kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۹۲۷۶
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۸

عملیات اجرایی حلقه حفاظتی کلانشهر اصفهان آغاز شد

اصفهان- خبرنگار کیهان:
عملیات اجرایی حلقه‌(رینگ) حفاظتی کلانشهر اصفهان و تقاطع غیرهمسطح در بزرگراه شهید اردستانی با اعتبار ٧٤٠ میلیارد ریال آغاز شد.
حلقه (رینگ) حفاظتی اصفهان، مجموعه‌ای از بزرگراه‌ها و تقاطع‌های غیرهمسطح است که از شرق این شهر از تقاطع غیرهمسطح کارخانه قند آغاز می‌شود، شمال اصفهان را دور می‌زند و به شهرهای اطراف اصفهان همچون خمینی شهر، درچه و شهر ابریشم می‌رسد.
اجرای این طرح باعث کاهش هفت درصدی زمان سفر در کل شبکه راه‌ها، کاهش 4/2 درصدی در مصرف سوخت و کاهش 6/5 درصدی در آلایندگی هوا می‌شود.
طول رینگ حفاظتی 78/2 کیلومتر، عرض آسفالت در هر طرف محور 19/60 متر برای هر باند تندرو و ٩ متر برای هر باند کندرو است.
تعداد خطوط عبور در این رینگ، چهار خط رفت و چهار خط برگشت و تعداد تقاطع‌های غیرهمسطح ٢٣ دستگاه و تعداد پل بزرگ هفت دستگاه است.
از 78/2 کیلومتر مسیر رینگ حفاظتی، 45/8 کیلومتر آن در ١١ منطقه از کلانشهر اصفهان و 28/6 کیلومتر آن در محدوده پنج شهر دولت‌آباد، خورزوق، خمینی شهر، درچه و ابریشم و 3/8 کیلومتر آن در محدوده فرمانداری‌ها قرار دارد.
عباس رضایی، استاندار اصفهان در مراسم آغاز عملیات اجرایی این طرح در جمع مردم منطقه 14 در ورزشگاه بهمن اصفهان با اشاره به آغاز عملیات اجرایی رینگ حفاظتی کلانشهر و احداث تقاطع غیرهمسطح در بزرگراه شهید اردستانی اظهار داشت: ترافیک، آلودگی هوا و زمانبر بودن ترددهای شهری با اجرای این گونه طرح‌ها رفع می‌شود.
وی تصریح کرد: بی‌شک اصفهان از محدوده پل غدیر تا پل شهرستان نیست بلکه اصفهان مناطق مختلف و مناطق محروم را شامل می‌شود.