kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۹۶۱۴
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰
انتخابات بدون حرف و حدیث به پایان رسید

رونمایی از تیم جدید ریاست کمیته ملی پارالمپیک خسروی‌وفا: دنبال تک رقمی شدن در۲۰۲۰ توکیو هستیم

اعضای هیئت رئیسه و هیئت اجرایی کمیته ملی پارالمپیک بعد از برگزاری انتخابات معرفی شدند.

سرویس ورزشی-

مجمع انتخاباتی کمیته ملی پارالمپیک با حضور وزیر ورزش و دبیرکل کمیته ملی المپیک صبح دیروز شنبه در آکادمی ملی المپیک برگزار و در نهایت منتخبان مجمع معرفی شدند.
روز گذشته و قبل از شروع انتخابات داورزنی معاون وزیر ورزش در صحبت‌های خود اعلام کرد افراد بازنشسته حق حضور در انتخابات را ندارند؛ وگرنه در صورت کسب رای بعد از مدتی بار دیگر باید انتخابات تکرار شود.
در اولین بخش انتخابات محمود خسروی‌وفا که تنها کاندیدای ریاست به حساب می‌آمد، بدون حرف و حدیث رای به دست آورد تا همچنان تنها رئیس تاریخ کمیته ملی پارالمپیک باشد. او از سال ۱۳۷۹ که این کمیته تشکیل شده، در راس آن حضور داشته و حالا ریاستش تا ۴ سال دیگر تمدید شد.
در سایر بخش‌ها نیز انتخابات بدون حرف و حدیث دنبال شد؛ به جز هیئت اجرایی که برای انتخاب یک نفر کار به دور دوم کشید. در نهایت رقابت نوروزی و پولادگر در دور دوم به سود نوروزی به اتمام رسید تا جمع اعضای هیئت اجرایی هم کامل شود.
ترکیب کامل هیئت رئیسه و اجرایی کمیته ملی پارالمپیک به شرح زیر است:
* محمود خسروی‌وفا با ۴۶رای به عنوان رئیس این کمیته انتخاب شد.
* غفور کارگری با ۳۲رای به عنوان نایب رئیس آقایان انتخاب شد.
* سیما لیموچی با ۴۰رای به عنوان نایب رئیس بانوان انتخاب شد.
* شهرام منکرسی با ۴۴رای به عنوان خزانه‌دار انتخاب شد.
* مسعود اشرفی با ۴۰رای به عنوان بازرس انتخاب شد.
*هادی رضایی(۳۰رای)، محمدرضا مظلومی(۳۳رای)، علی کشفیا(۲۷رای)، حمید علی صمیمی(۳۳رای)، سید قاسم قاسمی(۳۴ رای) در دور اول و غلامرضا نوروزی(۲۵رای) در دور دوم مجموعا به عنوان اعضای هیئت رئیسه و هیئت اجرایی انتخاب شدند.
اتفاقات مهم در حوزه ورزش جانبازان و معلولان
در پایان مجمع انتخاباتی روز گذشته سلطانی‌فر وزیر ورزش گفت: امسال دو اتفاق بزرگ در ورزش جانبازان و معلولان افتاد که یکی از آنها تصویب اساسنامه مستقل بود. البته فرایند تصویب این اساسنامه با توجه به یکسری ملاحظات طولانی شد اما در نهایت با تلاش اعضای کمیسیون‌های مربوطه به سرانجام رسید.
وی ادامه داد: اتفاق دوم اینکه برای بازی‌های پاراآسیایی، مجموعه مدیران و ورزشکاران زحمت کشیدند تا کاروانی آماده عازم اندونزی شد که نتیجه آن هم ارتقای یک پله‌ای و ایستادن بر روی سکوی سوم بازی‌ها بود، این ارتقا بسیار زیاد ارزشمند بود.در جریان این بازیها، ورزشکاران با انرژی و نشاط زیاد حاضر شدند. همه ورزشکاران موفق عمل کردند به خصوص در رشته بوچیا شاهد حضوری خوب بودیم.
وزیر ورزش با اشاره به در پیش بودن بازی‌های پارالمپیک ٢٠٢٠ و تشکیل ستاد عالی بازی‌های آسیایی و المپیک خاطرنشان کرد: بیش از یکسال از تشکیل این ستاد می‌گذرد. طی این مدت برای رویدادهای بزرگی برنامه‌ریزی شد. الان هم با اتحاد و همدلی کمیته و وزارت، تلاش می‌کنیم برای المپیک و پارالمپیک برنامه‌ریزی می‌شود. بر اساس موقعیت رشته‌ها و  شرایطی که برای کسب سهمیه و مدال در توکیو دارند، برای تشکیل و اعزام کاروان به بازی‌های ٢٠٢٠ برنامه‌ریزی می کنیم. همان‌طور که خسروی‌وفا هم گفت باید برای تک رقمی شدن جایگاه کاروان ایران در پارالمپیک تلاش کنیم.
وزیر ورزش ابراز امیدواری کرد ورزشکاران جانباز و معلول با مدیریت تیم جدید کمیته پارالمپیک، روند خوبی در پیش داشته باشند.
دریافت صد درصد اعتبارات سال 97
محمود خسروی‌وفا رئیس کمیته ملی پارالمپیک هم گفت: برای اولین بار اعتبارات کمیته پارالمپیک در ۶ ماه اول سال صد درصد داده شده است. نتایج بدست آمده در رویدادهای مهم ورزشی حاصل حمایت دولت، وزارت ورزش و جوانان و مجلس است. از وزارت ورزش به دلیل پرداخت صد درصدی اعتبارات سپاسگزارم. همین پرداخت‌های به موقع زمینه توسعه ورزش جانبازان و معلولین را در ابعاد مختلف فراهم کرد. وی افزود: قبل از انقلاب ورزشی برای معلولان وجود نداشت و بعد از انقلاب این بخش شکل گرفت. جزو ۳ کشوری در دنیا هستیم که به طور جدی برای ورزش جانبازان و معلولین برنامه‌ریزی کرده‌ایم و در کشورمان هم این بخش جایگاه ورزشی دارد. وی در پایان گفت: در برابر اعتبار دریافتی باید پاسخگو باشیم. بنابراین در پارالمپیک ۲۰۲۰ به سمت تک‌‌رقمی شدن برویم.