kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۹۶۷۲
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۵
حجت‌الاسلام رستمی در دانشگاه علم و صنعت:

دانشگاه محل حل مشکلات جامعه است نه ارتجاع

رئیس‌نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با‌اشاره به اینکه از دانشگاه باید نقد بیرون بیاید اما نقد دانشگاه نقد براندازانه نیست، گفت: دانشگاه محل ارتجاع پهلوی یا مارکسیسم نیست، شعار درود بر سوسیالیست شعار دانشگاه نیست و این ارتجاع است،گریه کردن سر قبری است که مرده در آن نیست.

حجت‌الاسلام رستمی در نشستی در دانشگاه علم و صنعت با‌اشاره به اهمیت کاری که برای خدا انجام می‌شود، گفت: خداوند به مؤمنان می‌فرمایند اگر سختی به شما رسید، اذیت شدید و شما را تحریم کردند، هر اتفاق برای شما یک عمل صالح است و ما این امداد و عنایت خدا را می‌بینیم، حتما تحمل سختی با توکل بر خدا، اتخاذ تصمیمات هوشمندانه و عمل جهادی، پیروزی برای ما به همراه خواهد داشت.
به گزارش فارس، وی ادامه داد: ما یک بار در زمان جنگ تحمیلی این مسیر را رفته ایم، یک زمان حتی اجازه نمی‌دادند ما برای دفاع از کشورمان سیم خاردار وارد کنیم، اما الان بحث بر سر برد موشک‌ها، توانمندی‌های فناوری ما مانند هسته‌ای یا قدرت منطقه‌ای ما است و این اتفاق بزرگ به واسطه ایمان به خدا و اتکا به نفس ایجاد شده است.
رئیس‌نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در بخش دیگری از جلسه خاطرنشان کرد: نگاه برخی به دانشگاه نگاه به یک محصول غربی و صد در صد وارداتی است که باید همه لوازم و پیامدهای آن را بپذیریم و هیچ نیازی نیست که نسبت به مختصات بومی، ملی و دینمان دانشگاه بروز رسانی شود، این نگاه یک نگاه ارتجاعی است، حتی کشورهایی که مبدا نظری آنها لیبرال دموکراسی است و ادعای سکولاریزم در تمام ساحات دارند هم اینگونه به پدیده‌ها نگاه نمی‌کنند، خروجی دانشگاه فقط نباید فن‌سالاری باشد بلکه محیط دانشگاه باید محیطی باشد که خروجی آن انسان مطلوب تعالی باشد نه توسعه، توسعه با تعالی فرق دارد و عموم تعاریفی که از توسعه می‌شود و برخی هم در داخل آن را تکرار می‌کنند، انسانی است که هیچ ارتباطی با اخلاق و معنویت و حتی کشور خود هم ندارد.
حجت‌الاسلام رستمی یادآور شد:‌ دانشجویان امانت‌هایی دست ما هستند، مانند بچه‌های خودمان آنها را خلاق، قدرتمند، متعهد و مبتکر تربیت کنیم. آینده از آن این نسل است، دانشجوی ما پاکدستی را از ما می‌آموزد و اگر استادی در مسیر تربیت دانشجو کوتاهی کند، به مشکل خواهیم خورد.
وی با‌اشاره به تلاش‌هایی که دشمن برای تحریم ایران دارد، گفت: آیا آن چیزهایی که ما الان داریم و اتفاقات مثبتی که در دانشگاه‌ها برای حل مشکلات جامعه افتاده را جامعه خبر دارد؟ یک مشکل مهم ما رسانه است که فعالیت‌های مثبت و نقاط مثبت کمتر دیده می‌شود. رئیس‌نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تصریح کرد: از دانشگاه باید نقد بیرون بیاید اما نقد دانشگاه نقد براندازانه نیست. دانشگاه محل ارتجاع پهلوی یا مارکسیسم نیست، شعار درود بر سوسیالیست شعار دانشگاه نیست و این ارتجاع است،‌گریه کردن سر قبری است که مرده در آن نیست.