kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۰۲۰۰
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۳
مشخص شدن تکلیف هیئت رئیسه در مجمع

ادامه سریال کناره گیری مدیران بازنشسته فوتبال رئیس سازمان لیگ و کمیته داوران هم رفتنی می‌شوند

پس از استعفای سه عضو فدراسیون فوتبال، حالا عنوان می‌شود که رئیس‌سازمان لیگ و کمیته داوران نیز از سمت خود کناره‌گیری می‌کنند.
سرویس ورزشی-

برگزاری مجمع عمومی فدراسیون فوتبال در سال جاری به خاطر مطرح شدن بحث بازنشسته‌ها و لزوم رسیدگی به آن در حضور اعضای مجمع، اهمیت زیادی دارد. بر همین اساس هیئت‌رئیسه فدراسیون در یکی از نشست‌های اخیر خود مصوب کرد که این مجمع اوایل دی ماه برگزار شود.
با این حال اما ۱۹ دی ماه به عنوان زمان برگزاری مجمع عمومی فدراسیون فوتبال تعیین و نهایی شده است؛ یعنی دقیقا همزمان با جام ملت‌های آسیا و آغاز به کار تیم ملی فوتبال در این رقابت ها. جام ملت‌های آسیا از ۱۶ دی ماه در امارات آغاز می‌شود اما همزمان با شروع این رقابت‌ها و دیدارهای تیم ملی، مدیران فدراسیون در تهران درگیر مجمعی خواهند شد که به خاطر مطرح بودن بحث بازنشسته‌ها، اهمیت زیادی دارد.
برای برگزاری این مجمع گزارش عملکرد ۹۷ - ۹۶ فدراسیون، پیش‌بینی برنامه و بودجه سال آینده و گزارش صورت‌های مالی منتهی به ۳۱ تیرماه سال جاری سه محور اصلی برای بحث و بررسی مطرح شده اما قطعا تصمیم گیری در مورد بازنشسته‌های فدراسیون فوتبال، این سه محور را تحت‌الشعاع قرار خواهد داد.
طی روزهای گذشته و به خاطر اجرا قانون منع به کارگیری بازنشسته‌ها ساکت از دبیرکلی فدراسیون، علی کفاشیان از مدیریت کمیته فوتسال و عباس ترابیان از ریاست کمیته فنی فوتسال کناره‌گیری کردند اما هنوز وضعیت بازنشسته‌ها در هیئت‌رئیسه فدراسیون بلاتکلیف است.
اصفهانیان و بهاروند هم استعفا می‌دهند
وزارت ورزش و جوانان که ملزم به اجرای قانون منع بکارگیری بازنشسته هاست تاکید فراوانی دارد که همه بازنشسته‌های فدراسیون فوتبال باید از سمت خود استعفاء دهند. به واقع این قانون شامل فریدون اصفهانیان، رئیس‌کمیته داوران و حیدر بهاروند، رئیس‌سازمان لیگ برتر هم می‌شود. دو مدیری که همانند دیگر مدیرانی که از سمت خود استعفاء داده‌اند دارای سمت‌های اجرایی هستند.
حیدربهاروند و البته فریدون اصفهانیان بر خلاف مدیرانی چون علی کفاشیان، محمدرضا ساکت و عباس ترابیان در برابر اجرای قانون منع بکارگیری بازنشسته‌ها مقاومت کرده‌اند و بارها و بارها در مصاحبه‌های خود اذعان کردند فدراسیون فوتبال نهاد غیر‌دولتی به شمار می‌رود و اجرای قانون منع بکارگیری بازنشسته‌ها شامل حال آنها نمی‌شود. اما بر اساس اعلام برخی سایت‌های خبری با استعفای سه مدیر مقاومت این دو هم شکسته می‌شود و برای آنها هم چاره‌ای باقی نمی‌ماند که از سمت خود استعفاء کنند.
البته عضویت فریدون اصفهانیان، علی کفاشیان و حیدربهاروند در هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال لغو نمی‌شود چون بر اساس تعریف فدراسیون فوتبال عضویت در هیئت‌رئیسه شغل به حساب نمی‌آید. مدیری که عضو هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال است با فدراسیون فوتبال قرارداد حقوقی ندارد و بالطبع پولی هم نمی‌گیرد و از طرفی هفته‌ای یک روز دو سه ساعت درگیر حضور در جلسه اعضاء است که ظاهرا معاونت حقوقی مجلس و هم چنین دیوان محاسبات این موضوع را پذیرفته‌اند و بر همین اساس روسای هیئت فوتبال استان‌ها و روسای هیئت‌های ورزشی را از این قانون معاف کرده است.
اگر طی روزهای آینده شاهد استعفا یا کناره‌گیری روسای سازمان لیگ و کمیته داوران باشیم، قطعا از اهمیت مجمع پیش روی فدراسیون فوتبال کاسته می‌شود زیرا تا حدود زیادی مدیران بازنشسته فدراسیون از سمت‌های خود کناره‌گیری کرده‌اند. البته انتظار می‌رود در مجمع پیش رو تکلیف اعضای هیئت‌رئیسه مشخص شود و اعلام گردد که آیا اعضای بازنشسته هیئت‌رئیسه می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند یا خیر.