kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۹۹۵۱
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۵

اهدای نشان درجه یک شعر آیینی به احمد علوی(اخبار ادبی و هنری)

چهل و پنجمین شب شاعر پاسداشت شاعر آیینی احمد علوی در نخلستان اوج برگزار شد.

در این مراسم که با حضور چهره‌های فرهنگی، ادبی و شاعران برگزار شد، جواد حیدری مدیرعامل مجمع شاعران اهل بیت، صداقت را مهم‌ترین ویژگی شعر احمد علوی نامید.
در ادامه این مراسم احمد بابایی شاعر آیینی با بر شمردن ویژگی‌های احمد علوی وی را شاعر حرفه‌ای خواند که طمع و هوس از آثار او دور مانده است.
دکتر صنعتی دیگر سخنران این مراسم بود که سال‌های زیادی را با احمد علوی سپری کرده است. وی با اشاره به اخلاق حسنه علوی گفت: هر گاه قبض روح پیدا می‌کنم با همنشینی با احمد علوی بسط روح پیدا می‌کنم و دوستی با او را نعمتی برای خود می‌دانم.
ناصر فیض شاعر طنزپرداز نیز گفت: دو دهه است احمد علوی را می‌شناسم که به جرات می‌گویم شعر و بیت سستی از این شاعر ندیده‌ام. وقتی به زبان امروز حرف می‌زند نگاه متفاوت موجود در ادبیات که دخل و تصرف در ادبیات داشته باشد را جدی نگرفت. به همین اعتبار یکی از پاسداران زبان فارسی احمد علوی است.
دکتر طبا رئیس‌شبکه جهانی ولایت محبوبیت این شاعر را در میان مجریان شبکه ولایت ستود و گفت: احمد علوی به دلیل طبع شاعرانه و بداهه گویی که دارد توانسته است با مخاطبین ارتباط خوبی برقرار کند.
احمد علوی در پایان این مراسم گفت: باید برای امثال من مراسم کوچک‌داشت برگزار شود. وقتی که 40 ساله شدم این شعر را سرودم که «اندوه مرا از آنکه آدم نشدم/ هر وقت که چهل ساله شدم می‌فهمید».
وی گفت: من فقط معلمی هستم که در مقطع ابتدایی درس داده و همواره پاهای مادرم را مرتب بوسیده‌ام. رابطه عاشقانه با مادرم موجب لطف عزیزان به من شده است.
پایان این مراسم با تقدیر از احمد علوی و همسرش به پایان رسید و مجمع جهانی شاعران اهل بیت نشان درجه یک خود را به این شاعر اهل قم اهدا کرد.