kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۹۹۱۲
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۴

برف راه‌های روستایی کردستان و زنجان را مسدود کرد

رئیس ‌مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری، حمل‌ونقل جاده‌ای کردستان گفت: راه ارتباطی 100 روستای این استان بر اثر بارش برف مسدود شده و راهداران مشغول بازگشایی این راه‌ها هستند.

دانش زندی دیروز در گفت‌و‌گو با ایرنا با بیان اینکه بارش برف دیروز راه ارتباطی 292 روستای این استان را مسدود کرده بود، اظهار داشت: با تلاش راهداران راه ارتباطی 192 روستا بازگشایی شد ولی ارتباط 100 روستا قطع است.
وی اضافه کرد: روستاهایی که ارتباط آنها قطع است در شهرستان‌های کامیاران، مریوان، سنندج و دیواندره قرار دارند و بیش از 300 راهدار متشکل از اهالی روستاها به عنوان بخش خصوصی و نیروهای راهداری مشغول بازگشایی این مسیرها هستند.زندی تاکید کرد: هم‌اکنون تردد در تمام مسیرهای بین شهری به صورت روان در جریان است اما همراه داشتن زنجیر‌چرخ و دیگر ملزومات سفر در زمستان از سوی رانندگان وسایل نقلیه ضروری است.
ارتفاع برف در مناطق کوهستانی کرج به 40 سانتی‌متر رسید
رئیس ‌اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان کرج اعلام کرد که ارتفاع برف در مناطق و محورهای کوهستانی این شهرستان از جمله جاده نوجان به حدود 40 سانتی متر رسیده است. هادی پوستین‌دوز‌، اظهارداشت: بارش برف که از شب دوشنبه آغاز شده سبب کندی تردد در روستاهای بخش مرکزی، آتشگاه، نوجان، برغان و دوروان شهرستان کرج شده است.این مسئول بیان داشت: ارتفاع برف در جاده کرج- چالوس حد فاصل شهرستانک تا تونل کندوان به حدود 20 سانتی‌متر رسیده است.پوستین‌دوز خاطرنشان کرد: تیم‌های راهداری البرز از شامگاه دوشنبه کار برف‌روبی را آغاز کرده‌اند.وی گفت: برخی از مسیرهای کوهستانی البرز نیز به سبب یخ‌زدگی نمک پاشی شد.
برف سنگین راه ارتباطی 122 روستای زنجان را بست
مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان اعلام کرد: راه ارتباطی 122 روستای این استان در سه شهرستان به دلیل بارش برف سنگین بسته شده است
علی باقری ، افزود: راه‌های روستایی بسته شده در استان شامل 68 راه در شهرستان زنجان، 45 راه در شهرستان ماهنشان و 9 راه روستایی نیز در شهرستان سلطانیه است.
جواد یوسفی‌، معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان هم اعلام کرد: از نخستین ساعات دیروز نیروهای راهداری برای بازگشایی راه‌های بسته شده، اعزام شده‌اند.
راهداران کردستان 2 مادر باردار را نجات دادند
رئیس‌ مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری، حمل‌ونقل جاده‌ای کردستان گفت: راهداران کردستان در شهرستان سروآباد بامداد دیروز دو مادر باردار را از دامان برف نجات داده و به مرکز درمانی منتقل کردند.
دانش زندی اظهار داشت: دومادر باردار ساعت دو بامداد روز سه‌شنبه از شهر هورامان تخت توسط پرسنل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سروآباد به روستای درکی منتقل شدند.
وی افزود: در این مدت با بهره‌گیری از توان 223 نیروی راهداری شیفت و 128 دستگاه ادوات خودرویی یک هزار و 898 کیلومتر از راه‌ها برف‌روبی شد.
زندی تاکید کرد: محورهای سقز‌- مریوان، سنندج - همدان، سنندج‌- مریوان، سروآباد - اورامانات و سنندج - کامیاران بارش برف گزارش شده که شدت آن در گردنه‌ها و محور سروآباد - اورامان بیشتر از سایر مناطق است ضمن اینکه تردد در گردنه‌ها فقط با زنجیر چرخ امکانپذیر است.
دو گردشگر فرانسوی گرفتار دربرف نجات یافتند
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: نیروهای امداد و نجات این جمعیت، دو گردشگر فرانسوی را که در جاده قدیم سنندج‌- مریوان گرفتار برف شده بودند، نجات دادند. محمدباقر محمدی اظهار داشت: دو گردشگر فرانسوی (زن و مرد) که به قصد بازدید از روستای نوره به این منطقه سفر کرده بودند در حین بازگشت به سنندج، گرفتار بارش سنگین برف و کولاک شدند. وی با بیان اینکه دو راهنمای سنندجی نیز این زن و مرد گردشگر فرانسوی را همراهی می‌کردند، اضافه کرد: یکی از تیم‌های امداد و نجات هلال احمر بعد از تماس آنان و درخواست کمک‌شان بلافاصله به منطقه اعزام و اقدام به نجات این چهار نفر کرد.