kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۹۲۷۷
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۸
رئیس‌شورای اسلامی استان:

وضعیت توزیع سوخت در سیستان و بلوچستان مطلوب نیست

‌رئیس‌شورای اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: وضعیت تامین سهمیه سوخت و توزیع آن در استان با توجه به این که کشور دارای ذخایر زیاد نفتی و گازی است، مطلوب نیست و با کمبود شدید فراورده‌های نفتی روبه رو هستیم.
‌بلوچزهی، افزود: بی‌برنامگی مسئولان در تامین و توزیع سوخت، نبود نظارت‌های کافی، تضعیف جایگاه شهروندان از سوی مسئولان، تبعیض میان استان‌ها به لحاظ تعیین سهمیه سوخت و ضعف مدیریت در توزیع از جمله مشکلات مشهود است و سبب ایجاد صف‌های طولانی برای تهیه سوخت اعم از سیلندر گاز، نفت سفید، بنزین و گازوئیل و کمبود شدید فراورده‌های نفتی در این خطه شده است.
رئیس‌شورای اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: با وجود اقلیم آب و هوایی استان، نبود ناوگان عمومی جاده‌ای مناسب برای جابه‌جایی مردم و نبود جایگاه سی ان جی، سهمیه سوخت از 300 به 200 لیتر کاهش پیدا کرده است.
وی اضافه کرد: مدیریت ناکارآمد و نبود نظارت درست از سوی مسئولان و نداشتن برنامه ریزی برای توزیع سوخت شهروندان از مهم‌ترین عوامل مشکلات به وجود آمده در هفته‌ها و ماه‌های اخیر در استان است.
وی اظهار کرد: با وجود این که نیکشهر از جایگاه ویژه‌ای نزد مسئولان کشوری و استانی برخوردار است اما سهمیه سوخت شهروندان آن عادلانه توزیع نمی‌شود.
بلوچزهی معتقد است: مسئولان محلی و استانی مقصران اصلی شرایط کنونی و کمبود فراورده‌های نفتی در منطقه هستند، زیرا به درستی برای این معضل که سال‌ها ادامه داشته است، برنامه‌ریزی درست و چاره‌اندیشی مناسبی نکرده‌اند.
رئیس‌شورای اسلامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: از مسئولان شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه شمال و مرکز همچنین جنوب استان درخواست می‌شود مصوبات گذشته را به مرحله اجرا در آورند.
رئیس‌ شورای اسلامی استان همچنین در ادامه گفت: با توجه به این که استانمان سالهاست با خشکسالی‌های پی در پی مواجه است و کشاورزان نتواسته‌اند تولید مناسبی داشته باشند، ضرورت دارد وام‌های آنها استمهال و جرایم دیرکرد تسهیلات‌شان بخشوده شود‌.
بلوچزهی با تاکید بر همکاری بیشتر بانک کشاورزی برای جلوگیری از ضرر و زیان بیشتر کشاورزان و دامداران اظهار کرد: قرار شد تا آخر هفته آینده، ابهامات تسهیلات سر رسید شده بررسی و رفع شود‌.
وی گفت: با توجه به این که کشاورزان استان واقعا خسارت دیده‌اند، دولت نه تنها باید مهلت پرداخت تسهیلات را حداقل تا پایان  سال 98 تمدید کند، بلکه ضروری است کمک‌های بلاعوض هم به کشاورزان و دامداران بدهد.