kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۹۹۱۴
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۴

حوادث کوتاه از کشور

    كشف کالای احتكار شده
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی از كشف یک انبار ورق MDF و يك انبار مواد غذایی احتكار شده در مشهد خبر داد. سرتیپ محمدکاظم تقوی گفت: پلیس پس از تكميل تحقيقات اوليه پرونده و شناسايي انبارهای مورد نظر به همراه نماينده اداره صنعت، معدن و تجارت در عملياتی ضربتی، از مکان‌های مورد نظر 9 تن سویا و 57 هزار و 605  ورق MDF، جمعا به ارزش 202 ميليارد و 317 ميليون ريال كشف كردند.وی افزود: در اين رابطه دو فرد سودجو دستگير و به مراجع قضائی معرفي شدند.
دستگیری قاتل
زاهدان – خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان خاش گفت: زن جوانی که نقشه قتل همسرش را با همدستی مردی غریبه کشیده بود ساعاتی پس از وقوع جنایت با روبرو شدن با شواهد پلیس پرده از راز این جنایت کثیف برداشت. سرهنگ ابراهیم کوچک زائی ، افزود: بیست و چهارم آذرماه یک فقره سرقت مسلحانه و قتل مردی جوان در بیابان‌های منطقه "پشتکوه” به پلیس گزارش شد.وی اضافه کرد: با حضور عوامل انتظامی در محل زن جوانی که در کنار پیکر بی‌جان و غرق به خون شوهرش ایستاده بود مدعی بود هنگام تردد با خودرو پراید در حاشیه شهر خاش دو سارق موتورسوار با تهدید سلاح گرم آنها را به این منطقه کشانده و با مقاومت شوهرش او را با شلیک گلوله به قتل رسانده و با سرقت طلاهایش از محل متواری شدند.وی تصریح کرد: ماموران انتظامی با توجه به تناقض گویی‌های زن جوان و سرنخ‌های موجود در محل جنایت او را برای بررسی‌های بیشتر به پلیس آگاهی منتقل کردند.وی عنوان کرد: در بازجوئی‌های علمی کارآگاهان پلیس مشخص شد اظهارات این زن که کمتر از دو هفته است از ازدواج او با مقتول به عنوان همسر دوم می‌گذرد هیچ ربطی به سرقت مسلحانه ندارد و متهم قصد منحرف کردن جریان رسیدگی به پرونده قتل را دارد.مظنون ۱۸ ساله پرونده در بازجوئی‌های تکمیلی با مواجهه با ادله پلیسی به طراحی و اجرای نقشه مرگبار اعتراف کرد و گفت: ازدواج او با مقتول اجباری بوده و از زندگی با شوهرش راضی نبوده و با همدستی مردی جوان که از قبل با وی در ارتباط بوده نقشه این جنایت را کشیده است.
پلمب شرکت تاکسی اینترنتی
خرم‌آباد – باشگاه خبرنگاران جوان: معاون سازمان حمل‌ونقل شهرداری خرم‌آباد گفت: دفاتر شرکت‌های تاکسی اینترنتی در این شهر پلمب می‌شود. محمد فتحی بیرانوند، افزود: فعالیت شرکت‌های تاکسی اینترنتی در خرم‌آباد غیرقانونی است و چند بار هم این موضوع را اعلام کرده‌ایم ، اما همچنان این شرکت‌ها به فعالیت ادامه می‌دهند.وی ادامه داد: بار‌ها گفته‌ایم که برای صدور مجوز فعالیت اقدام کنند، اما در این زمینه کار خاصی انجام نداده‌اند.فتحی بیرانوند یادآور شد: اخیراً اعضای شورای شهر خرم‌آباد مصوب کرده‌اند که جلوی فعالیت این شرکت‌ها گرفته و دفاتر آنها در سطح شهر پلمب می‌شود.
قاچاق لباس
ارومیه – مهر: فرمانده انتظامی آذربایجان غربی از کشف دپوی البسه قاچاق در محور ارومیه، خبر داد. سرتیپ مسعود خرم نیا، گفت: در بازرسی از محل دپو، پنج هزار و ۲۶۵ ثوب انواع البسه قاچاق به ارزش تقریبی چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کشف شد.وی تصریح کرد: در این راستا یک متهم دستگیر و تحویل مقامات قضایی شد.
پزشک قلابی
قزوین – ایسنا: رئیس‌اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: فردی که بدون تحصیلات مرتبط و مجوز قانونی به‌ صورت سیار در منازل افراد مبادرت به فعالیت‌های پزشکی می‌کرد، شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شد که در همین حین یکی از بیماران وی نیز در اثر عفونت، جان باخت.
محمدرضا مدبر افزود: فرد خاطی با مراجعه به آسایشگاه سالمندان و یا منزل شخصی افراد که بیمار بستری داشتند، اقداماتی، نظیر تزریقات، پانسمان، شستشوی زخم و دپرید پوست (به‌منظور مداوای محل زخم و یا سوختگی) انجام می‌داد.افرادی که این مرد را برای اقدامات درمانی به منزل خود راه داده بودند، اذعان داشتند که وی با وسایلی که غیراستاندارد بوده و بدون اطمینان از استرلیزاسیون آن‌ها، زخم و جراحات پوستی بیمارانشان را شستشو و پانسمان می‌کرد.
وی تصریح کرد: متأسفانه این فرد با سوءاستفاده از ناآگاهی مردم و گرفتن مبالغی، مداخلات پزشکی و درمانی داشت تا جایی که برخی از بیماران، دستخوش عفونت و بستری در بیمارستان شدند.
قاچاقچیان سوخت در دام
بندرعباس – ایسنا: فرمانده انتظامی شهرستان میناب گفت: ماموران انتظامی شهرستان میناب ۳۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در این شهرستان کشف کردند.
سرهنگ محمد رستمی اظهار کرد: در این رابطه ۲۲ متهم دستگیر و ۱۶ دستگاه خودرو  نیسان حامل مواد سوختی نیز توقیف شد.وی ارزش سوختهای کشف شده را برابر نظر کارشناسان دو میلیارد و ۶۸۸ میلیون ریال عنوان کرد.
بازداشت عاملان تخریب خودرو
قم – ایسنا: رئیس‌پلیس امنیت عمومی استان قم از شناسایی و دستگیری عاملان تخریب هشت دستگاه خودروی سواری در استان خبر داد. سرهنگ پیام کاویانی گفت: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی، مخفیگاه متهمان  را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی تیمی برای دستگیری متهمان اعزام شد.
سرهنگ کاویانی‌ در پایان بیان کرد: با همکاری ماموران پلیس امنیت عمومی با فرماندهی انتظامی شهرستان، دو نفر از عاملان اصلی تخریب خودروها دستگیر و از آنان یک تیغه شمشیر کشف شد.
مامور قلابی
کرمان – خبرگزاری صدا و سیما: جانشین فرمانده نیروی انتظامی شهرستان ریگان گفت: دو مامور قلابی با سوءاستفاده از لباس نظامی، دو تن کابل‌های برق را در شرق استان کرمان سرقت کردند.
سرهنگ رضا زید آبادی، افزود: از سارقین به جز کابل‌ها و تجهیزات برقی، وسایل دیگری شامل شوکر لباس نظامی، قطب نما و سر نیزه هم کشف شد.
وی مخدوش نمودن پلاک‌ها را از شگردهای سارقین عنوان کرد و افزود: یکی از  این سارقین تبعه پاکستانی بود ، که در شهرستانهای شرقی مشکلاتی را در زمینه برق رسانی برای شهروندان شرق استان به وجود آورده بودند.
نجات دختر مفقود شده
تبریز – فارس: رئیس‌جمعیت هلال احمر شهرستان بستان آباد از نجات دختر مفقود شده در غاری به ارتفاع 10 متر در روستای بنه کهل از توابع شهرستان بستان آباد خبر داد. علی مرسلی، اظهار کرد: به دنبال دریافت خبر گم شدن دختری در روستای بنه کهل از توابع  شهرستان بستان‌آباد، بلافاصله نجاتگران جمعیت هلال احمر شهرستان بستان آباد از پایگاه امداد جاده‌ای استاد شهریار به روستای بنه کهل اعزام شدند.
وی همچنین ادامه داد: نجاتگران بعد از یک ساعت جست‌وجوی نقطه به نقطه روستا متوجه وجود غاری به ارتفاع ۱۰ متر در روستا شدند.
وی ادامه داد: نجاتگران با ورود به داخل محوطه غار و جست‌وجوی آن متوجه شدندکه در  گوشه غار در میان زباله‌ها فرد گمشده که دچار معلولیت ذهنی می‌باشد،پنهان شده است که نجاتگران بلافاصله اقدام به بیرون آوردن وی کرده و او را جهت انجام معاینات لازم به نیروهای اورژانس حاضر در محل تحویل دادند.
مهار آتش‌ سوزی
اراک – فارس: رئیس‌آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر صنعتی کاوه از وقوع حریق سنگین در شرکت ریخته‌گری ایران واقع در شهر صنعتی کاوه شهرستان ساوه خبر داد.
فرشاد محمودی عالمی  اظهار کرد: بلافاصله پس از اعلام حریق ماموران آتش‌نشانی ایستگاه شهر صنعتی کاوه به محل حادثه اعزام شدند.
وی علت آتش سوزی را سوراخ شدن دیواره کوره مذاب عنوان کرد.
رئیس‌آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر صنعتی کاوه بیان داشت: با تلاش چند ساعته مأموران آتش‌نشانی این حریق، مهار شد.