kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۹۳۱۳
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۷

اخبار کوتاه از فوتبال

جلالی از سرمربیگری پیکان کنار رفت
مجید جلالی بعد از ۶ باخت متوالی با تیم فوتبال پیکان از سرمربیگری این تیم کنار رفت. مجید جلالی که یکی از مربیان با ثبات ایران در لیگ برتر طی سه فصل گذشته بود، امسال نتوانست انتظارات را در این تیم برآورده کند و حتی ۶ شکست متوالی را در بازی‌های گذشته این تیم از خود بر جای گذاشت. عملکرد جلالی که بعد از باخت این تیم مقابل نساجی صدای محمود شیعی مدیرعامل باشگاه پیکان را هم در آورد در نهایت منجر به کنار رفتن این مربی از نیمکت پیکان شد. بعد از جلسه‌ای که دیروز بین مجید جلالی و مدیریت باشگاه پیکان برگزار شد، این مربی از سمت خود کنار رفت و مدیران پیکان به دنبال سرمربی جدیدی خواهند بود. از حسین فرکی به عنوان یکی از گزینه‌های جانشینی جلالی یاد می‌شود. فرکی درباره بحث حضورش در پیکان به جای مجید جلالی اظهار داشت: کسی رسما با من صحبت نکرده است، اما پس از یک فصل و نیم دوری، آمادگی ورود به فوتبال را دارم. پیکان در حال حاضر با ۱۶ امتیاز در رده هشتم لیگ برتر جای دارد.
فتحی: ۱۰۰ بار گفتم که قرار نیست مجیدی بیاید
مدیرعامل باشگاه استقلال بار دیگر تاکید کرد که هنوز هیچ برنامه‌ای برای حضور فرهاد مجیدی و مجتبی جباری در کادر فنی آبی‌پوشان وجود ندارد. امیرحسین فتحی مدیرعامل باشگاه استقلال درباره آخرین وضعیت بازیکنان ورودی و خروجی تیمش اظهار کرد: هنوز بازی آخر ما به اتمام نرسیده و پس از بازی با پدیده لیست ورودی و خروجی ما مشخص می‌شود. وی درباره حضور فرهاد مجیدی در استقلال ادامه داد: بیش از ۱۰۰ بار گفته‌ام که درخصوص جذب دستیار، چه خارجی و چه داخلی بحثی نشده و باید با شفر صحبت کنیم. فرهاد مجیدی از بزرگان فوتبال ایران و استقلال است و از پیشکسوتان باشگاه است و خوشحال می‌شویم از او استفاده کنیم.مدیرعامل استقلال درباره تغییرات احتمالی در نیم‌فصل گفت: باتوجه به نظر شفر نقاط ضعف را جبران خواهیم کرد و بازیکنانی که در حد بضاعتمان باشند را جذب می‌کنیم. بازیکنانی که در حد انتظار باشگاه نبودند با نظر سرمربی و تایید کمیته فنی کنار گذاشته می‌شوند. فتحی با‌اشاره به اینکه با استوکس در دوبی مذاکره نکردیم و از ابتدا هم در لیست ما نبود،گفت: سفر من به دوبی شخصی بود و قرار نبود با بازیکنی صحبت کنم. فتحی درباره تغییر حکمش به مدیرعاملی نیز عنوان کرد: با برگزاری مجمع وزارت ورزش و هیئت‌رئیسه به زودی و به امید خدا این اتفاق خواهد افتاد.
مصدومیت بیرانوند جدی نیست
دروازه‌بان تیم فوتبال پرسپولیس مشکلی برای همراهی تیمش در دیدار برابر پارس جنوبی ندارد. پس از مصدومیت بیرانوند در تمرین دیروز پرسپولیس، کادر پزشکی باشگاه، وضعیت این بازیکن را بررسی کرد و مشخص شد که مصدومیت این بازیکن جدی نیست و می‌تواند در دیدار بعدی، تیمش را همراهی کند. تیم پرسپولیس در جریان هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال ایران عصر روز جمعه از پارس جنوبی جم میزبانی خواهد کرد.
سلطانی‌فر: تکلیف مدیرعامل پرسپولیس را مشخص می‌کنیم
وزیر ورزش و جوانان گفت: با توجه به الزام قانونی که داریم به زودی تکلیف مدیرعامل پرسپولیس را روشن می‌کنیم.
مسعود سلطانی‌فر درباره قیمت‌گذاری سرخابی‌ها، عنوان کرد: قیمت گذاری‌های استقلال و پرسپولیس در فضای مجازی صحیح نیست. واگذاری استقلال و پرسپولیس بعد از تصویب در کمیسیون تخصصی و اقتصادی دولت در نوبت بررسی در هیئت دولت است و بعد از تصویب، سازمان خصوصی‌سازی ارزش‌گذاری خواهد کرد. وزیر ورزش و جوانان گفت: قیمت گذاری‌هایی که در فضای مجازی انجام شده به هیچ وجه صحت ندارد و سازمان خصوصی‌سازی پس از تصویب این طرح در هیئت دولت به عنوان نهاد تخصصی این امر و با توجه به دارایی‌ها و امکانات دو باشگاه آنها را قیمت‌گذاری خواهد کرد و پس از آن مراحل دیگر طی خواهد شد. بنای ما این است که صد در صد سهام این دو باشگاه واگذار شود. سلطانی‌فر درباره تکلیف مدیریت پرسپولیس عنوان کرد: با توجه به الزام قانونی که داریم به زودی تکلیف این موضوع را روشن می‌کنیم.
احضار قلعه‌نویی به کمیته اخلاق
مرتضی تورک، رئیس‌کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال از احضار امیر قلعه‌نویی به کمیته اخلاق خبر داد. مرتضی تورک درباره اینکه آیا احضار امیر قلعه‌نویی به کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال، اظهار داشت: ایشان را به خاطر صحبت‌هایی که پس از بازی سپاهان و پرسپولیس درباره داوری انجام داده، به کمیته اخلاق احضار کرده‌ایم.وی افزود: از این پس رصد می‌کنیم تا اگر سرمربیان تیم‌ها درخصوص داوران مطالبی را بگویند که خلاف اخلاق بوده و باعث بر هم زدن نظم عمومی فوتبال و التهاب شود، برخورد کنیم. کمیته اخلاق وارد بحث داوری شده و قلعه‌نویی اولین نفری است که در این رابطه به کمیته اخلاق احضار می‌شود.