kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۹۴۱۳
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۲
سخنگوی شرکت ملی پالایش و پخش خبر داد

مهلت ثبت‌نام کارت سوخت فقط تا شنبه

سخنگوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرد: فقط تا روزشنبه 24 آذرماه برای ثبت نام کارت سوخت المثنی مهلت وجود دارد.

زیبا اسماعیلی سخنگوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، به ثبت‌نام 940 هزار متقاضی کارت سوخت به صورت غیرحضوری از طریق سامانه‌ها و 170 هزار متقاضی به صورت حضوری اشاره کرد.
وی افزود: متقاضیان کارت سوخت فقط تا روز شنبه 24 آذر ماه فرصت دارند، تا تقاضای خود را مبنی بر صدور کارت سوخت المثنی ثبت کنند.
این مقام مسئول گفت: هیچ تصمیمی مبنی بر تمدید این مهلت گرفته نشده است؛ بنابراین از متقاضیان درخواست می‌شود، هرچه سریع‌تر درخواست خود را ثبت کنند.
اسماعیلی با اشاره به جزئیات ابطال کارت سوخت خاطرنشان کرد: تاکنون 15 هزار کارت سوخت در استان سیستان و بلوچستان ابطال شده است. همچنین 8 هزار کارت سوخت که از سایر استان‌ها به این استان مهاجرت کرده بودند ابطال شد.
وی با اشاره به اینکه بیشترین میزان قاچاق بنزین از استان سیستان و بلوچستان صورت می‌گرفت، گفت: بر این اساس ما کار‌ت‌هایی را که به این استان مهاجرت کرده بودند، شناسایی و آنها را ابطال کردیم.
سخنگوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به مواردی مانند حذف کارت سوخت در جایگاه‌های مرزی افزود: بعید می‌دانم این اتفاق افتاده باشد. سوخت‌گیری در استان سیستان و بلوچستان هم اکنون از طریق کارت سوخت شخصی انجام می‌شود.
طرح سهمیه‌بندی سوخت و تحویل سوخت با کارت الکترونیکی، یکی از پروژه‌های موفقی بود که پس از اجرای آن در دولت احمدی‌نژاد، حجم قاچاق کاهش یافت اما دولت روحانی با مخالفت خود عملا آن را بی‌خاصیت کرد. علاوه بر این میزان مصرف بنزین در سال‌های اخیر رکوردشکنی کرده که یکی از عوامل آن حذف کارت سوخت عنوان می‌شود.
به نظر می‌رسد دولت در مواجهه با سیاست ‌اشتباه حذف سهمیه‌بندی بنزین، چاره‌ای جز عقب‌نشینی از مواضع گذشته خود ندارد، اما موضوعی که باید روشن شود، علت مخالفت وزارت نفت با این طرح و پاسخگویی در برابر خسارت‌های وارد آمده به کشور در اثر حذف کارت سوخت است.
زنگنه باید پاسخگو باشد که چرا مدتها کارت سوخت را محکوم کرد ولی حالا در تأیید بازگشت آن سخن می‌گوید. اگر طرح کارت سوخت خطا بود چرا احیا می‌شود و اگر کار درستی بود چرا وزارت نفت عذرخواهی نمی‌کند؟ چنانکه روزنامه اصلاح‌طلب و حامی دولت «اعتماد» هم درباره آن نوشت: «حالا که به اینجا رسیده‌ایم شایسته است وزارت نفت به خاطر کنار گذاشتن «کارت سوخت» در سال 94، از مردم عذرخواهی کند».
شایان ذکر است که یک احتمال قوی دیگر درباره بازگشت کارت سوخت، زمزمه چند نرخی شدن بنزین و افزایش نرخ آن است.