kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۹۸۳۶
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۹
با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری

از برگزیدگان بیستمین جشنواره جوان خوارزمی تجلیل شد



در مراسمی با حضور وزیر علوم از برگزیدگان بیستمین جشنواره جوان خوارزمی با اهدای لوح و تندیس تجلیل شد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، در این مراسم که در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی برگزار شد از ۱۲ طرح برتر در بخش دانشجویی و ۳۱ طرح برتر در بخش دانش‌آموزی قدردانی شد.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این مراسم گفت: باید تلاش کنیم با هم‌افزایی میان نهاد‌های مسئول برای حمایت از جوانان صاحب ایده خدمات بیشتری ارائه کنیم.
منصور غلامی افزود: جشنواره‌ها برای معرفی نمونه‌های شاخص از استعداد‌های جوان کشور برگزار می‌شوند و از این دست جوانان در کشور زیاد داریم.
غلامی با بیان اینکه هنوز هم بخشی از دارایی‌های علمی جهان، مدیون دانشمندان و اندیشمندان ایرانی هستند، ادامه داد: جریان دانش پژوهی و اندیشه ورزی در فرهنگ و باور ما و در جوانان ما نیز وجود دارد.
وی با بیان اینکه: باید برنامه‌های منسجم‌تری برای حمایت و هدایت جوانان به سمت بهره‌وری از ظرفیت‌های خدادادی و استعداد‌های آن‌ها ارائه شود، اظهارداشت: شاید لازم باشد ارتباط هدفمند قوی‌تر میان نهاد‌های مسئول صورت گیرد و هم‌افزایی در خدمات و برنامه‌ها برای حمایت از جوانان داشته باشیم.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: کاربردی کردن یافته‌های علمی هم اکنون شکل گرفته است که در این باره می‌توان به فعالیت پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد اشاره کرد.
غلامی افزود: هم اکنون ۴۳ پارک علم و فناوری در کشور وجود دارد که وظیفه آن‌ها حمایت از طرح‌ها و ایده‌ها برای کاربردی و تجاری شدن است.
گفتنی است، در جشنواره امسال ۶۷۵ طرح در بخش دانشجویی و بیش از ۸ هزار طرح در بخش دانش‌آموزی توسط هیئت داوران ارزیابی شدند.