kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۹۸۶۵
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۹
نگاهی به دیروزنامه‌های زنجیره‌ای

روزنامه‌ای که صاحبش 80 میلیارد بدهی بانکی دارد مدعی مطالبات معوق مردم شد!

مضحک است که روزنامه‌ای مدعی مطالبات معوقه مردم شود که مدیرمسئول آن یکی از اَبَربدهکاران بانکی است! روزنامه قانون دیروز با انتشار یک کاریکاتور ظاهرا به مطالبات معوقه مردم پرداخت! اینجا باید یادآور شد که یکی از دلایل زمین ماندن مطالبات معوقه مردم، افرادی از قبیل مدیرمسئول روزنامه قانون! هستند که در اقدامی «غیرقانونی»! با وجود گذشت زمان هنوز پول بانک‌ها را پس نداده‌اند!


سرویس سیاسی-

روزنامه زنجیره‌ای قانون در صفحه نیش خط خود با انتشار کاریکاتوری یکی از مسئولان را به تصویر کشیده که روی کمر فردی که مطالبات معوقه خود را طلب می‌کند ایستاده و می‌گوید: «مطالبات معوقه‌؟؟ چشمم روشن‌! لابد فردا می‌خوای «جلیقه زرد» هم بپوشی‌!»
گفتنی است این روزنامه مدعی اصلاح‌طلبی در حالی ژست حمایت از مردم و مطالبات معوقه آنان را گرفته و از مسئولان دولتی که به جای عمل به تعهدات و پرداخت مطالبات مردم، بر گرده آنان سوار شده‌اند  انتقاد می‌کند که مدیر مسئول آن علیرضا نیکوئی از جمله ابر بدهکاران بانکی است.
ظاهرا این روزها تبهکاران مالی راه‌های راحت‌تری را در پیش گرفته‌اند. اگر تا سال‌ها پیش، بعد از اختلاس به کانادا پناهنده می‌شدند، حالا امروز کافی است مبلغی را در حوزه‌های فرهنگی و هنری و یا مطبوعاتی برده، یا حتی می‌توان «روزنامه قانون» داشت تا به راحتی هرچه تمام‌تر میلیاردها تومان پول بیت‌المال را تصاحب کرد و از برخورد قانونی هم در امان بود.
روزنامه قانون همواره تلاش کرده است تا ژست روشنفکری به خود بگیرد و خود را یکی از جلوداران مبارزه با فساد  و مدعیان حمایت از حقوق مردم نشان دهد. آن‌هم روزنامه‌ای که سیاست‌هایش را فردی مشخص می‌کند که از ابربدهکاران بانکی است. فردی که 80.000.000.000 تومان از پول معلمان و فرهنگیان را  تصاحب کرده است. چنین روزنامه‌ای نام خود را «قانون» گذاشته است! شبه روشنفکرانی که سال‌ها از مشکلات گلایه می‌کردند و در روزنامه‌های زنجیره‌ای لب به گلایه می‌گشودند، حالا معلوم شده است خود آنها بخشی از مشکلات بودند.
این حرف‌ها را به دوستانتان بگویید!
عبدالله نوری وزیر کشور دوره اصلاحات و یکی از فعالان سیاسی اصلاح طلب در یک سخنرانی خواستار پاسخگویی مسئولین درباره اوضاع کنونی شد.
وی اظهار داشته است: آنچه بدیهی است در برابر این حجم مشکلات و بحران‌ها، همه ارکان ‌‏نظام به جهت آنکه مشروعیت و مقبولیت آنها مستقیم و یا غیرمستقیم ریشه در خواست ‏و رای مردم دارد، باید در پیشگاه مردم به عنوان صاحبان اصلی کشور و بیت‌المال، ‏پاسخگو باشند. نوری ادامه داد: نه فقط رئیس‌جمهور و اعضای کابینه، که همه ‏مقامات و مسئولان به ‏نسبت اختیارات و قدرتی که دارند، باید نسبت به ‏چالش‌های امروز ایران در ‏حوزه‌های مختلف، در برابر مردم احساس مسئولیت کنند و ‏پاسخگو و عذرخواه باشند. ‏هیچ مقام، جایگاه و نهاد و سازمانی نباید از نظارت مردم و ‏رسانه‌ها و مطبوعات ‏مستقل استثنا باشد. اینکه مقامات و مسئولان برای فرار از ‏پاسخگویی به مردم نسبت ‏به عملکردشان، مسئولیت مشکلات را به گردن یکدیگر بیندازند و خود به جای ‏پاسخگویی در نقش منتقد و اپوزیسیون عمل کنند، باعث ‏افزایش بی‌اعتمادی و ‏ شکاف میان خودشان و مردم می‌شوند.
نوری با اشاره به مشکلات موجود کشور نیز گفت: البته ‏ممکن است برخی دوستان اصلاح‌‏طلب، پاسخ ‏دهند که خیلی از ‏اقدامات را به جهت موانع، محدودیت‌ها و ‏سنگ‌اندازی‌های موجود، نمی‌شود انجام داد ‏و اجازه اقدامات اصلاحی را ‏نمی‌دهند، ولی نتیجه‌‏اش برای مردم فرقی ندارد و ‏مشکلاتی که اکثریت مردم ایران در ‏زندگی و معیشت و اقتصاد خانواده خود لمس می‌کنند ‏همین چیزی است که ‏همه داریم ‏می‌بینیم. ما هم می‌دانیم موانع و مشکلاتی خارج از ‏اراده اصلاح‌طلبان ‏وجود دارد ولی ‏نمی‌شود مشکلات، اختلافات و ناکارآمدی‌های درون ‏نیروهای اصلاح‌طلب موجود را ‏نبینیم و ‏همه چالش‌های موجود را به مشکلات بیرونی و ‏عملکرد جریان مقابل ‏اصلاحات ربط دهیم. اینکه برخی افراد با نردبان اصلاحات بالا می‌روند و با آبروی اصلاحات بازی می‌کنند، واقعیتی است که وجود دارد.
در این رابطه نکاتی هست که بایستی گوشزد کرد، مدعیان اصلاحات از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون به جز چند سال محدود مسئولیت اجرایی و تقنینی داشته‌اند و در همه این سال‌ها نیز در قامت اپوزیسیون منتقد وضع موجود بوده‌اند بی‌آنکه بگویند این وضع را چه کسی ایجاد  کرده است؟! اگر دولت در دست مدعیان اصلاحات است و اقتصاد را آنان مدیریت می‌کنند بایستی چه کسی پاسخ گوید؟! شیفت کردن مشکلات از خود به همه و ظاهر شدن در قامت اپوزیسیون حلال مشکلات اقتصادی مردم نیست.
انتظار این است که آقای عبدالله نوری درباره کارخانه رشت الکتریک نیز توضیح بدهد که چه کسانی آن را به نام همسرانشان ضبط کردند و البته توضیح این نکته هم از جانب ایشان ضروری است که با چه انگیزه‌ای در وزارت کشور تحت مسئولیت خود، ستاد حمایت از کرباسچی که به جرم فساد اقتصادی در حال محاکمه بود، تشکیل دادند؟!
تورم افسارگسیخته بازار مسکن و بی‌عملی دولت
روزنامه همدلی در گزارشی نوشت: «در روزهایی که نرخ دلار آرام آرام از فاز گرانی فاصله می‌گیرد، بازار مسکن اما بسیاری از مردم را نگران کرده است. در پاییزی که رو به اتمام است و چهارراه‌استانبولی که هیجان هفته‌های گذشته را ندارد، انتظار می‌رفت تا بازار مسکن نیز افت قیمت‌ها را تجربه کند، اما آن‌طور که گزارش‌های میدانی یا حتی رسمی نشان می‌دهد، قیمت‌ها همچنان رو به بالا است. جدیدترین آمار سامانه اطلاعات املاک در تهران نشان می‌دهد که، در ۲۴ روز ابتدای آذرماه ۱۳۹۷ شاخص قیمت هر متر مربع مسکن شهر تهران به ۹ میلیون و ۲۹۹ هزار تومان رسیده که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب 3/3 و 88/2 درصد افزایش نشان می‌دهد. حالا اتفاقی که در بازار مسکن افتاده این است که با وجود کاهش نرخ دلار، خریداران همچنان منتظر افت قیمت‌ها هستند، اما بر اساس گزارش‌های میدانی معاملات زیادی در این بازار در جریان نیست و قیمت‌ها رو به بالا هستند. بماند که با آشوب دلار و افزایش قیمت مسکن، قدرت خرید قشر ضعیف و متوسط جامعه روز به روز تحلیل می‌رود تا هیجان از این بازار به کلی برود. سوال مهمی در این میان مطرح شده است که پاسخ آن حتی از زبان فعالان و کارشناسان مسکن نیز به گوش نمی‌رسد. اینکه به راستی چرا با وجود کاهش نرخ دلار، قیمت مسکن کاهش نمی‌یابد و بالاخره حباب قیمت مسکن چه زمانی می‌ترکد؟».
روحانی در سال 92 گفته بود: «تامین مسکن ارزان برای جامعه جزو برنامه‌های دولت تدبیر و امید است».
عملکرد دولت روحانی در حوزه مسکن به توهین‌های دولتمردان به مسکن مهر، باقی ماندن مسکن اجتماعی در حد شعار، بی‌تدبیری در ارائه تسهیلات بانکی در حوزه مسکن، بی‌عملی در وضع مالیات برای خانه‌های خالی و گرانی افسارگسیخته مسکن خلاصه می‌شود.
متاسفانه دولت به هیچ عنوان کارنامه قابل قبولی در حوزه مسکن ارائه نداد با این وجود روحانی در جلسه رای اعتماد به چهار وزیر به این موضوع اذعان  کرد و گفت که دولتش در زمینه مسکن به مردم بدهکار است، این بدهی روحانی ماحصل سکانداری عباس آخوندی در وزارت راه و شهرسازی است اما نکته شگفت‌آور این است که چند روز پس از اذعان روحانی مبنی بر بدهکاری دولتش، آخوندی در کمال آرامش!! گفت که به این موضوع که خانه‌ای نساخته‌ام افتخار می‌کنم!
علاقه سلبریتی‌ها به سنجاب و گنجشک آنور آبی!
روزنامه شرق در شماره دیروز یادداشت کوتاه و قابل تاملی در مورد سلبریتی‌ها منتشر کرده است.
در این یادداشت آمده: «وقتی شبکه‌های اجتماعی را مرور می‌کنیم، در کنار لحظه‌های دردناک مانند حیوان آزاری یک الاغ یا ماجراهای مربوط به اظهارنظرهای سیاسی نکته‌های دیگری نیز وجود دارد. البته سلبریتی‌ها همواره نقش پررنگی در شبکه‌های اجتماعی دارند. مانند حضور مهناز افشار در دادسرای فرهنگ و رسانه که پس از تبلیغ یک دارو صورت گرفته است.»
این یادداشت در ادامه با بیانی طنزگونه به موضوع پرداخته و آورده است: «برخی ایرادات هم مدام به سلبریتی‌ها مطرح می‌شود و انتظارات زیادی از آنها هست؛ مثلا این سؤال هم مطرح است که چرا سلبریتی‌ها مدام با حیوانات عکس می‌گیرند و دلشان برای سنجاب و گنجشک آن طرف آب بیشتر می‌سوزد یا مثلا چطور می‌توانند بروند در یک خشکشویی کانادایی کار کنند یا بیماران یک بیمارستان را برای اهداف انسان دوستانه جابه‌جا کنند، اما علاقه‌ای به انجام این کارها در ایران ندارند.»
در این رابطه لازم به ذکر است که متاسفانه با گسترش کیفی و کمی رسانه‌های مجازی بستری برای سلبریتی‌ها فراهم شده تا به مدد شهرت به خود اجازه دهند تا در حوزه‌ای ورود کنند و به اظهارنظرهایی بپردازند که گاه ممکن است به قیمت جان انسان‌ها تمام شود.برای نمونه داروی خطرناکی که اخیرا یکی از همین سلبریتی‌ها برای سوءمصرف موادمخدر تجویز کرده بود.
همچنین در روزهایی که دراویش یک فرقه در منطقه گلستان تهران برای فراری دادن یکی از هم فرقه‌ای‌های خود آشوب به پا کردند باز یکی دیگر از همین سلبریتی‌ها به میدان آمد و علیه حافظان امنیت شهر به لجن‌پراکنی مشغول شد. حافظان امنیتی که در برابر آشوبگرانی ایستاده بودند که با قلدری می‌خواستند پلیس را مجبور کنند تا هم فرقه‌ای آنان را که به اتهام حمله به پلیس و فراری دادن متهمان به سرقت دستگیر شده بود رها کند. در حالی که در هیچ جای دنیا با چنین وضعیتی طرف نیستیم که این گونه نیروهای انتظامی را در برابر آشوبگران مورد هجمه قرار دهند و کار تا آنجا پیش رفت که این فرزندان میهن را بدون سلاح دفاعی در برابر وحشیانی فرستادند که به شهادت چند نفر از آنان
منجر شد.
ضمن آنکه باید اذعان داشت که اخیرا یکی دیگر از این سلبریتی‌ها که علاقه خاصی به ژست دفاع از حیوانات دارند (چنانکه در یادداشت شرق نیز آمده) در صفحات شخصی خود در محیط مجازی ژست‌های حقوق حیوانات می‌گرفت و از طرفی دیگر پالتو پوستی را که از پوست بدن روباه ساخته شده را تبلیغ می‌کرد! لازم به تاکید است که احراز از آزار حیوانات مورد تاکید رسول اکرم‌(ص) و ائمه اطهار است تا آنجا که امیرالمومنین(ع) در نامه‌ای که به ماموران مالیاتی نگاشته موارد زیبایی از حقوق حیوانات را مشاهده می‌کنند از قبیل: در سواری گرفتن میان آنها مساواتی باشد که به شکلی نشود که تمام راه حیوانی راکب داشته و دیگری نداشته باشد و در مورد حقوق حیوان ماده‌ای که حامله است چنان حضرت علی(ع) سفارش می‌نمایند که انسان از دقت نظر آن حضرت حیرت می‌کند. حالا به قول یادداشت شرق اگر همین سفارش‌ها را فلان شخص خارجی گفته بود الان چه کف و سوت‌هایی که هوا نمی‌رفت.