kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۰۲۱۸
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۳

راه‌آهن سراسری تهران - جنوب بسته شد

مدیرکل راه‌آهن لرستان گفت: راه‌آهن سراسری تهران - جنوب از دیروز (یکم دی) به مدت چهار روز به سبب اجرای کار بازسازی در محدوده ریلی این استان، بسته شد.

«رحمت رحمت‌نژاد» در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: در این مدت تردد همه قطارهای باری و مسافری در این مسیر امکان‌پذیر نیست.وی با ‌اشاره به انجام کار بازسازی در محدوده «بلاک قارون - بیشه» بیان کرد: طول این بلاک 17 کیلومتر است که با توجه به وجود تونل‌‌های طویل، قوس‌های زیاد و دسترسی نداشتن به راه جاده‌‌ای یکی از سخت گذرترین مسیرهای ریلی کشور به شمار می‌رود.
رحمت‌نژاد بیان کرد: 155 کیلومتر از راه‌آهن ناحیه لرستان در مسیر سراسری تهران - جنوب واقع است، که با بازسازی‌ آن شتاب و ایمنی آن افزایش و احتمال بروز حوادث ریلی کاهش می‌یابد.
وی افزود: قرار بود این مسیر خرداد امسال تا پایان ماه مبارک رمضان و با وقفه‌های چند روزه به صورت موقت بسته و کار بازسازی بلاک قارون - بیشه به طول 17کیلومتر انجام شود اما با توجه به حجم جابه جایی بار و آغاز سفرهای تابستانی، این تصمیم تغییر کرد و مقرر شد مسدودی‌های مسیر در درازمدت انجام شود تا خللی در حمل‌ونقل راه‌آهن تهران - جنوب ایجاد نشود. مدیرکل راه‌آهن لرستان گفت: با توجه به شرایط کوهستانی منطقه، این محدوده فنی‌ترین بلاک مسیر در ناحیه لرستان است که 19 دهانه تونل به طول بیش از 9 کیلومتر، 6 دهانه پل به طول 567 متر و 44 دهانه قوس دارد. به محدوده بین هر ایستگاه قطار تا ایستگاه بعدی «بلاک» می‌گویند.