kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۹۳۱۴
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۷
لیست نهایی تیم ملی 24 آذرماه اعلام می‌شود

کی‌روش‌: باید با تمرکز، تعهد و اراده به اهداف‌مان برسیم

اگرچه با وضعیت نه چندان مساعد لژیونرها نگرانی‌ها نسبت به تیم ملی فوتبال افزایش یافته، ولی کی‌روش نسبت به عملکرد تیمش امیدوار است و از بازیکنان خواسته به فکر موفقیت در جام ملت‌های آسیا باشند.
سرویس ورزشی-

کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی اسامی 35 بازیکن اولیه را جهت آماده‌باش برای اردوی نهایی تیم ملی و جام ملت‌های آسیا اعلام کرد. اعلام نام این بازیکنان در شرایطی است که اسامی نفرات نهایی برای مسابقات جام ملت‌های آسیا روز شنبه 24 آذر اعلام خواهد شد. بر این اساس پس از اعلام اسامی نهایی بازیکنان در روز شنبه و حضور آنها در اردوی تیم ملی، کاروان ایران برای حضور در مسابقات جام ملت‌های آسیا و اردوی قطر، دوشنبه آینده 26 آذر ماه تهران را به مقصد قطر ترک خواهد کرد.اسامی بازیکنان به این شرح است:
دروازه بانها:1- علیرضا بیرانوند – پرسپولیس تهران 2-‌امیرعابدزاده – ماریتیمو پرتغال 3- محمدرشید مظاهری – ذوب آهن اصفهان 4- سید حسین حسینی – استقلال تهران 5- پیام نیازمند – سپاهان اصفهان
مدافعان: 6- رامین رضائیان – الشحانیه قطر 7- وریا غفوری – استقلال تهران 8- صادق محرمی – دیناموزاگرب کرواسی 9- مرتضی پور علی گنجی – اوپن بلژیک 10- پژمان منتظری – استقلال تهران 11- محمدرضا خانزاده – الاهلی قطر 12- سید مجید حسینی – ترابوزان اسپور ترکیه 13- روزبه چشمی – استقلال تهران 14- محمدحسین کنعانی زادگان – ماشین‌سازی تبریز 15- احسان حاج صفی – تراکتورسازی تبریز 16- میلاد محمدی – احمد گروژنی روسیه 17- سعید آقایی – سپاهان اصفهان
هافبک‌ها: 18- سعید عزت الهی – ردینگ انگلستان 19- امید ابراهیمی – الاهلی قطر 20- احمد نورالهی – پرسپولیس تهران 21- سامان قدوس – آمیان فرانسه 22-‌اشکان دژاگه – تراکتورسازی تبریز 23- علی کریمی – استقلال تهران 24- وحید امیری – ترابوزان اسپور ترکیه 25- مسعود شجاعی – تراکتورسازی تبریز 26- احمد عبدالله زاده – نساجی قائمشهر
مهاجم ها: 27- مهدی طارمی – الغرافه قطر 28- علی قلی زاده – شارلوا بلژیک 29- علی علیپور - پرسپولیس تهران 30- علیرضا جهانبخش- برایتون انگلستان 31- مهدی ترابی - سایپا تهران 32- فرشاد احمدزاده -‌اشلانسک ورشو لهستان 33- سردار آزمون – روبین کازان روسیه 34- کریم انصاریفرد – ناتینگهام فارست انگلستان 35- کاوه رضایی – کلوب بروژ بلژیک.
انتقاد کارشناسان از لیست تیم ملی
انتشار اسامی این 35 بازیکن با واکنش برخی کارشناسان از جمله بیژن ذوالفقارنسب همراه بود. مربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران در این باره گفت: کی‌روش بارها گفته بود که اعتقادی به لیگ ایران ندارد و بازیکنان تیم ملی را بر حسب مصلحت‌اندیشی انتخاب می‌کند. بیش از ۵ یا ۱۰ نفر در این فهرست هستند که در تیم‌های باشگاهی خود روی هم به اندازه ۱۰ بازی به میدان نرفته‌اند و به هیچ وجه شرایط خوبی ندارند. در سوی مقابل نیز بسیاری بازیکن باکیفیت در لیگ خودمان هستند که هیچ توجهی به آنها از سوی کادرفنی و سرمربی تیم ملی نمی‌شود. البته انتخاب بازیکن برعهده سرمربی تیم است و باید برای آن احترام قائل شد. او باید پاسخگوی این انتخاب‌ها و همین‌طور نتیجه‌ای که می‌خواهد در جام ملت‌ها کسب کند باشد. مربی پیشین تیم ملی درباره انتخاب بازیکنانی چون فرشاد احمدزاده و پژمان منتظری با وجود مصدومیت طولانی مدت گفت: من نمی‌خواهم درباره شخص یا بازیکنی صحبت کنم اما این‌گونه انتخاب‌ها فقط هنرنمایی کی‌روش است که در انتخاب‌های چند سال اخیر او دیده شده است.
شرایط نگران‌کننده لژیونرها
تنها نکته نگران‌کننده درباره تیم ملی شیوه انتخاب نفرات نیست، نگرانی بعدی وضعیت نه چندان مساعد لژیونرهای فوتبالمان است. خیلی از این بازیکنان مصدوم هستند و مدت‌ها از شرایط بازی دور بودند و چند بازیکن نیز افت داشتند. در چند ماهی که از جام جهانی گذشت و به جام ملت‌ها رسیدیم، بازیکنان لژیونر ایرانی غالبا شرایط دشواری داشتند. جهانبخش یکی از لژیونرهاست که مدت‌هاست از شرایط بازی دور بوده و در اردوی آخر تیم ملی ایران نیز غایب بوده است. سعید عزت اللهی هم بعد از آنکه به صورت قرضی از لیگ روسیه جدا شد راهی ردینگ در دسته یک فوتبال انگلیس شد ولی بعد از چند بازی، او نیز دچار مصدومیت در رقابت‌های فشرده انگلیس گردید. کریم انصاری فرد مهاجم تیم ملی فوتبال ایران، که تنها گلزن ایران در جام جهانی روسیه بود، بعد از جام جهانی چند ماه بدون تیم بود و از شرایط بازی دور بود. او در نهایت به تیم ناتینگهام در دسته یک انگلیس پیوست ولی کارانکا سرمربی این تیم، دقایق کمی به بازیکن ایرانی بازی داده است که این موضوع نیز در آستانه جام ملت‌ها نگران‌کننده است.
وحید امیری هم شرایط خوبی در فوتبال ترکیه ندارد. امیری نیز از آن دسته از بازیکنانی بود که بعد از حضور در تیم جدیدش با بدشانسی مصدوم شد و مدت‌ها از ترکیب تیمش دور بود. شرایط کاوه رضایی هم همین گونه است. او وقتی با ۵ میلیون یورو از شارلوا به تیم خوب بروخه رفت، همه منتظر درخشش و گلزنی‌های او حتی در لیگ قهرمانان اروپا بودند ولی اوضاع اصلا برای کاوه خوب پیش نرفت. مصدومیت بدهنگام و بدشانسی باعث شد او تنها یک گل آن هم از روی نقطه پنالتی برای تیمش به ثمر برساند و شرایط هفته به هفته برای او سخت می‌شود.
مرتضی پورعلی گنجی مدافع مرکزی تیم ملی فوتبال ایران نیز چند هفته بعد از حضور در تیم جدیدش یعنی اوپن بلژیک مصدوم شد و او هم مدتی است که از ترکیب تیمش دور بوده است و بازی نکرده است. صادق محرمی هم بعد از جام جهانی به ترکیب تیم ملی ایران اضافه شد ولی در تیم باشگاهی خود یعنی دینامو چندان به بازی گرفته نمی‌شود و همین ممکن است باعث شود او در جام ملت‌ها جایگاهش در تیم ملی را که به تازگی به دست آورده است از دست بدهد. طارمی و آزمون مهاجمان تیم ملی نیز شرایطی مشابه سایر لژیونرها دارند.
امیدواری سرمربی تیم ملی به موفقیت
شرایط تیم ملی شاید مساعد نباشد ولی کی‌روش با مطلبی که در صفحه شخصی خود نوشت نشان داد امیدوارانه پا به جام ملت‌های آسیا می‌گذارد. کی روش دیروز نوشت: «دیگر زمان این نیست که نسبت به وظایف خود سهل‌انگار و ‌یا راحت طلب باشیم. وقت رستگاریست، الان زمان این است که با تمرکز، تعهد و اراده به اهداف‌مان برسیم. برای رسیدن به موفقیت باید از تمام تهدیدات و فداکاری‌های سفر لذت ببریم. یا صعود می‌کنید و بالا می‌روید و می‌درخشید، یا نه؛ شکست می‌خورید و به اعماق تاریکی فرو می‌روید.»
تیم ملی فوتبال ایران کمتر از یک ماه دیگر در جام ملت‌های آسیا به مصاف قدرت‌های آسیا می‌رود. بسیاری امیدوار هستند در این دوره ایران پس از مدتها (بیش از 4 دهه) عنوان قهرمانی را به خود اختصاص دهد.