام به قاچاق نقره از چین به داخل کشور می‌کردند، شناسایی و دستگیر شدند.وی افزود: این افراد نقره‌های قاچاق را وارد و به نام کالای ایرانی به فروش می‌رساندند.
برداشت غیر مجاز
زاهدان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی سراوان از دستگیری عامل برداشت غیرمجاز 50 میلیون ریالی از حساب یکی از شهروندان این شهرستان خبر داد.
سرهنگ احمد آذرکیش افزود: پلیس با یکسری تحقیقات متهم را که دختری جوان بود را شناسایی و دستگیر کردند. وی اضافه کرد: متهم اعتراف کرد که با دختر شاکی دوست بوده و با اغفال وی اطلاعات بانکی پدرش را بدست آورده و اقدام به برداشت غیر مجاز کرده است.
سوخت قاچاق
سرویس شهرستان‌ها: با تلاش ماموران پلیس آگاهی شهرستان اشتهارد، 30 هزار لیتر گازوئیل قاچاق از یک دستگاه تریلر تانکردار در محور اشتهارد- بوئین زهرا کشف شد.
سرهنگ «کامران ملکی» گفت: در پی دریافت خبری مبنی برحمل سوخت قاچاق توسط یک تریلر تانکردار، در محور اشتهارد- بوئین زهرا، پیگیری موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.
وی گفت: ماموران بلافاصله دستور توقف خودرو را صادر و در بازرسی از آن ، 30 هزار لیتر فرآورده نفتی خارج از شبکه (گازوئیل) به ارزش تقریبی 660 میلیون ریال کشف کرده و در این رابطه یک نفر دستگیر شد.
حمله به محیط‌بان
کرمانشاه- خبرگزاری صدا و سیما: مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه گفت: شکارچیان متخلف محیط‌بان گیلانغربی را مورد هدف قرار داده و او را زخمی کردند.
یاوری افزود: ساعت ۱۱ صبح روز جمعه (۳۰ آذر) علی‌اشرف شکریان محیط‌بان گیلانغربی هنگام گشت و کنترل منطقه متوجه حضور عده‌ای شکارچی غیرمجاز شد و به سرعت برای دستگیری آن‌ها وارد عمل شد.
وی اضافه کرد: در این تعقیب و گریز شکارچیان متخلف با خودرو ۲۰۶ خود به وی حمله کردند و پس از زخمی کردن وی از محل گریختند.
وی خاطرنشان کرد: پرونده این سوء قصد به مقامات قضایی و سایر ارگان‌های مربوط ارجاع شده است.
شکار شکارچی
خرم‌آباد- ایسنا: مسئول منطقه حفاظت شده اشترانکوه از دستگیری شکارچیان غیرمجاز کل و بز وحشی در این منطقه خبر داد.
خسرو بهلولی گفت: درحین این بازرسی از منزل دو نفر مظنون، دو قبضه اسلحه، تعدادی فشنگ، مقادیری گوشت شکار و تروفه یک راس کل و یک راس بز وحشی کشف و ضبط شد.
وی بیان کرد: با توجه به عمل مجرمانه این دو نفر متخلف دستگیر و به دستور دادستان شهرستان دورود روانه زندان شدند.
به گفته وی این دو مجرم باید ۲۰۰ میلیون ریال بابت جریمه ضرر و زیان به محیط زیست پرداخت کنند و از جنبه عمومی جرم نیز مجازات خواهند شد.
برخورد پراید با تراکتور
مشهد- مهر: رئیس آتش‌نشانی فریمان گفت: برخورد خودرو سواری پراید با تراکتور در روستاهای فریمان شش مصدوم برجای گذاشت.
حسین ایمانی‌زاده اظهار کرد: این حادثه پنجشنبه شب در جاده روستای عشق‌آباد فریمان رخ داد و موجب محبوس شدن برخی سرنشینان در خودرو شد.
وی افزود: با تلاش نیروهای آتش‌نشانی و هلال احمر فریمان راننده پراید از میان خودرو بیرون کشده شد و به همراه پنج سرنشین دیگر این خودرو که از ناحیه دست، پا  و سر به شدت مصدوم شده بودند به بیمارستان منتقل شدند.
رفع تصرف از اراضی
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی استان مازندران از رفع تصرف 15 هزار مترمربع از اراضی جنگلی به ارزش 15 میلیارد و 200 میلیون ریال در شهرستان «رامسر» خبر داد.
سرتیپ «سید محمود میرفیضی»، گفت: در جریان رسیدگی به این پرونده، ماموران پلیس آگاهی شهرستان با انجام تحقیقات پلیسی، متهمان را که با تشکیل یک باند خانوادگی با محصور کردن 15 هزار مترمربع از اراضی ملی آن را در تصرف خود درآورده بودند، شناسایی و دستگیر کردند.
وی ارزش زمین رهاسازی شده از چنگ این زمین‌خواران را بالغ بر 15 میلیارد و 200 میلیون ریال عنوان کرد و اظهار داشت: متهمان پس از دستگیری و تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.
حبس در کانال کولر
سنندج- باشگاه خبرنگاران جوان: رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج گفت: جوان ۱۷ ساله سنندجی به ‌دلیل جا گذاشتن کلید ساختمان، در داخل کانال کولر محبوس شد.
سهیل فضل‌وزیری اظهار داشت: دو جوان ۱۷ ساله در داخل یک ساختمان پنج طبقه نیمه کاره در حال کار بودند که کلید ساختمان را در یکی از طبقات جا می‌گذارند و به‌ دلیل بسته شدن درب امکان دسترسی به کلید ساختمان را نداشتند.
وی تصریح کرد: این دو جوان در یک اقدام خطرناک تصمیم گرفتند از طریق کانال کولر در پشت بام خود را به طبقه پایین‌تر ساختمان برسانند؛ جوان ۱۷ ساله پس از ورود به داخل دریچه کانال کولر به‌ دلیل شیب تند به طبقات پایین‌تر ساختمان سقوط می‌کند و در داخل کانال محبوس شد.
وی ادامه داد: نیرو‌های عملیاتی این سازمان از طریق پنجره یکی از طبقات، خود را به داخل ساختمان رساندند و پس از جست‌وجو توانستند این جوان را در طبقه دو ساختمان پیدا کنند.
فضل‌وزیری افزود: پس از یافتن این جوان و با برش کانال کولر توانستند فرد حادثه‌دیده را از داخل کانال کولر بیرون بکشند که به جز صدمات جزیی از ناحیه لگن و شکم، این جوان مشکل خاصی نداشت.