kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۹۴۱۱
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۱
یک کارشناس اقتصادی:

ارتباط دادن FATF با گرانی‌ها آدرس غلط به مردم است

یک کارشناس اقتصادی با بیان اینکه ارتباط دادن FATF با گرانی‌های اخیر، آدرس غلط دادن به مردم است، گفت: با تصویب یا بدون تصویبFATF، گرانی سنگین و تورم می‌تواند ظهور پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمدرضا سبزعلیپور در میزگردی تحت عنوان مشکلات اقتصادی و آینده مردم اظهار داشت: عملکرد اقتصادی دولت به قدری ضعیف و غیر قابل دفاع بوده که حتی اخیراً طرفداران سینه چاک دولت، احزاب و گروه‌های سیاسی حامی و همچنین رسانه‌های همسو با دولت نیز در برابر عملکرد دولت دوازدهم واکنش نشان داده و به انحاء مختلف دل نگرانی خویش را از عملکرد آن ابراز نموده‌اند!!
وی افزود: این دولت بجای حل ریشه‌ای مشکلات اقتصادی، برعکس در سال‌های اول صدارتش مردم و صاحب نظران سیاسی و اقتصادی را تهدید کرد و ترساند که اگر برجام به سرانجام نرسد غربی ها به ایران حمله نظامی می کنند، ایران را قحطی فرا خواهد گرفت، آب نخواهیم داشت، محیط زیست مان نابود خواهد شد، گرانی بر سرمان آوار خواهد شد و... دهها خطر دیگر.
رئیس مرکز تجارت جهانی ایران ادامه داد: همه خوشحال شدیم که اگر برجام بیاید تمامی مشکلات رفع خواهد شد که با کمال تأسف با وجود برجام، مشکلاتمان بیشتر از گذشته شد.
وی اضافه کرد: اخیراً جناب آقای روحانی، باز هم گفته که ای مردم به هوش باشید چنانچه مثلاًCFT  یاFATF  تصویب نشود، چنین خواهد شد و چنان خواهد شد! ایشان به مردم التیماتوم دادند که در صورت عدم تصویب FATF گرانی و تورم بیش از پیش افزایش خواهد یافت.
این کارشناس اقتصادی بیان کرد: در این ارتباط بر خود واجب می دانم تا خطاب به آقای روحانی مواردی را عرض کنم و آن اینکه مردم شریف ایران، ولی نعمتان ما و شما هستند و باید سراپا به آنان تعظیم و تکریم کنیم.
سبزعلیپور با بیان اینکه مرحمت فرموده گرانی پیش رو را به تصویب یا عدم تصویب FATF گره نزنید، گفت: به مردم آدرس غلط ندهید زیرا با تصویب FATF هم گرانی سنگین و تورم می‌تواند ظهور پیدا کند. در زمانی که دشمن، جنگ اقتصادی و جنگ اطلاعاتی را برعلیه کشورمان آغاز کرده درست نیست که دولتمردانش هم جنگ روانی و رعب و وحشت را برعلیه مردم عزیزمان شروع کنند.
به گفته وی، هنر شما به ‌عنوان رئیس‌جمهور و سکاندار دولت دوازدهم و تیم اقتصادی تان این است که بدون توسل به برجام، CFT، پالرمو، FATF  و یا سایر پیمان‌ها و پروتکل‌های بین‌المللی، مشکلات جامعه را رفع و اقتصاد ایران را سر و سامان و سطح معیشت مردم را ارتقاء دهید.