kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۹۶۰۹
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۹

اخبار کوتاه از فوتبال



  ورود کیهان ورزشی به شصت و چهارمین سال فعالیت
روز گذشته (شنبه 24 آذرماه 97) با انتشار شماره 3216، کیهان ورزشی وارد شصت و چهارمین سال فعالیت خودش شد. کیهان ورزشی قدیمی‌ترین نشریه ورزشی ایران است که نخستین شماره‌اش 18 آذر 1334 به چاپ رسید. در تمام این سالها که قدمت آن بیش از نیم قرن بوده، کیهان ورزشی به اذعان اهالی ورزش نقش پررنگی در اعتلای ورزش ایران داشته است. طی روزهای گذشته برخی از نهادهای ورزشی از جمله وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک، فدراسیون کشتی و... با ارسال پیام، شصت و چهارمین سال فعالیت مجله کیهان ورزشی را تبریک گفتند.
سرویس ورزشی کیهان نیز به نوبه خود ورود کیهان ورزشی قدیمی‌ترین نشریه ورزشی ایران به شصت و چهارمین سال فعالیتش را تبریک می‌گوید.
برانکو: نام بازیکنان مدنظر و مازاد را رسانه‌ای نمی‌کنیم
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: لیست بازیکنان مازاد و مدنظرم را به باشگاه اعلام کردم اما تا زمانی که نتوانیم بازیکنان جدید را بگیرم نام آنها را رسانه‌ای نخواهیم کرد.برانکو ایوانکوویچ درخصوص حضورش در باشگاه و دیدار با ایرج عرب سرپرست باشگاه پرسپولیس، گفت: من امروز(دیروز) جلسه‌ای را با آقای عرب برگزار کردم و لیست بازیکنان مدنظر و مازاد را به او دادم اما فعلاً نام بازیکنانی که در لیست هست را برای افکار عمومی باز نمی‌کنیم.وی ادامه داد: ما در ابتدای فصل 4 بازیکن جذب کردیم که البته در نیم‌فصل اول نتوانستیم از آنها به دلیل محرومیت استفاده کنیم اما در حال حاضر نام بازیکنانی را به باشگاه اعلام کردم و قرار است سه بازیکن جدید دیگر به پرسپولیس اضافه شود. وقتی با این بازیکنان توافق حاصل شد و قرارداد بستیم نام آنها را رسانه‌ای خواهیم کرد اما در ابتدا باید این بازیکنان با پرسپولیس به توافق برسند و قرارداد امضاء شود و سپس نام آنها را اعلام می‌کنیم.سرمربی پرسپولیس در پاسخ به این سؤال که لیست مازاد شما چه زمان رسانه‌ای می‌شود، تصریح کرد: من نام لیست مازاد را هم به باشگاه دادم، اما این مسئله بستگی به این دارد که بتوانیم چه بازیکنانی را بگیریم. اگر بتوانیم بازیکنان مدنظرمان را بگیریم آن زمان نام بازیکنانی که در لیست مازاد هستند را اعلام می‌کنیم اما در حال حاضر باید ببینیم چه بازیکنانی را می‌توانیم جذب کنیم.وی درباره اینکه اردوی پرسپولیس در قطر قطعی شده یا نه، تصریح کرد: ما به قطر می‌رویم اما فعلاً نام اردوی آنتالیا هم به میان آمده و از بین قطر یا آنتالیای ترکیه تا پایان وقت اداری امروز نام محل اردو را به صورت قطعی مشخص و انتخاب می‌کنیم. البته در این اردو بازی‌های تدارکاتی هم برگزار می‌کنیم اما باید ببینیم که ابتدا محل اردو کجا خواهد بود، چرا که براساس محل برگزاری اردو رقبای‌مان را انتخاب خواهیم کرد.
ورود پرچم ژاپن به ورزشگاه‌ها دردسرساز شد
کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال درباره ورود پرچم ژاپن به ورزشگاه‌های ایران توضیحاتی ارائه کرد. کمیته اخلاق فدراسیون در بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به تذکرات این کمیته درباره عدم ورود پرچم کشورهای دیگر به داخل ورزشگاه‌ها جهت برگزاری مسابقات در آرامش و سلامت و به دلیل عدم توجه برخی مراجع مرتبط، از مسئولان ذی‌ربط برای ادای توضیحات دعوت شده است.کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران امیدوار است محیط ورزشگاه‌ها در رقابت‌های باشگاهی عاری از هرگونه تنش، شاهد برپایی رویدادهای مرتبط باشد.پس از رسیدن پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا و رقابت با کاشیما آنتلرز ژاپن، در برخی ورزشگاه‌های ایران، هواداران تیم‌های رقیب پرسپولیس با خود پرچم ژاپن به ورزشگاه می‌آورند.
رضایت کرانچار از انجام بازیهای دوستانه تیم امید
سرمربی تیم فوتبال امید ایران در آستانه آغاز اردوی جدید با اظهار رضایت از برنامه‌های آماده‌سازی این تیم گفت: خوشحالیم که می‌توانیم بازی‌های بین‌المللی خوبی پیش از آغاز مسابقات رسمی برگزار کنیم. در حالی که اردوی تیم امید ایران از عصر امروز در مرکز ملی فوتبال ایران آغاز ‌شد زلاتکو کرانچار ضمن قدردانی از حمایت‌های فدراسیون فوتبال در راستای برگزاری اردوها و بازی‌های تدارکاتی مفید برای تیم امید اظهار داشت: من از ابتدا درخواست خودم را برای برگزاری اردوها و بازی‌های مفید با حریفان قدرتمند اعلام کرده بودم و خوشحالم که این امکان فراهم شده است. ما در اولین بازی مقابل تیم المپیک عمان قرار گرفتیم و حالا در اردوی جدید، دو مسابقه مفید برابر تیم سوریه برگزار می‌کنیم. بعد از آن هم در یک بازی دیگر به مصاف اردن می‌رویم. همچنین اطلاع دارم که برنامه‌های خوبی برای انجام بازی‌های تدارکاتی و اردوهای دیگری هم در نظر گرفته شده است. این اتفاق بسیار خوبی است که به ما کمک می‌کند و خوشحالیم که می‌توانیم با تیم‌های مختلف در بازی‌های تدارکاتی روبرو شویم. بازی با این گونه تیم‌ها که برای ما ناشناخته هستند می‌تواند آزمون بسیار خوبی باشد و از سوی دیگر موجب شود که شناخت و هماهنگی بهتری بین اعضای تیم ایجاد شود. کرانچار در پایان پیرامون حریفان ایران در مرحله اول بازی‌های مقدماتی المپیک نیز اظهار کرد: برنامه حریفان را از طریق تیم آنالیز دنبال می‌کنیم و در جریان بازی‌ها و مسابقاتی که در پیش دارند هستیم. می‌خواهیم به شکل کامل مسابقات این تیم‌ها را مرور کنیم تا با شناخت کافی جهت انجام بازی‌های مرحله اول آماده شویم.
نشست مدیران و مربیان باشگاه‌ها با داوران
داود رفعتی، رئیس‌دپارتمان داوری اعلام کرد نشست مشترکی بین مدیران و مربیان باشگاه‌ها با داوران در اواسط دی ماه سال جاری برگزار خواهد شد.داود رفعتی با‌اشاره به شدت‌گیری اعتراضات به‌اشتباهات داوری در هفته‌های پایانی نیم‌فصل اول لیگ برتر گفت: به زودی نشست مشترکی در راستای رفع ابهامات با حضور مدیران و مربیان باشگاه‌ها و همچنین داوران لیگ برتر برگزار خواهد شد.وی افزود: در روزها و هفته‌های اخیر شاهد افزایش اعتراضات به تصمیمات داوری در مسابقات لیگ برتر بوده‌ایم که البته باید پذیرفت بعضی از این موارد درست بوده‌اند و به واقع‌اشتباهات تأثیرگذاری در باز‌ی‌ها رخ داده است.رئیس‌دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال اضافه کرد: در همین راستا و به منظور رفع ابهامات و برخی سوء تفاهم‌های موجود و همچنین ایجاد توافق نظر و تعامل مشترک، در نظر داریم با همکاری سازمان لیگ برتر اواسط دی ماه نشست مشترکی را با حضور مدیران و مربیان باشگاه‌ها و همچنین داوران برگزار کنیم تا درخصوص بسیاری از مسائل بحث و تبادل‌نظر صورت پذیرد. تلاش می‌کنیم با این‌گونه اقدامات میزان‌اشتباهات داوری را در نیم‌فصل دوم به حداقل برسانیم تا دیگر شاهد چنین شرایطی نباشیم.
نامه سازمان لیگ به باشگاه پرسپولیس
سازمان لیگ حرفه‌ای فوتبال ایران در نامه‌ای که برای باشگاه پرسپولیس ارسال کرد، زمان و ضوابط نقل‌وانتقالات زمستانی را ابلاغ کرد.طبق این نامه نقل‌وانتقالات از 16 دی ماه آغاز می‌شود و تا 13 بهمن ماه ادامه پیدا می‌کند. پرسپولیس همچنین علاوه‌بر شش بازیکنی که می‌تواند نسبت به جذب آنها اقدام کند، امکان جذب سه بازیکن آزاد را نیز خواهد داشت.