kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۹۶۰۳
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۸

اخبار ورزش جهان



پیشنهاد نجومی کویت
 برای میزبانی واترپلوی قهرمانی جوانان جهان
کشور کویت با پیشنهاد نجومی خود به فدراسیون جهانی شنا، میزبانی رقابت‌های قهرمانی جوانان جهان را گرفت. چندی پیش صحبت‌هایی در مورد شانس بالای ایران برای در اختیار گرفتن میزبانی رقابت‌های واترپلوی قهرمانی جهان ۲۰۱۹ جوانان مطرح شد،‌ فرصتی که رخ دادن آن می‌توانست تحول قابل توجهی را در رشته‌های آبی کشور به وجود آورد اما این فرصت با پیشنهاد نجومی کویت به فدراسیون جهانی شنا (FINA) از دست رفت.چند روز پیش کنگره جهانی فدراسیون جهانی شنا برگزار شد که طبق اخبار موجود،‌ کشور کویت در پیشنهادی نجومی به فینا اعلام کرده؛ در صورت دریافت میزبانی رقابت‌های واترپلوی قهرمانی جوانان جهان ۲۰۱۹،‌ علاوه‌بر هزینه برگزاری رقابت‌ها، هزینه سفر تیم ملی کشورهای مختلف برای حضور در این رقابت‌ها را نیز پرداخت می‌کند. با توجه به این پیشنهاد کشور کویت،‌ فدراسیون جهانی میزبانی رقابت‌های قهرمانی جهان واترپلو ۲۰۱۹ جوانان را به این کشور داده است. فرید فتاحیان دبیر فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلوی ایران نیز که در این کنگره حضور داشت، خبر فوق را تایید کرد.
آناستازی از والیبال بلژیک جدا شد
سرمربی نامدار ایتالیایی از هدایت تیم ملی والیبال بلژیک کناره‌گیری کرد.
 آندره‌آ آناستازی، سرمربی نامدار ایتالیایی که در مسابقات قهرمانی جهان 2018 با تیم ملی والیبال بلژیک به مقام دهم رسید از هدایت این تیم انصراف داد.آناستازی در صفحه اجتماعی خود نوشت: خیلی ناراحت هستم که به شما اعلام کنم دیگر تصمیم ندارم تیم ملی بلژیک را هدایت کنم. من این تصمیم را به دلایل شخصی گرفتم. هدایت تیم ملی بلژیک برای آورده‌های فراوانی از نظر حرفه‌ای و انسانی داشت.او در پایان گفت: امیدوارم باز هم فرصتی برای ادامه همکاری با تیم ملی بلژیک داشته باشم ولی در حال حاضر قادر به کار مدرن در بلژیک نیستم.
ملی‌پوش سابق اسپانیا به الهلال پیوست
حریف عربستانی تیم فوتبال استقلال در لیگ قهرمانان آسیا برای جذب یک بازیکن 70 میلیارد پرداخت کرد.
به‌ گزارش اسپورت، تیم فوتبال الهلال عربستان به دنبال تقویت خود در نیم فصل دوم است. این باشگاه متمول عربستانی با وجود در اختیار داشتن گومز فرانسوی و عمر خربین سوریه‌ای باز هم مهاجم جذب کرد. جاناتان سوریانو اسپانیایی که سابقه حضور در تیم‌های پایه اسپانیول و تیم دوم بارسلونا را در کارنامه دارد، به صورت رسمی با الهلال به توافق رسید و قرارداد امضا کرد. سوریانو در لیگ چین بازی می‌کرد و سابقه پوشیدن پیراهن تیم ملی امید اسپانیا را هم دارد. باشگاه الهلال برای جذب این بازیکن نزدیک 70 میلیارد پرداخت کرده است.
الهلال در لیگ قهرمانان آسیا با تیم‌های فوتبال استقلال، العین و الدحیل هم گروه است.